تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815427637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بي کفايتي رهبران آل سعود علت حادثه منا است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۳۸ب.ظ)
سردار رشيد: بي کفايتي رهبران آل سعود علت حادثه منا است موج - جانشين ستاد کل نيروهاي مسلح بي کفايتي و بي تجربگي رهبران جوان عربستان در مديريت بحران و درگيري آنها در جنگ يمن، را عامل وقوع حادثه کشته شدن حجاج در منا دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، سردار رشيد، جانشين ستاد کل نيروهاي مسلح، در مراسمي که به مناسبت ابلاغ حکم انتصاب سردار جلالي به رياست سازمان پدافند غير عامل از سوي مقام معظم رهبري برگزار شد، ضمن ابزار تاسف و تاثر بابت کشته شدن حجاج ايراني در روز عيد قربان و رمي جمرات، گفت: اتفاقي که در مراسم رمي جمرات در منا رخ داد نشان دهنده مديريت ضعيف رهبران آل سعود و بي کفايتي آنها در اداره امور عربستان و چنين برنامه مهمي است.
وي همچنين با مقايسه رهبران جمهوري اسلامي ايران با شيوخ عرب عربستان سعودي افزود: با يک بررسي اجمالي مي توان متوجه شد که آنچه باعث تفاوت ميان عملکرد رهبران عربستان و با مقامات ايراني است در حس وظيفه شناسي است که در ميان شاهزادگان سعودي ديده نمي شود. مسوولين جمهوري اسلامي ايران، افرادي هميشه در صحنه هستند که توانسته اند در اين 37 سال گذشته بحران ها را فراتر از ساختارها، به شکل ميداني مديريت کنند.
جانشين ستاد کل نيروهاي مسلح ادامه عنوان کرد: تجربه مديريتي به ما در اين چندين سالي که از پيروزي انقلاب اسلامي مي گذرد نشان داده است، براي موفقيت در مديريت بحران ها بايد روي يک مساله تمرکز کرد. اما بي تجربگي رهبران جوان و تازه کار آل سعود منجر به آن شد که در بحبوبه جنگ يمن، نتوانند مراسم حج امسال را ساماندهي کنند.
سردار رشيد با اشاره به اينکه حتي رهبران عربستان ناراحت از اين هستند که چرا مراسم حج و جنگ يمن بهم برخورد کردند، گفت: رياض و کشورهاي شرکت کننده در ائتلاف عربستان در جنگ يمن گمان مي کردند مي تواندد در کمتر از چند روز بر اين کشور مسلط شوند اما امروز با وجود گذشت 6 ماه از آغاز نبرد، در باتلاق اين منازعه گير کرده اند. اين در حالي است که نيروهاي نظامي ائتلاف عربستان با يک گروه جنگجويي روبرو هستند که تسليحات بسيار معمولي مانند کلاشينکف در دست دارند.
وي همچنين تصريح کرد: عربستان سعودي در يک سال اخير از الگوي رفتاري رژيم صهيونيستي پيروي مي کند و در صورتي که در جنگ يمن پيروز شود، ميدان نبرد را در سطح منطقه گسترده خواهد و تا زماني که نيروي قوي در مقابلش نايستد، اين کار را ادامه خواهد داد.
از اين رو سردار رشيد با اميد به عدم موفقيت عربستان در يمن به عنوان سدي که مي تواند ساير منطقه را از آتش جاه طلبي ها و غرور رياض دور نگه دارد، تاکيد کرد: اميدواريم شاهد فروپاشي اين رژيم فاسد باشيم. رژيمي که در تاريخ هشتاد ساله خود منافع آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيسم را در خاورميانه تامين مي کند.
لازم به ذکر است، در خاتمه جانشين ستاد کل نيروهاي مسلح، با اشاره به نقش سازمان پدافند غير عامل در هماهنگي سه سطح عمليات، راهبرد و تاکتيک در زمان صلح و تهديدات، اين نهاد را ساختاري براي جلوگيري از غافلگيري و انسجام فکري کشور دانست.
وي همچنين افزود: دشمن 10 سال است ما را به جنگ تهديد مي کند اما آمادگي رزمي و نظامي نيروهاي مسلح کشور، مانع هر گونه اقدام از سوي آنها شده است. در اين شرايط اميد است سازمان پدافند غير عامل با ايجاد پيوستگي در سطوح مذکور، باعث تداوم صلح در کشور و در صورت لزوم، واکنش سريع در هنگام جنگ باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن