تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805467136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقويت و توسعه دانشگاه هاي تک جنسيتي در اولويت وزارت علوم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۵۰ق.ظ)
معاون وزير علوم: تقويت و توسعه دانشگاه هاي تک جنسيتي در اولويت وزارت علوم است موج - قم - معاون اداري مالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: تقويت و توسعه دانشگاه هاي تک جنسيتي در اولويت کاري اين وزارتخانه در دولت يازدهم است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، معاون اداري-مالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در حاشيه افتتاح دانشکده علوم انساني دانشگاه حضرت معصومه (س) قم اظهار داشت: بدون شک دانشگاه هاي تک جنسيتي مي توانند با کمک مردم هر چه سريعتر جايگاه واقعي خود را در جامعه پيدا کنند.
وي با اشاره به ويژگي هاي منحصر به فرد قم از جمله همجواري با بارگاه کريمه اهل بيت (س)، تصريح کرد: به همين علت مردم از سراسر کشور علاقه دارند که دختران خود را جهت تحصيل روانه دانشگاه هاي اين شهر بويژه دانشگاه حضرت معصومه کنند.
محمدحسين اميد با بيان اينکه رتبه هاي زير 100 کنکور در دانشگاه حضرت معصومه تحصيل مي کنند، تصريح کرد: در حالي که رتبه هاي زير 100 بايد در دانشگاه هاي معتبري مانند دانشگاه تهران و شيراز تحصيل کنند، ولي به دليل امنيت و آسايش و همچنين پايبندي مردم شهر قم به عفاف و حجاب باعث ايجاد جاذبه براي خانواده ها شده است تا آنها با اطمينان خاطر فرزندان خود را به قم و اين دانشگاه بفرستند.
وي با اذعان به اينکه آينده خوبي در انتظار دانشگاه حضرت معصومه است، تصريح کرد: بدون شک با توجه به کمک هاي خيرين و دولت براي تکميل و بهره برداري فازهاي مختلف اين پروژه، زير ساخت هاي آن بيش از پيش تکميل و زمينه رشد اين دانشگاه فراهم شود.
اميد با اشاره به مشکلات مالي دولت حتي در بخش بودجه هاي جاري طي چند سال اخير و انقباضي بودن آن، تصريح کرد: برغم همه مشکلات مالي دولت پروژه هاي مربوط به دانشگاه هاي تک جنسيتي مانند حضرت معصومه در اولويت قرار دارد.
وي اظهار کرد: به کمک سازمان مديريت، کميسيون آموزش و تحقيقات و کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي در سال گذشته رديف متمرکزي براي حمايت از فعاليتهاي خيرين در سال 94 گذاشته شد.
معاون وزير علوم افزود: وزارت علوم نيز هر پروژه اي که در دانشگاه حضرت معصومه به 50 درصد پيشرفت فيزيکي برسد، به استناد قانون بودجه امسال 50 درصد باقي مانده آن را حمايت مي کند.
وي با بيان اينکه امور خيريه در آموزش عالي ايران از سابقه اي 700 ساله برخوردار است، تصريح کرد: طي دهه هاي اخير توجه خاصي به اين موضوع شده و اخيرا همه دانشگاه هاي کشور نسبت به ايجاد يک بنياد حامي براي خود تشويق شدند و در حال حاضر نيز در بيش از دو سوم دانشگاه هاي کشور از جمله حضرت معصومه بنياد حامي شکل گرفته است.
اميد با بيان اينکه دولت و مجلس شوراي اسلامي با تخصيص اعتباراتي براي اموري همچون معافيت هاي مالياتي، وام بدون کارمزد و سود از بانک ها و دريافت 50 درصد کمک از دولت خيرين را پشتيباني مي کند، تصريح کرد: اولويت دولت در توزيع اين اعتبارات دانشگاه هاي نوپايي مانند دانشگاه حضرت معصومه است.
معاون وزير علوم تصريح کرد: در برخي استان ها با ايجاد بين 10 تا 15 دانشگاه ظرف مدت دو سال شاهد توسعه بي رويه دانشگاه ها هستيم، در حالي که ايجاد آنها ضرورتي نداشته و دولت هم توان تکميل آنها را ندارد، ولي دانشگاه هايي مانند دانشگاه حضرت معصومه بايد ايجاد مي شد و در بحث سامان دهي در اولويت هاي دولت قرار دارد.
اين مقام وزارت علوم با بيان اينکه علاوه بر دانشگاه حضرت معصومه، دانشگاه هاي تک جنسيتي ديگري در استان هاي خراسان شمالي، هرمزگان، سمنان و کرمان احداث شده و در اولويت حمايتي دولت قرار دارند، افزود: اگر بتوانيم از مراجع تقليد مجوزي مبني بر اينکه خيرين برخي از وجوهات خود را براي امور مرتبط با پيشرفت علم و فناوري صرف کنند، با توجه به تاکيد هميشگي رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه علم و فناوري و اقتصاد دانش بنيان گام مهمي را در اين مسير برداشته ايم.
وي همچنين با بيان اينکه بيش از 100هزار متر مربع پروژه آموزش عالي در شهرها و استان هاي مختلف کشور از جمله کاشان، يزد و بجنورد با کمک خيرين در حال اجراست، تصريح کرد: در همين راستا در آينده نزديک يک پروژه 20 هزار متر مربعي در دانشگاه تهران به بهره برداري مي رسد.
دانشکده علوم انساني دانشگاه حضرت معصومه قم که داراي رشته هايي همچون حقوق، زبان انگليسي، مديريت بازرگاني و روان شناسي است با 6 هزار و 200 متر مربع مساحت و با اعتباري بالغ بر 80 ميليارد ريال به بهره داري رسيد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن