تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803327022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در تدوین برنامه ها باید رویکرد اساسی ما نگاه به داخل باشد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در تدوین برنامه ها باید رویکرد اساسی ما نگاه به داخل باشد
کد خبر: ۵۳۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ - 23 September 2015


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت تدوین برنامه ششم توسعه واقعی تاکید کرد و گفت: این برنامه نباید آرمانی باشد بلکه برای قوانین باید اهداف کمی نوشت تا در پایان برنامه متهم به شعارنویسی و انشا نویسی نشویم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایرنا؛ ابوذر ندیمی با تاکید برآنکه در قانون برنامه باید اهداف را در کیفیت اجرا و سهم دستگاهها را تعیین کنیم، افزود: ویژگی مورد درخواست ما براساس تجربه پارلمانی این است که ارقام در برنامه بطور سالانه مطرح و سهم هر دستگاه و وزارتخانه کاملا تفکیک شود و به صورت کلی به دولت واگذار و تنها به این اکتفا نشود که دولت مکلف است.

وی اظهار داشت: توقع ما در قانون برنامه این است که دوباره نویسی قوانین نباشد چرا که ما مکلف به دوباره نویسی قوانین و فرآیند از جهت اجرا و عمل نیستیم در نتیجه به جای دوباره نویسی، باید اعداد، ارقام و اهداف کمی و وظیفه 5 ساله هر دستگاه را مشخص کنیم.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس با بیان آنکه تخصیص بهینه منابع باید براساس اولویت ها و ظرفیت ها تعیین شود، گفت: می توان با در نظر گرفتن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و مانند آن اهداف و برنامه ها را تعیین کرد و رویکردهای مهم را مدنظر قرار داد.

وی افزود: یک رویکرد در رابطه با اشتغال و معیشت است و قانون برنامه باید پاسخگوی اشتغال و معیشت مردم باشد و چنانچه در این حوزه نتوانیم پاسخگوی انتظار مردم باشیم، شاهد مشکلات بیشتری خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مچلس با بیان آنکه بسیاری از مردم در تامین معیشت روزانه با مشکل مواجه هستند،تاکید کرد: این رویکرد باید به عنوان محور فعالیت ها و برنامه های محرومیت زدایی مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان آنکه در تدوین برنامه ها باید رویکرد اساسی ما نگاه به داخل باشد، گفت: این نگاه به داخل شامل دو بخش است اول آنکه تا می توانیم مواد را خام صادر نکنیم و دوم آنکه هیچ محصول ساخته شده ای را وارد نکنیم تا به جای ایجاد کار برای خارجی ها، برای نیروی کار خود اشتغال ایجاد کنیم و رویکردهای از این دست باید در برنامه گنجانده شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در سال های اخیر مبالغ قابل تاملی صرف واردات بی رویه شده است، گفت: اگر این مبالغ برای رشد زیرساخت ها هزینه می شد، قطعا صنعت رشد کرده و از اتکا به درآمدهای نفتی رها می شدیم، در نتیجه باید اراده ای برای کاهش این مساله وجود داشته باشد و در اولویت برنامه ها باشد تا واردات به حدی از صادرات پیشی نگیرد که اقتصاد، تولید و اشتغال یک کشور را تا مرز نابودی سوق دهد.

وی برنامه ریزی و تصمیم گیری در این خصوص را مستلزم نگرش عمیق و جدی به محیط داخلی و خارجی و تعاملات موجود دانست و اظهار داشت: برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های درونگرا و کوتاه مدت نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه ممکن است خود مولد مشکلات عدیده ای در بلندمدت شود.

لازم به ذکر است؛ به گفته محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی؛ بخش اول برنامه ششم توسعه سوم شهریور به دولت و تا آخر شهریور به مجلس ارایه می شود و بخش دوم نیز پس از ارایه بودجه سال 95 به مجلس ارسال خواهد شد.

ستاد بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی مانند سال گذشته ۱۵ آذر قانون بودجه سال آینده را به صورت عملیاتی به مجلس ارایه خواهد داد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن