تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814777938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد: آل سعود لکه سیاهی در جهان اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: وزیر سابق فرهنگ و ارشاد: آل سعود لکه سیاهی در جهان اسلام است
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رییس جمهور در نیویورک به دنبال مطرح کردن بی‌کفایتی آل سعود و یافتن راه حلی برای یکسره کردن تکلیف اداره حرمین شریفین باشد.
به گزارش نامه نیوز، سید محمد حسینی در مراسم گرامی‌داشت شهدای هسته‌ای که به مناسبت هفته دفاع مقدس در امامزاده صالح برگزار شد، گفت: از سازمان کنفرانس اسلامی توقعی برای یافتن راه حلی جهت اداره مناسب حرمین شریفین نمی‌توان داشت چون دولت عربستان و در حقیقت آل سعود بر این سازمان نفوذ دارد.

وی با تاکید بر اینکه حادثه مکه و منا اوج بی‌کفایتی سعودی‌ها را نشان داد گفت: در فاجعه منا بالغ بر 2 هزار نفر کشته شدند. البته نابسامانی‌های حج از سال 1342 در کتاب خسی در میقات توسط جلال آل احمد بیان شده است.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌ها به نحوی باشد که به جای افراد خشن و بی‌منطق، افراد کاردان در راس اداره حرمین شریفین قرار گیرند.

به گفته وی خوی جاهلیت در آل سعود همچون اصلاب‌شان در صدر اسلام قابل مشاهده است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با نکوهش دیدگاه برتری جویانه سعودی‌ها گفت: آنان به دلیل خودبرتربینی که در دیدگاه‌شان دارند، خود را از سایر مسلمانان برتر دانسته و به همین دلیل از مشعر، خود را محرم می‌کنند. به همین دلیل یک شاهزاده با عده‌ای راه افتاد و مسیر حاجیان را مسدود کرد و این فاجعه عظیم را به وجود آورد. سعودی‌ها به اسم اسلام همواره به اسلام و مسلمانان ضربه زده‌اند. آن‌ها از بدو تاسیس تاکنون جز ضربه به اسلام، نفع دیگری نرسانده‌اند.

حسینی داعش را دست‌پرورده آل سعود دانست و افزود: جنایات داعش ریشه در حمایت‌های آل سعود و حمایت‌های آل سعود ریشه در حمایت‌های آمریکا دارد و اصلا آل سعود با چراغ سبز آمریکا در یمن و سایر کشورها فاجعه می‌آفریند. آل سعود لکه سیاهی در جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه کنگره حج محل حل مشکلات مسلمانان است گفت: مکه به جای حرم امن الهی به حریمی ناامن مبدل شده است که موجب نگرانی بیش از یک میلیارد مسلمان شده است. مسلمانان برای سفر به مکه دیگر امنیت فکری و جانی ندارند.

وی ادامه داد: از حامیان حقوق بشر متعجبم که یک شهروند آمریکایی ایرانی زندانی شده در زندان‌های ایران را مورد اشاره قرار داده و همه سازمان‌های حقوق بشری را بر آن می‌دارند که این فرد باید آزاد شود اما هیچ واکنشی نسبت به کشته شدن 2 هزار انسان در مکه و هزاران نفر از مسلمانان در سراسر جهان نشان نمی‌دهد.

وی با انتقاد شدید به عملکرد دولت عربستان در توسعه ندادن منا گفت: می‌گویند چاره‌ای نیست، منا باید به همین صورت باشد. اگر این استدلال درست است، چطور سعی صفا و مروه و رمی جمرات و سایر بخش‌های حج گسترده شده است یا چند طبقه شده است. چطور نمی‌توانید منا را توسعه دهید. آیا نمی‌شود همان طور که در حکم سعی صفا و مروه و سایر بخش‌های حج تجدید نظر کردید، در حکم فقهی منا نیز تجدید نظر کنید تا مسلمانان، بیگناه کشته نشوند.

حسینی با تمسخر گفت: البته مفتی‌های سعودی در پی صادر کردن حکم جهاد نکاح و رافضی دانستن شیعیان هستند و فرصتی برای اصلاح حکم فقهی منا ندارند.


منبع: ایسنا


۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن