تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816596703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرورش انسان‌هاي مؤمن، کوشا و خلاق؛ فلسفه تعليم و تربيت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۷ب.ظ)
نماينده ولي‏‌فقيه در لرستان: پرورش انسان‌هاي مؤمن، کوشا و خلاق؛ فلسفه تعليم و تربيت است موج - خرم‌آباد - نماينده ولي‌فقيه در لرستان گفت: فلسفه تعليم و تربيت پرورش انسان‌هاي مؤمن، کوشا، خلاق و انسان‌هاي نوآور است.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي، نماينده ولي‌‍ فقيه در استان لرستان، چهارشنبه، يکم مهر، در جشن آغاز سال‌تحصيلي که در مدرسه شاهد مهر خرم‌آباد برگزار شد، گفت: ماه مهر؛ ماه مهرباني و آغاز سال‌تحصيلي و بازگشايي مدارس را به همه شما تبريک مي‌گويم.
وي ادامه داد: بهار تعليم و تربيت است، اول مهر به‌ عنوان آغاز درس، بحث، کلاس، مدرسه، دانش‌آموز و معلم تقارن با هفته دفاع مقدس دارد به همين جهت ياد و خاطره همه شهيدان والامقام، 36 هزار دانش‌آموز شهيد کشور؛ به‌ويژه 907 شهيد دانش‌آموز استان را گرامي مي‌داريم.
ميرعمادي با اشاره به اين‌که بهار تعليم و تربيت و دفاع مقدس داراي يک وجه اشتراک هستند، عنوان کرد: يک وجه مشترک اين دو جهاد در راه خداوند است، رزمندگان ما هشت سال در دوران دفاع مقدس جهاد کردند تا دشمن را از سرزمين ايران دفع و بيرون کنند و استقلال ايران را حفظ کنند.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان، ادامه داد: دانش‌آموزان نيز در سنگر تعليم و تربيت در راه خداوند جهاد مي‌کنند، جهاد براي دفع جهل و ناداني و براي آينده درخشان ايران اسلامي و براي پيشرفت جامعه است، بنابراين وجه مشترک بهار تعليم و تربيت و دفاع مشترک در اين است که هردو جهاد، ايستادگي و ثابت‌قدم بودن در راه خداوند است.
وي با اشاره به اين‌که ما، نسل جوان و دانش‌آموزان ما از آن دانش‌آموزان پاک و مقاوم و آن‌هايي ‌که هم در سنگر مدرسه و هم در سنگر جبهه جهاد و مجاهدت کردند درس مي‌گيريم، تصريح کرد: آن درس اين است که ما شبانه‌روز تلاش مي‌کنيم تا استقلال ايران اسلامي حفظ شود و جمهوري اسلامي ايران با برطرف کردن موانع رشد، کمال و فضيلت به‌عنوان يک الگو موفق در دنيا معرفي شود.
ميرعمادي، با بيان اين‌که بالاترين رسالتي که خداوند متعال براي پيامبران بزرگ الهي در نظر گرفته است تعليم و تربيت است، خاطرنشان کرد: فلسفه تعليم و تربيت پرورش انسان‌هاي مؤمن، کوشا، خلاق و انسان‌هاي نوآور است.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان، خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما دانش‌اموزان در مسيري قدم مي‌گذاريد که در حقيقت سنگر اصلي پيشرفت جامعه است، مدرسه نخستين سنگر پيشرفت جامعه است، تعليم و تربيت آثارو فوايد فراواني دارد، به‌طوري‌که اگر عبادت و بندگي خدا بر روي زمين صورت مي‌گيرد به‌ خاطر تعليم و تربيت است.
وي با اشاره به اين‌که اگر پيشرفت، رشد و توسعه در جامعه اتفاق مي‌افتد و اگر امنيت، آسايش و آرامش در جامعه حاکم مي‌شود به برکت تعليم و تربيت است، عنوان کرد: شکوفايي استعدادها، پرورش قوه بشري عقل به‌وسيله تعليم و تربيت است.
حجت‌الاسلام ميرعمادي با اشاره به اين‌که برتري انسان نسبت به ملائکه و ساير موجودات به واسطه علم و دانش است، بيان کرد: اين علم و دانش است که سبب مي‌شود انسان خليفه خداوند بر روي زمين شده و بر تمام موجودات برتري پيدا کند.
نماينده ولي‌فقيه ادامه داد: اگر فرهنگ و تمدن در جوامع بشري وجود دارد به‌خاطر تعليم و تربيت است از اين رو بايد تعليم و تربيت را جدي بگيريم.
وي خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما با همت بلند و انگيزه قوي تلاش مضاعفي براي تعليم و تربيت داشته باشيد، خوب درس بخوانيد و خوب تحقيق و پژوهش کنيد، خداوند در مغز، فکر، وجود و انديشه شما گوهر گران سنگي قرار داده است که اين گوهر مايه تقرب شما به سوي خداوند متعال، مايه توليد علم و انديشه در جامعه خواهد شد.
ميرعمادي افزود: شما دانش‌آموزان دانشمندان و مديران خدمت‌گزار آينده اين جامعه هستيد، اين کشور متعلق به شماست و شما بايد از لحظه‌ لحظه‌هاي عمرتان در تعليم و تربيت استفاده کرده و دچار غفلت نشويد.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان ضمن تقدير و تشکر از معلمان، گفت: معلمان به ما آموختند و ما را تعليم دادند و تربيت کردند، يقيناً دانش‌آموزي که در توليد علم و تعليم و تربيت موفق است، اين موفقيت خود را مرهون معلم خود هستند.
وي ادامه داد: ما از معلمان انتظار داريم همچنان که به درس، کلاس و محتواي آموزش توجه مي‌کنند به اخلاق و رفتار دانش‌آموزان نيز توجه کنند، معلمان در پرورش اخلاق و رفتار دانش‌آموزان بيشتر کار و تلاش کنند چراکه آن‌چه بستر شکوفايي را براي علم فراهم مي‌کند اخلاق و رفتار است.
ميرعمادي افزود: آن‌که انسان را مؤمن، انقلابي و درست‌کار به جامعه معرفي شود اخلاق و رفتار است، چنان‌که پيامبر اکرم(ص) مي‌فرمايد: من معلم مأنوس شدم و رسالتم اصلاح اخلاق و رفتار مردم است، بنابراين ما هم با توجه به تعليم و آموزش و هم با توجه به تربيت و اخلاق مي‌توانيم نسل خودباور، خودشکوفا، خلاق و نوآوري داشته باشيم که بتوانند تمام نيازهاي علمي، فکري و عقلاني جامعه ما را تأمين کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن