تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815500094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانش آموزان به غذاي جسم و روح خود اهميت دهند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۶ب.ظ)
وزير بهداشت: دانش آموزان به غذاي جسم و روح خود اهميت دهند موج - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي دوران دانش آموزي را دوراني مهم و با ارزش خواند و گفت: شخصيت افرد در اين دوران مهم شکل مي‌گيرد و دانش آموزان بايد به غذاي جسم و روح خود در اين دوره مهم اهميت دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن هاشمي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، در آيين آغاز سال تحصيلي 94 در دبيرستان شاهد فردوسي مشهد، سخنانش را با بيان شعري از شاعر پرآوازه ايراني حکيم ابوالقاسم فردوسي "توانا بود هر که دانا بود/ ز دانش دل پير برنا بود" آغاز کرد و از حضور دوباره پس از چند دهه در دبيرستان محل تحصيلش ابراز خرسندي کرد.
وي با اشاره به آيه کريمه "هل يسترالذين يعلمون و الذين لا يعلمون" تفاوت زيادي است بين کسي که مي‌داند و آنکه نمي‌داند، اظهار کرد: کسي که مي‌داند توانا است و اندوختن دانش هم سن و سال نمي‌شناسد، بلکه پير هم با اندوختن دانش، دلش برنا و جوان است.
هاشمي گفت: در دين مبين اسلام نيز توصيه‌هاي فراواني به کسب و اندوختن علم و دانش شده و شما دانش آموزان خوشحال باشيد از اينکه در خانواده‌هايي متولد شده‌ايد که به دانش اهميت مي‌دهند.
وزير بهداشت مهم‌ترين مشکل بشر امروز را جهل و ناداني دانست و تاکيد کرد: دانايي به معناي انبار شدن دانش‌هاي گوناگون در ذهن نيست، بلکه به معني تشخيص راه درست و صحيح براي خدمت به بشريت است.
وي با بيان اينکه در طول تاريخ نيز جهل همواره مشکلي بزرگ بوده است به واقعه عرفه اشاره کرد و گفت: امام علي (ع) نيز براي برپايي حکومت اسلامي و مبارزه با جهل و ناداني، حج را نيمه کاره رها و مکه را ترک کرد. آنچه امروز هم به نام داعش و القاعده و طالبان ظهور کرده چيزي جز جهل نيست.
وزير بهداشت دوران دانش آموزي را دوراني مهم و با ارزش توصيف کرد که شخصيت فرد در همين دوران شکل مي‌گيرد و گفت: در اين دوران بايد به تغذيه و غذاي روح و روان خود توجه ويژه اي داشته باشيد زيرا همانطور که در پيام وزير محترم آموزش و پرورش برگرفته از کلام امام بزرگوار آمده، هم سعادت و هم شقاوت افراد در اين دوران شکل مي‌گيرد.
هاشمي با اشاره به دسترسي دانش آموزان به ابزارهاي تکنولوژي تاکيد کرد: مراقبت باشيد که سرگرم شدن به اين وسايل و ابزارها شما را از وظيفه اصلي‌تان که درس خواندن است باز ندارد، زيرا مدرنيزه شدن اگر با آگاهي و استفاده هوشمندانه نباشد مي‌تواند عوارضي براي آدمي به همراه داشته باشد.
وي با بيان اينکه ما به شهداي گرانقدر مديون هستيم، خطاب به دانش آموزان افزود: به ياد داشته باشيد که آينده کشور جز از طريق مجهز شدن به علم و دانش و فناوري، پشتيبان هم بودن و رعايت عتدال و پرهيز از تندروي و کندروي ساخته نمي‌شود و معلمان نقش پررنگي در اين مهم دارند.
وزير بهداشت دولت يازدهم که در جمع دانش آموزان دبيرستان شاهد فردوسي مشهد که زماني در اين دبيرستان درس مي‌خواند، سخن مي‌گفت از يکي از معلمان دوره تحصيل خود به نيکي ياد کرد و گفت: دبيرستان فردوسي معلمان خوب فراواني داشت. آقاي بازرگاني معلم ادبيات ما يکي از اين معلمان عزيز بود. اين معلم علاوه بر اينکه با بياني ساده و شيوا تدريس مي‌کرد، عملش برتر از دانشش بود
هاشمي ادامه داد: آقاي بازرگاني، آن زمان دفتري را از خيريه گرفته بود که بعد از ظهرهاي جمعه دانش آموزان را به بيمارستان مسلولين و معلولين مي‌برد و به نحوي هم برنامه ريزي کرده بود که دانش آموزان دعاي سمات را رو به قبله با صوت خوش اين معلم مي‌شنيدند.
وي با اشاره به حضور بني هاشم نماينده مشهد در مجلس شوراي اسلامي در مراسم امروز گفت: اين نماينده يادگار همان معلم است که به ما ادبيات درس مي‌داد.
وزير بهداشت در پايان سالي پرنشاط، با انگيزه و ثمر بخش براي دانش آموزان آرزو کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن