تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820407558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ميانگين ارتفاع بارش در سال آبي جاري 10 درصد کاهش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۲۶ب.ظ)
ميانگين ارتفاع بارش در سال آبي جاري 10 درصد کاهش يافت موج - مدير کل دفتر مطالعات پايه شرکت مديريت منابع آب کشور گفت: ميانگين ارتفاع بارش در سال آبي جاري از مهر سال گذشته تا پايان شهريور، 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش يافته است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، رضا راعي، مدير کل دفتر مطالعات پايه شرکت مديريت منابع آب کشور، با بيان اين که ميانگين ارتفاع بارش در سال آبي جاري از مهر سال گذشته تا پايان شهريور، 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش يافته است، اظهار داشت: اين در حالي است که در پايان سال آبي گذشته 219 ميلي‌متر بارش در کشور داشته‌ايم.
وي با اشاره به اينکه ميزان بارش‌ها در اين مدت در کل کشور نسبت به ميانگين 46 ساله از کاهش 18 درصدي برخوردار بوده است، ادامه داد: بر اين نکته هم تأکيد کرد که با توجه به کاهش ريزش‌هاي جوي سال آبي بايد کماکان صرفه‌جويي و مصرف بهينه را در دستور کار خود داشته باشيم.
راعي با اشاره به وضعيت بارش استان‌ها تصريح کرد: بررسي وضعيت بارندگي در 31 استان طي سال آبي 94-93 نشان مي‌دهد، ميزان بارش در 14 استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته و اين ميزان در برخي استان‌ها مانند سمنان از رشد 42 درصدي برخوردار بوده است.
وي افزود: ميزان بارش‌ها در استان‌هاي مختلف کشور در اين مدت نسبت به مدت مشابه ميانگين 46 ساله کشور در 8 استان افزايش و در 22 استان کاهش و در يک استان بدون تغيير بوده است.
مدير کل دفتر مطالعات پايه منابع آب در خصوص وضعيت افزايش بارش‌ها در استان‌هاي مختلف گفت: در بر اين اساس در سال آبي 94-93 در آذربايجان شرقي 380 ميلي‌متر بارش داشته‌ايم که نسبت به ميانگين 46 ساله 28 درصد رشد داشته است. استان گيلان در رتبه دوم استان‌هايي است که با افزايش بارندگي روبه‌رو بوده است و ميزان باران در اين استان طي مدت ياد شده 1194 ميلي‌متر بوده که از رشد 18 درصدي نسبت به ميانگين 46 ساله برخوردار بوده است.
وي ادامه داد: مازندران در رديف سوم رشد قرار دارد که ميزان بارش در آن از رشد 15 درصدي برخوردار بوده است. در استان آذربايجان غربي 399 ميلي‌متر باران باريده که نسبت به ميانگين 46 ساله رشد 13 درصدي داشته است. استان اردبيل نيز در اين مدت 338 ميلي‌متر باران داشته و ميزان بارش آن نسبت به درازمدت افزايش 8 درصدي داشته است.
راعي با بيان اين که کمترين ميزان بارش‌ها در استان‌هاي هرمزگان و خوزستان بوده است، گفت: در اين دو استان به ترتيب 82 و 198 ميلي‌متر رخ داده است که در هرمزگان بارش سال جاري نسبت به متوسط بلندمدت 56 درصد کاهش داشته است.
وي خاطرنشان کرد: بهترين شکرگزاري براي هر نعمتي نظير بارش‌هاي مناسب هفته‌هاي اخير، درست مصرف کردن همان نعمت؛ يعني آب است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن