تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805712292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موافقت عربستان به ارسال تیم تجسسی ایران به عربستان/ ما مجوز رسمی برای هر گونه تجمعی را صادر نکرده ایم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: موافقت عربستان به ارسال تیم تجسسی ایران به عربستان/ ما مجوز رسمی برای هر گونه تجمعی را صادر نکرده ایم
وزیر کشور از موافقت عربستان با ارسال ده تیم تجسس ایرانی برای تشخیص مجروحین حادثه منا خبر داد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران سومین جلسه ستاد ویژه پیگیری حادثه منا با حضور وزیر کشور و نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اطلاعات، بهداشت و معاون صدا و سیما برگزار شد.

وزیر کشور پیرو تشریح این ستاد اظهار داشت: ما دیشب پیرو پیگیری حادثه منا جلسه ای با وزرا عضو این ستاد داشتیم در این جلسه مصوباتی را ابلاغ کردیم.

وی با اشاره به ابعاد مختلف این مصوبات اظهار داشت:  موضع انتقال جان‌باختگان، وضعیت مفقودین، تشکیل ستادی در استان‌ها برای سرکشی از خانواده های آن‌ها، همراهی و همدلی و ابراز تسلیت و تسلی مورد بررسی قرار گرفت

وی افزود: با توجه به استقبالی که از این پیکرهای جان‌باخته خواهد شد برنامه ریزی برای  اجرای مراسم تشییع صورت خواهد گرفت.

وزیر کشور اضافه کرد: امروز در شرایط کنونی شاهد بودیم که فضای مجازی اطلاعات غلط و تصاویر نامناسب آرشیوی را نشان می‌دهد که این امر احساسات و هیجانات را تحریک می‌کند از مردم خواهش می‌کنیم با تسلط و با آرامش به این مسئله توجه کنند و مسئولان ذیربط ضمن تسلی به خانواده های داغدار به مدیریت مناسب  انتقال مجروحین و تشییع جنازه‌ها با ساماندهی مناسب و با جدیدت پیگیری شود.

وی با تاکید بر این که ما با جدیت از نظر حقوقی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد اظهار داشت: در این راستا با مراجع بین‌المللی و نهادهای بین‌الملل اقداماتی را باید انجام دهیم دولت و دستگاه های اجرایی نیز پای کارند ما این موضوع را موضوع خانوادگان داغدار نمی‌دانیم بلکه این متعلق به همه ایران اسلامی است.

رحمانی فضلی با تاکید بر این که دولت عربستان قطعاً باید در این راستا پاسخگو باشد تاکید کرد: پیرو مدیریت ضعیف و ناکارآمد مأمورین عربستان دولت این کشور با برخی از وزرایش برخورد کرد که این نشان می‌دهد که خودشان بر ضعف مدیریت مأمورانشان واقف اند.

وی درباره این که اخبار متناقض زیادی پیرو این اتفاق به گوش می‌رسد و برخی می‌گویند مدیر کاروان پسر ملک سلمان موجب این اتفاق شد اظهار داشت: در این راستا خبرهای ضد و نقیضی به گوش می‌رسد  و آن‌ها تکذیبیه برای ما فرستاده‌اند و ما تکذیب رسمی آن‌ها را بر عهده وزارت خارجه گذاشتیم تا آن‌ها بررسی کنند و ما در این راستا موظفیم اخبار رسمی را به گوش ملت برسانیم.

رحمانی فضلی درباره این که اجازه ورود کادر پزشکی ایران را دولت عربستان به داخل کشورش نمی‌دهد اظهار داشت:دیروز در جلسه تصمیم بر آن شد که تیمی از ایران با مسئولیت وزارت ارشاد و هلال احمر به عربستان برود و همچنان به دنبال گرفتن ویزا هستند و آن چه که مسلم است و حق مردم ما است نهایت همکاری مأمورین عربستان با ستاد بعثه است.

وی افزود دولت عربستان موافقت کرده است که ده تیم تجسسی ما به بیمارستان‌های آن‌ها سرکشی کرده تا مجروحان را شناسایی کنند.

وی درباره این سؤال که بیشترین نگرانی برای مفقودین است چه تدبیری برای این امر اندیشیده‌اید اظهار داشت: کسانی که مفقودی دارند و وضعیت مشخصی ندارد رسماً نمی‌توان اعلام کرد شاید برای اعمال حج رفته یا برای سرکشی به زخمی‌ها رفته‌اند ده گروه تجسسی که قرار است به ریاض اعزام شوند این موضوع را پیگیری می‌کنند.

وی درباره ورود جنازه های زائران ایرانی به مراکز استان‌ها اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم در فرودگاه انجام شده و شرکت هواپیمایی ایران آمادگی دارد که به سرعت مراسم استقبال و تشییع را انجام داده و سپس جنازه‌ها به شهرستانشان فرستاده شود.

وزیر کشور درباره این که آیا افرادی که در مقابل سفارت عربستان تجمع کرده بودند مجوز داشتند اظهار داشت: مجوز رسمی برای هیچ گونه تجمعی صادر نکردیم و نیازی به این تجمعات در شرایط فعلی احساس نشد اما در مقابل این تجمعات باید مدیریت صحیحی صورت گیرد.

وی افزود: اعتراض مردم پس از نماز جمعه حرکت خود جوش مردمی بود ما به این نتیجه رسیده‌ایم که تا زمانی که حجاج به کشور منتقل نشده‌اند و مسئولان بعثه بر ریاض دچار مشکل نشود و این که دولت عربستان با ما در این باره همکاری کند با حفظ تعلقات روحی این موضوع را مدیریت کنیم.

وزیر کشور درباره پرداخت غرامت به ایران اظهار داشت: ما از نظر حقوقی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران درباره این که گفته می‌شود عده ای از مفقودین در زندان هستند تصریح کرد: در این راستا اطلاعی به دست ما نرسیده است.

وزیر کشور درباره  ضرورت ورود سازمان کنفرانس اسلامی به این موضوع تصریح کرد: ما در چارچوب شرایط بین‌المللی حرکت خواهیم کرد و توافق نامه امنیتی با دولت عربستان داریم و موضوع را به صورت حقوقی پیگیری خواهیم کرد.

وزیر کشور در ادامه از رسانه‌ها خواست تا اطلاع رسانی درست را ارائه دهند و این اطلاع رسانی از مسیرهای قانونی ارائه شود.




اشتراک گذاری







۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن