تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815753612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح اقدامات انجام‌ شده براي رفع دغدغه سرمايه‌گذاران در حوزه ريلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۲۳ق.ظ)
تشريح اقدامات انجام‌ شده براي رفع دغدغه سرمايه‌گذاران در حوزه ريلي موج - معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن با تشريح اقدامات انجام‌ شده در دو سال گذشته براي رفع دغدغه سرمايه‌گذاران در حوزه ريلي گفت: راه‌آهن پروژه‌هايي آماده سرمايه‌گذاري دارد که نرخ بازگشت سرمايه در آن‌ها بين ۲۵ تا ۳۰ درصد پيش‌بيني مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد رسولي، معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن، با بيان اين که راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران برنامه راه روشني را تا افق ۱۴۰۴ پيش روي توسعه صنعت ريلي کشور ترسيم کرده است، گفت: افزايش سهم بار و مسافر دو هدف اصلي اين برنامه‌ريزي راه‌آهن است که تدوين اين برنامه از ابتداي کار دولت تدبير و اميد آغاز شده است.
معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن افزود: تحقق برنامه راه‌آهن نيازمند يک سبد منابع است و شرکت راه‌آهن تلاش دارد که وابستگي اين سبد به منابع دولتي کاهش پيدا کند چون وقتي کشور با کسري بودجه مواجه است اعتبارات دولتي براي طرح‌هاي عمراني به مشکل مي‌خورد.
وي هفت محور اصلي برنامه‌هاي راه‌آهن را اقتصادي کردن فعاليت ريلي براي بخش خصوصي، بهره‌برداري کامل از پتانسيل‌هاي موجود راه‌آهن، تغيير چهره راه‌آهن، ايمن‌سازي بيشتر راه‌آهن، توسعه خطوط جديد، ايجاد منابع پايدار براي توسعه ريلي و رفع موانع مالي برشمرد.
رسولي ادامه داد: براي تحقق هر يک از اهداف ذکر شده بايد سرمايه‌گذاري کلاني صورت گيرد ضمن آن که سرمايه‌گذاري در صنعت حمل‌ونقل ريلي دير بازده و نامطمئن بوده که سعي شد اين مشکلات برطرف شود.
وي يکي ديگر از مشکلات سرمايه‌گذاري در حوزه ريلي را علاوه بر عدم تخصيص منابع دولتي، بانک‌هاي عامل تسهيلات‌دهنده عنوان و اظهار کرد: بانک‌هاي اعطاکننده تسهيلات در حوزه حمل‌ونقل ريلي تخصص لازم را ندارند و ما پيشنهاد داديم براي حل اين مشکل در بانک‌ها کارگروه‌هاي تخصصي ريلي حتي با حضور نمايندگاني از شرکت راه‌آهن تشکيل شود که اين موضوع در جلسه هيأت دولت طرح شد و بانک‌هايي مثل صنعت و معدن و چند بانک ديگر در چرخه اعطاي تسهيلات ريلي قرار گرفتند که در چرخه قرار گرفتن اين بانک‌ها و تعاملات بيشتر موجب شد که تا حدودي ادبيات تخصصي صنعتي در بانک‌ها رايج شود.
اين مقام مسوول در شرکت راه‌آهن افزود: با آسيب‌شناسي که صورت گرفته از ظرفيت‌هاي موجود در قانون لايحه الحاق موادي به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت (۲) و قانون دائمي رفع موانع توليد استفاده شد تا بخشي از مسائل و مشکلات سرمايه‌گذاري در زيربناها و حمل‌ونقل ريلي برطرف شود.
وي اضافه کرد: حکمي به تصويب رسيد که طبق اين قانون شرکت راه‌آهن اجازه دارد از منابع داخلي خود سرمايه‌گذار بخش خصوصي را نزد بانک تضمين کند و تعهدي از بخش خصوصي بگيرد که چنانچه بخش خصوصي به تعهدات عمل نکرد راه‌آهن از اين سرمايه‌گذاري استفاده کند و ادامه طرح در اختيار راه‌آهن باشد و اقساط تسهيلات به بانک را هم بپردازد.
رسولي به نگراني ديگر سرمايه‌گذاران ريلي اشاره و اضافه کرد: سرمايه‌گذاراني که بخواهند از منابع ارزي صندوق توسعه ملي استفاده کنند اين نگراني را داشتند که با جهش‌هاي ارزي متضرر شوند که راه‌آهن با اجازه مجلس ضررهاي احتمالي بخش خصوصي را از محل حق دسترسي تضمين و جبران مي‌کند.
وي تأکيد کرد: اتفاق بسيار مهمي که در قانون بودجه سال ۱۳۹۳ لحاظ شده استفاده از منابع بند ق قانون بودجه بود که با حمايت مجلس صورت گرفت؛ بر اساس اين قانون هر سرمايه‌گذاري که موجب کاهش مصرف سوخت شود تا سقف ۱۰۰ ميليارد دلار از سوي شرکت ملي نفت ايران حمايت مي‌شود.
رسولي با بيان اين که پس از تصويب اين بند قانوني راه‌آهن اقدامات لازم براي استفاده از اين ظرفيت را آغاز کرد گفت: در طول اين فرايند مباحث کارشناسي جدي ميان راه‌آهن، شرکت ملي نفت و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي انجام شد که نهايتا به چارچوبي رسيديم که سقف سهم راه‌آهن ۷.۵ ميليارد دلار بود که به تصويب شوراي اقتصاد رسيد.
معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن با بيان اين که توسعه زيربنا طبق قانون از وظايف دولت بوده و متولي آن شرکت راه‌آهن است، افزود: در حين حال توسعه بخش ناوگان از امور تصدي گرايانه‌اي است که بايد به بخش خصوصي واگذار شود البته قانون اين اجازه را داده است اين پروژه‌ها به‌ صورت مشارکتي اجرا شود.
وي با اشاره به هفت محور توسعه ريلي کشور تاکيد کرد: اگر امروز سرمايه‌گذاري بخواهد در بخش ريلي سرمايه‌گذاري کند دغدغه‌هاي گذشته را ندارد و سرمايه‌گذاري او اقتصادي است. در شرايط کنوني نرخ بازگشت سرمايه بين ۲۵ تا ۳۰ درصد پيش‌بيني شده است.
رسولي با بيان اين که ممکن است اين نرخ‌ها با انتقادهايي مواجه شود که اين ارقام پيش‌بيني شده بلند پروازانه است، تاکيد کرد: ما بايد به اين ارقام دست يابيم؛ چراکه عدم دست‌يابي به اين ارقام موجب خروج سرمايه از بخش ريلي مي‌شود.
معاون مديرعامل شرکت راه‌آهن افزود: ظرفيت‌هاي ايجاد شده براي سرمايه‌گذاري در بخش ريلي در همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازي که در ۱۱ و ۱۲ مهر ۱۳۹۴ (۳ و ۴ اکتبر ۲۰۱۵) برگزار مي‌شود ارائه خواهد شد و سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي مي‌توانند از اين ظرفيت استفاده کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن