تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804062875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت استفاده هرچه بيشتر از انرژي‌هاي نو و تجديدپذير


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۳۲ب.ظ)
ضرورت استفاده هرچه بيشتر از انرژي‌هاي نو و تجديدپذير موج-مديرعامل شرکت توانير با تأکيد بر ضرورت استفاده هرچه بيشتر از انرژي‌هاي نو و تجديدپذير گفت: امروز حرکت به سمت استفاده از انرژي‌هاي نو و تجديد پذير براي صنعت برق يک راهبرد اساسي است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، آرش کردي، مديرعامل شرکت توانير در نشست بررسي مشکلات برق بخش خلجستان از توابع استان قم بر ضرورت استفاده هرچه بيشتر از انرژي‌هاي نو و تجديدپذير تأکيد کرد و گفت: امروزه در برخي نقاط استفاده از يک مدل سنتي براي تأمين برق پايدار مشترکين توجيه اقتصادي ندارد و لازم است با استفاده از ظرفيت و مشارکت بخش خصوصي در جهت توليد انرژي از منابع تجديدپذير (خورشيدي)حرکت کنيم.
مديرعامل شرکت توانير در جلسه‌اي که با حضور محمدي مشاور رييس مجلس شوراي اسلامي و همچنين معاون عمراني استانداري قم و جمعي از مديران برق و گاز استان قم برگزار شد،خاطرنشان کرد: با استفاده از توليد پراکنده برق (D&G) مي‌توانيم بسياري از مشکلات از جمله افت ولتاژ برق بخش خلجستان را برطرف کرد.
کردي گفت: پيش‌بيني مي‌شود تا پايان برنامه ششم توسعه صنعت برق کشور 3 تا 4 هزار مگاوات نياز خود را از نيروگاه‌هاي مقياس کوچک تأمين کند.
وي افزود: استفاده از توليد پراکنده که يک استراتژيک کلان براي صنعت برق کشور است، در گذشته استانداردهاي لازم را نداشت، اما؛ امروز با استفاده از مولدهايي با راندمان بالا مي‌تواند راهگشا باشد.
کردي در ادامه با اشاره به مزيت‌هاي استفاده از اين نيروگاه‌ها افزود: ميزان تلفات انرژي به جهت نزديکي محل توليد و مصرف کاهش مي‌يابد و کاهش تلفات از جمله سياست‌هاي اساسي صنعت برق کشور است.
وي همچنين به ميزان قرارداد خريد تضميني برق اشاره کرد و گفت:در حال حاضر قرارداد 2700 مگاواتي براي خريد تضميني برق با استفاده از ظرفيت توليد پراکنده برق بسته شده است و در مجموع ظرفيت استفاده از اين نيروگاه‌ها در کشور به 500 مگاوات مي‌رسد.
کردي در ادامه اظهار اميدواري کرد: بر اساس راهبردهاي شرکت توانير و مشارکت بخش خصوصي جهت سرمايه‌گذاري با استفاده از ظرفيت توليد پراکنده برق، مشکلات برق بخش خلجستان برطرف و از يک استاندارد لازم برخوردار خواهد شد.
وي اظهار داشت: امروز قيمت يک کيلووات ساعت برق براي صنعت برق قريب 80 تومان تمام مي‌شود، درحالي‌که آن را به مردم به طور متوسط 30 تا 40 تومان ضرر مي‌فروشيم.
وي با ابراز اميدواري از حضور بخش خصوصي در توليد برق گفت: اخيرا شرکت توانير اختياراتي را به استان‌ها مبني بر جذب سرمايه‌گذار و دعوت بخش خصوصي جهت توليد برق واگذار کرده است و در اين راستا استان ها مي‌توانند به صورت مستقل از اين مدل جديد استفاده کنند.
مديرعامل شرکت توانير در ادامه از مشارکت بخش خصوصي مبني بر احداث زيرساخت توليد پراکنده برق به ميزان 6 مگاوات در بخش خلجستان قم خبر داد و گفت: اين سرمايه‌گذار لازم است قبل از پيک‌بار تابستان آينده آن را وارد مدار کند.
اين مقام مسوول خاطرنشان کرد: بخش خصوصي و همچنين مشترکين مختلف از جمله خانگي مي‌توانند در اين مدل‌ها با استفاده از انرژي‌هاي پاک حضور داشته باشند.
وي اضافه کرد: شرکت توانير به هر شهروندي که بتواند با استفاده از انرژي‌هاي نو و تجديدپذير برق توليد کند، به ازاي هر کيلووات ساعت انرژي توليدي، مبلغي بالغ بر 600 تا 900 تومان مي‌پردازد.
وي اين خريد برق را تضميني دانست و مدت قرارداد آن را 20 ساله عنوان کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن