واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: در جریان صحبت های او در کنفرانس امروز John Carmack،Oculus Connect 2 از سختی هایی که کشیده تا ماینکرفت را برای VR و Oculus Rift عملی کند گفت.این خالق قدیمی سری Doom،که الان در Oculus کار می کند،توضیح داد که او اعتقاد راسخ داشته که ماینکرفت یک تجربه ی حیاتی برای VR خواهد بود، و هر کاری که از دستش بر می آمده انجام داده تا این پروژه عملی شود. این تلاش کارمک از زمانی شروع شد که Oculus از آقای Notch(مالک شرکت Mojng) دعوت کرد تا از این شرکت بازدید کند.در اوایل کار،او فقط از Oculus می خواست تا یک نمونه آزمایشی بسازد،که اگر موفقیت آمیز بود،بقیه معامله ها انجام شود.ولی وقتی Facebook این شرکت را خرید،Notch عصبانی شد،و تا زمانی که دوباره به انجام این معامله راضی شد،Mojang به مایکروسافت فروخته شد. کارمک گفت:"من در اوایل کار همیشه می گفتم،بگذارید ما تلاش خود را کنیم،بگذارید ما بسازیم و اگر دیدید به درد بخور است،بعد از آن تصمیم می گیریم چه کار کنیم."او به قدری به این پروژه اعتماد داشت که یک قرارداد را با اینکه وکلای Oculus راضی نبودند امضا کرد. کارمک از دید این وکلا می گوید:"اصلا ایده ی خوبی نیست،آن ها همه چیز شما را در اختیار دارند،ما تکیه گاهی نداریم،هیچ تضمینی وجود ندارد که این کار عملی شود" و "جان،تو الان که برای این پروژه زحمت می کشی،در واقع داری برای مایکروسافت کار می کنی" Carmack از آن زمان تا به حال برای پشتیبانی کردن ماینکرفت توسط VR کار می کرده-که اتفاقا برای نسخه های Pocket و Windows 10 هم صادق است-ولی موافقت برای عملی شدن این معامله همین امروز تایید شده است.کارمک گفت که من ایمیل را ساعت 12:35 نیمه شب دریافت کردم،که می توانیم این توافق را در کنفرانس امروز اعلام کنیم. کارمک اضافه کرد که از زمانی که او کار را شروع کرده،می خواسته هر کاری از دستش بر می آمده انجام دهد تا این توافق عملی شود."من پشت تلفن گفتم،اگر عملی نشود،من حتما گریه می کنم!وحشتناک خواهد بود،به این دلیل که این پروژه بهترین چیزی است که می تواند برای این پلتفرم انجام شود." او سپس نتیجه گیری کرد و گفت:"در آخر،بعضی مشکلات وجود دارند که واگذار کننده ها نمی توانند آن ها را حل کنند،تصدیق کردن این که مذاکرات باید توسط سرمایه گذاران شرکت انجام شود.ولی در آخر این توافق انجام شد،این هدف نهایی بود." او گفت:"من فکر می کنم که ماینکرفت مهمترین برنامه ای است که می توانیم برای واقعیت مجازی عملی کنیم،برای این که مطمئن شویم پشت ما یک ارتش از طرفداران و پشتیبانان سرسخت وجود دارد که از VR دفاع می کنند." و "این همان دلیلی است که مردم دوست دارند هرروز مقداری بازی کنند.این همان قابلیت تکراری است که در حال حاضر در عناوین دیگر وجود ندارد.پس این موفقیت بزرگی برای من است.تمام کسانی که در Oculus و Facebook بر روی این پروژه کار کردند،شما لایق عمیق ترین تشکر من برای عملی کردن این پروژه هستید." نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. منبع:PC Gamer
3 مهر 1394
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]