تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816922038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جولان انصارالله در جيزان اشغالي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جولان انصارالله در جيزان اشغالي
نویسنده : محمد بابایی 
در حالي كه رژيم آل‌سعود درگير فاجعه منا در مكه است و تحت فشار افكار عمومي جهان قرار گرفته نيروهاي يمني به پيشروي خود در مناطق جنوبي عربستان سعودي ادامه دادند و ضربات مهلكي به ويژه در منطقه جيزان بر نظاميان اين كشور وارد آوردند.
در آخرين ساعات‌ پاياني جمعه نيروهاي يمني اعلام كردند دو افسر ارشد عربستان سعودي را در جيزان از پاي درآورد‌‌ه‌اند. عربستان سعودي روز شنبه به صورت رسمي كشته شدن فرمانده نظامي ارشد خود را در منطقه جيزان تأييد كرد. بنابر بيانيه وزارت كشور عربستان، سرهنگ حسن غشوم عقيلي فرمانده مرزباني منطقه الحرث به همراه يك گروهبان ارتش بر اثر حملات يمني‌ها كشته شدند. از سوي ديگر جنبش انصار الله روز شنبه اعلام كرد نيروهاي مقاومت مردمي يمن توانستند يك بالگرد آپاچي عربستان را در مرز يمن وعربستان سرنگون كنند. به گزارش فارس، محمد عبدالسلام سخنگوي رسمي جنبش انصار الله در صفحه شخصي خود درفيسبوك اعلام كرد نيروهاي مقاومت مردمي يمن صبح روز شنبه يك فروند بالگرد آپاچي عربستان را پشت پايگاه الحثيره عربستان در منطقه جيزان سرنگون ساختند. در همين حال، شبكه الميادين گزارش داد سربازان سعودي تلاش كردند پايگاه مذكور را از ارتش يمن باز‌پس گيرند اما در اين اقدام موفق نشدند و طي اين عمليات، 13 سرباز سعودي كشته شدند. حملات نيروهاي يمني اخيراً در مناطق جنوبي عربستان افزايش قابل توجهي يافته است، اين نيروها در عرض يك هفته گذشته تصاوير ويدئويي انهدام بيش از 60 دستگاه تانك برادلي و آبراهام متعلق به عربستان سعودي را منتشر كرده‌اند.
 
شرايط بحراني نجران براي سعودي‌ها
هر چند عربستان سعودي سانسور خبري شديدي در مناطق جنوبي اين كشور اعمال مي‌كند اما بعضي گزارش‌هاي منتشر شده در فضاي مجازي و رسانه‌ها حاكي از وضعيت بحراني آل‌سعود در منطقه نجران نيز است. پس از اينكه هيكل بافنع تحليلگر يمني روز پنج شنبه در صفحه توئيتر خودخبر داد كه « اتفاق مهمي در حال رخ دادن در نجران است» روز شنبه رسانه‌ها گزارش دادند درگيري شديد بين قبايل معارض نجران با ارتش عربستان در جريان است. به گزارش فارس، عصر جمعه درگيري‌هاي شديدي بين قبايل نجران با ارتش عربستان در منطقه نجران نزديك مرز عربستان با يمن صورت گرفت كه با كشته شدن شماري از نيروهاي دو طرف همراه بود. بر اساس اين گزارش، ارتش عربستان قبايل نجران را به حمايت از تروريسم متهم كرده بود در حالي كه رهبران و وابستگان به اين قبايل با ورود  به خيابان‌هاي شهر نجران اين اتهام را رد كرده و عليه نظام آل سعود شعار سر دادند. از سوي ديگر منابعي ويژه در نجران خبر دادند «شيخ علي الهمذاني» رئيس قبيله همذان و يكي از شيوخ طايفه معارض زيديه در نجران جنوبي عربستان ترور شده است. اين منابع تأكيد كردند: در حادثه ترور شيخ الهمذاني هشت نفر كشته و 20 نفر ديگر زخمي شدند. يكي از اعضاي قبيله الهمذاني رژيم آل سعود را به دست داشتن در ترور رئيس اين قبيله متهم و تأكيد كرد: شيخ الهمذاني همواره مخالفت آشكار خود را با رژيم آل‌سعود نشان داده بود. هيكل بافنع تحليلگر يمني نيز روز شنبه در صفحه توئيتر خود تأييد كرد كه هشت نفر در نجران توسط نيروهاي امنيتي عربستان سعودي كشته شده‌اند.  مناطق نجران، جيزان و عسير بخشي از خاك يمن بودند كه عربستان سعودي در سال 1934 به اين مناطق لشگركشي كرد و آنها را به اشغال خود درآورد. تحليلگران يكي از نتايج جنگ عربستان سعودي عليه يمن را آشكار شدن اين پرونده مي‌دانند كه عربستان سعودي چندين دهه است تلاش مي‌كند آن را مخفي نگه دارد. ساكنان اين منطقه اكثراً اسماعيلي مذهب هستند و شباهت فرهنگي و مذهبي بيشتري به يمني‌ها دارند. پس از شروع تجاوز عربستان به يمن قبايل نجران عليه اين رژيم به دليل اشغال منطقه نجران اعلام جنگ كردند. به گزارش فارس، ‌قبايل نجران يكي از بزرگ‌ترين و مسلح‌ترين قبايل ضد نظام سعودي در داخل خاك عربستان به شمار مي‌رود.  اين شرايط بحراني براي آل‌سعود در جنوب عربستان در حالي است كه تجاوز ائتلاف عربي به رهبري رياض به يمن امروز وارد هفتمين ماه خود مي‌شود اما اين ائتلاف تاكنون نه تنها نتوانسته_ به جز در شهر بندري عدن ـ به موفقيتي مهم دست يابد بلكه با گذشت زمان مناطق بيشتري در جنوب عربستان به كنترل نيروهاي يمني درآمده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن