تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820428669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرده‌برداری از خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) و ضریح حبیب‌بن مظاهر در دهه امامت و ولایت


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پرده‌برداری از خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) و ضریح حبیب‌بن مظاهر در دهه امامت و ولایت
ظریف‌منش گفت: با همکاری ستاد عتبات عالیات و بنیاد بین‌المللی غدیر پرده‌برداری از خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر و پرده‌برداری از ضریح حضرت حبیب‌‌ابن مظاهر در استان البرز انجام خواهد شد.
به گزارش نامه نیوز، حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر طی نشست خبری ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت را اعلام کرد. 


وی در این نشست خبری از نامگذاری روزهای این دهه تحت عنوان ولایت یاد کرد و گفت: این روزها به ترتیب ولایت، معرفت و محبت، ایثار و شهادت، عدالت و مهدویت، دفاع همه جانبه و امنیت پایدار، وحدت اسلامی و اقتدار، بیداری اسلام و استکبارستیزی، مقاومت و عزت اسلامی، بصیرت و دشمن‌شناسی، دین و سیاست و غدیر امامت و ولایت نامگذاری شده است. 


ظریف‌منش با اشاره به تداخل دو مناسبت بزرگ هفته دفاع مقدس و ایام دهه امامت و ولایت دفاع مقدس را نماد عینی تحقق دفاع از ولایت دانست.


مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر ابراز امیدواری کرد: همپوشانی این دو مناسبت بتواند پیام بزرگ امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را تبیین کرده و در جامعه نهادینه کند. 
ظریف‌منش نام و یاد آیت‌الله خزعلی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر را گرامی داشت و گفت: آیت‌الله خزعلی فقیه عالیقدر، مجاهد نستوح و حافظ کل قرآن کریم و نهج‌البلاغه بود که با استواری برای تحقق دستورات الهی تمام عمر خود را در راه دفاع از اسلام صرف کرد.


وی با اشاره به اینکه آیت‌الله خزعلی درس خارج آیت‌الله بروجردی را درک کرده بود، اظهار داشت: او از دوران جوانی خود به عنوان سربازی وظیفه‌شناس در خدمت امام خمینی بود و برای تحقق آرمان‌های اسلامی مجاهدت می‌کرد به طوری که در عرصه‌های انقلابی حضور شجاعانه داشت و مرارت‌ها و دشواری‌های اسارت و مبارزه را کشیده بود.


مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امسال دهه امامت و ولایت را با یاد و خاطره آیت‌الله خزعلی برگزار می‌کنیم تصریح کرد: ایشان قبل از رحلت پیامی با عنوان غدیر داشته‌اند که با آغاز ایام این دهه پیام را به مراکز بنیاد بین‌المللی غدیر در سایر استان‌ها و کشورهای دیگر ابلاغ خواهیم کرد.


ظریف‌منش همچنین نامگذاری ایام دهه ولایت و امامت را مستند به فلسفه غدیر و آیات و روایات اسلامی دانست.


وی با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی غدیر مسئولیت برنامه‌ریزی‌های این دهه را برعهده دارد گفت: وظیفه اصلی انجام فعالیت‌های این ایام را به همت مردمی منوط می‌دانیم و تلاش کرده‌ایم در وهله اول اقشار مختلف مردم و گروه‌های مذهبی را در ماجرای غدیر به صحنه بیاوریم.


مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر از همکاری سازمان بسیج مستضعفین، سازمان اوقاف و امور خیریه و شهرداری تهران در انجام ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت خبر داد و گفت: امسال 250 امام جمعه از شهرستانهای مختلف را به عنوان مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر منصوب کرده‌ایم تا ویژه‌برنامه‌های این شهرستان‌ها با دقت بیشتری انجام شود.


ظریف‌منش افزود: در این راستا وزارت امور خارجه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارساد اسلامی و استانداری‌ها با بنیاد همکاری داشتند و همچنین شهرداری تهران مجموعه برنامه‌های وسیعی را پیش‌بینی کرده است.


وی از برگزاری چهارمین جشنواره تقدیر از آثار برتر دانشجویی کشور خبر داد و گفت: در سالجاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هم به این جمع پیوسته‌اند و قرار است پایان‌نامه‌های مربوط به ماجرای غدیر هم مورد بررسی قرار بگیرد.


مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر افزود: چهارمین جشنواره شعر قدیر از دیگر برنامه‌های این بنیاد در دهه امامت و ولایت است که با حمایت سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.


ظریف‌منش از رونمایی 3 مجموعه شعر مرتبط با غدیر در جشنواره شعر امسال خبر داد و گفت: امسال اولین جشنواره وبلاک‌نویسی با عنوان غدیر تجلی امامت و ولایت نیز برگزار خواهد شد.
وی افزود: سومین همایش امام علی(ع) و با حضور غدیرپژوهان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت خواهد بود.


مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر رونمایی از 3 اثر مهم در رابطه با حادثه غدیر را از دیگر برنامه‌های اصلی و اثرگذار یاد کرد و گفت: مجموعه 5 جلدی با عنوان بررسی اسناد نهج‌البلاغه یکی از این آثار است چرا که مقام معظم رهبری تاکید فرموده‌اند هر چند در جهت اسناد نهج‌البلاغه تردیدی نیست اما باید در این مورد فعالیت پژوهشی انجام شود. برهمین اساس اسناد نهج‌البلاغه با بررسی چند صد کتاب صورت گرفته و مستندات بسیاری از خطبه‌ها و حکمت‌های این کتاب شریف مشخص شده است.


ظریف‌منش افزود: اثر دیگر که امسال رونمایی خواهد شد پژوهشی از زندگی حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) در بیانات مقام معظم رهبری است که شامل رهنمودهای آن حضرت می‌باشد و بخشی از زندگینامه ایشان می‌باشد.


به گفته مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر سومین اثر که امسال در دهه کرامت و امامت رونمایی خواهد شد مرحله اول پروژه دیوان شعر امام علی(ع) است.


ظریف‌منش اطعام در روز عید غدیر را از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت دانست و گفت: برنامه‌های اطعام در 22 استان انجام خواهد شد. به عنوان مثال امسال قرار است در استان قم 14 هزار نفر، در استان اصفهان 25 هزار نفر و در اهواز نیز 14 هزار نفر مورد اطعام قرار بگیرند. 


وی همچنین از روز عید غدیر به عنوان روز لبخند و شادی دل اهل‌بیت(ع) یاد کرد و گفت: در احادیث معتبر صله ارحام و هدیه دادن در روز عید غدیر توصیه شده است ونیاز است که این سنت در سطح جامعه وسعت پیدا کند. 


مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر افزود: قرائت زیارت جامع کبیره در روز میلاد امام هادی(ع)، پخش 70 قسمت از برنامه ارمغان غدیر و 10 قسمت از سخنان آیت‌الله خزعلی از شبکه‌های مختلف صدا و سیما از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت خواهد بود. برگزاری مراسم بازدید از سادات جانباز و ایثارگر، کتابت خطبه غدیر توسط خوشنویسان برجسته کشور در شهر زنجان، برگزاری چهارمین همایش علمی غدیرپژوهی در کرمانشاه، اجرای هنرمندان بسیجی از واقعه غدیر در 132 شهرستان و برگزاری مراسم خطبه‌خوانی در هیئت‌ها، حسینیه‌ها و مساجد از جمله برنامه‌هایی است که بنیاد بین‌المللی غدیر برای آن برنامه‌ریزی کرده است. 


به گفته ظریف‌منش اعزام مبلغ به شهرهای مختلف در راستای نهادینه کردن واقعه غدیر، یادواره شهدای سادات در استان یزد، جشن‌های ویژه در یک هزار مسجد تهران، مراسم تجلیل از سادات و جشن‌های غدیر در خانه‌های محله شهر تهران به زودی برگزار خواهد شد. 


ظریف‌منش از همکاری وزارت امور خارجه و مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در راستای اجرای برنامه‌های دهه امامت و ولایت در کشورهای دیگر خبر داد و گفت: از دو سال قبل با همکاری و دستور وزیر امور خارجه و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در 57 کشور نمایندگی‌هایی تاسیس کرده‌ایم و همچنین با همکاری مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) 700 مرکز علمی و اهل‌بیتی در سراسر دنیا دایر شده است که امسال ویژه‌برنامه‌هایی در ماجرای غدیر خواهند داشت. 


وی افزود: در کشورهای لبنان، عراق، آذربایجان، سنگاپور، ونزوئلا، آلمان، انگلستان، ایالات متحده آمریکا، چین، هند و تعداد دیگری از کشورها مجموعه برنامه‌های غدیر برگزار خواهد شد. 


مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر همچنین از برگزاری جشن‌های غدیریه در کشور آلمان خبر داد و اظهار داشت: سومین کنفرانس بین‌المللی غدیر در تاریخ 12 مهر در کشور آلمان و با همکاری مرکز امام علی(ع) در این کشور و مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود. همچنین سمینار غدیر در کشورهایی از جمله هند و تایلند برگزار خواهد شد. 




منبع: تسنیم


۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن