تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821153196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توضيح پايگاه علوم زمين درباره خبر زلزله


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: توضيح پايگاه علوم زمين درباره خبر زلزله
روز چهارشنبه اول خرداد ماه خبري در اين صفحه تحت عنوان «تهران، مشهد و تبريز در وضعيت شدت بسيار بالاي زلزله» به چاپ رسيد كه بسيار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.پس از آن در روز شنبه چهارم خرداد، روابط عمومي پايگاه ملي داده‌هاي علوم زمين (وابسته به سازمان زمين‌شناسي) توضيحي به روابط عمومي روزنامه ارسال كرد كه عينا در پي مي‌آيد.
البته گروه صنعت و معدن نيز توضيح خود درباره اين خبر را ارائه كرده است كه آن نيز از نظر مخاطبان ارجمند مي‌گذرد. پيرو درج خبري با عنوان «سه شهر بزرگ در وضعيت شدت بسيار بالاي زلزله» به نقل از روابط عمومي پايگاه ملي داده‌هاي علوم زمين كشور در تاريخ 1/3/1387 در آن روزنامه خواهشمند است نسبت به چاپ خبر صحيحي كه از اين روابط عمومي ارسال شده است و در ذيل به آن اشاره مي‌شود، اقدام فرماييد.
اميد است ترتيبي اتخاذ شود تا در آينده اخبار ارائه شده بدون تغيير در مفهوم اصلي آن اطلاع‌رساني شود.
اصل خبر بدين شرح مي‌باشد:
ايجاد نقشه و بانك اطلاعات زمين لغزش‌ها در پايگاه ملي داده‌هاي علوم زمين
نقشه زمين لغزش‌هاي ايران و بانك اطلاعات زمين لغزش‌هاي كشور در پايگاه ملي داده‌هاي علوم زمين كشور ايجاد شد.
به گزارش روابط عمومي پايگاه ملي داده‌هاي علوم زمين كشور كارشناسان اين پايگاه با توجه به نقش و اهميت مطالعات زمين لغزش و تاثيرات اقتصادي و اجتماعي اين پديده زمين شناسي اطلاعات كاملي از زمين لغزش‌هاي ايران را در سايت www.ngdir.ir قرار دارند.
در اين بانك اطلاعاتي پراكندگي زمين لغزش‌هاي ايران و اهم آنها به همراه نقشه اين پديده در كشور گنجانده شده است.
زندگي در حريم ممنوعه، امكان و فضاهاي در معرض خطر زمين لغزش، چگونگي جلوگيري از اين پديده و كاهش اثرات تقريبي آن از ديگر مطالب اين بخش است.
پديده زمين لغزش يا رانش زمين همه ساله باعث خسارت‌هاي زيادي به راه‌ها، مناطق مسكوني، تاسيسات زيرساختي و شرياني كشور مي‌شود.
تصميم‌گيرندگان و دست‌اندركاران با استفاده از اطلاعات بانك اطلاعات زمين لغزش پايگاه ملي داده‌هاي علوم زمين كشور مي‌توانند با برنامه‌ريزي بهتر از وقوع اين پديده و صدمات آن جلوگيري كنند.
توضيح دنياي اقتصاد
همان‌طور كه روابط‌عمومي پايگاه ملي داده‌هاي علوم زمين در اين خبر تصريح كرده است، نقش و اهميت مطالعات زمين لغزش و تاثيرات اقتصادي - اجتماعي آن به گونه‌اي كه مخاطبان بايد اطلاعات كاملي از آن داشته باشند، از همين رو اين پايگاه خوانندگان و مخاطبان را ترغيب به استفاده از اطلاعات موردنظر در سايت www.ngdir.ir كرده است.
خبرنگار ما نيز در همان لحظه به سايت اينترنتي مزبور مراجعه كرده و براي اطلاع‌رساني به مخاطبان ارجمند، پهنه‌هاي زلزله‌خيز و درجه وقوع آن را در صفحه صنعت و معدن قرار داده است. حال مشخص نيست چرا مسوولان پايگاه ملي داده‌هاي علوم زمين نسبت به اطلاعاتي كه خود در اختيار عموم نهاده‌اند، معترض شده‌اند. اگرچه بايد يادآور شد ارائه اطلاعات تكميلي در روزنامه‌ها امري بديهي و جزو اصول حرفه‌اي خبرنگاري است.
از همين رو نمي‌توان به نشريه‌اي گفت كه براي يك موضوع تنها از فكس ارسالي تبعيت كند و در عين حال از اطلاعاتي كه همان سازمان بر روي اينترنت قرار داده، استفاده نشود.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 367]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن