تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813170409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرسش مهر رئیس جمهور از دانش آموزان؟


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پرسش مهر رئیس جمهور از دانش آموزان؟


مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور دکتر روحانی، رئیس جمهور در دبستان باقرالعلوم در منطقه ۱۴ تهران، آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر روحانی در این مراسم که وزیر آموزش و پرورش، استاندار تهران و شماری از مسئولان وزارت آموزش و پرورش هم حضور داشتند، زنگ مهر را برای آغاز سال تحصیلی 94-95 به صدا در آورد.
مدرسه
  رئیس جمهور با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به همه دانش آموزان، آموزگاران و مسئولان آموزش و پرورش و پدران و مادران ایران زمین گفت: ما دو بهار داریم یک بهار در آغاز فروردین که در واقع بهار طبیعت است و در آن درخت ها و گلها و زمین زنده و شکوفا می شود.
آقای روحانی افزود: اول مهر بهار دیگر ماست که بهار علم ، اندیشه، مدرسه، دانشگاه، یادگرفتن و دیدار با همکلاسی هاست و آغاز شکوهمند زندگی علم و دانش در کنار معلمان است.
وی افزود: گل مهر از گل فروردین زیباتر ، معطرتر و برای همه ما دل انگیزتر است.
دانش آموزان

رئیس جمهور گفت: بهترین محیط باید محیط مدرسه و علم باشد و این محیط را معلمان و دانش آموزان با هم می سازند.
دکتر روحانی گفت: فضای ایجاد شده در کشور بعد از موفقیت های مذاکرات هسته ای زمینه ساز پیشرفت و آینده سازی دانش آموزان و دانشگاهیان است.
رئیس جمهور خطاب به دانش آموزان سراسر کشور افزود: از همه چیز سوال کنید زیرا اساس و پایه یادگیری، علم، پیشرفت و ترقی، سئوال است.
هیچ وقت از سوال کردن خجالت نکشید و هیچ دانش آموزی ، دانش آموز و همکلاسی و دوست خود را به خاطر اینکه مثلا سوالی که دقیق نبوده و یا به جا نبوده است، مسخره نکند بلکه باید همه همدیگر را تشویق به سئوال کنیم .
وی گفت: درباره همه چیز سوال کنید که مثلا چرا پایان ثلث باید این طور باشد و یا محیط زیست ما چرا اینگونه شده است؟
آقای روحانی افزود: دانش آموزان به مدرسه نمی آیند که فقط کتاب درسی را بخوانند و یا تکلیف منزل را انجام دهند و چیزی یاد بگیرند و در پایان سال امتحان بدهند و به کلاس بالاتر بروند.
وی گفت: بلکه دبستان باید محیط شناخت دنیا ، جهان و کشورتان باشد و فکر کنید که آینده زندگی را چطور باید بسازید.
اگر با سوال کردن جامعه و محیط زیست خود را بهتر بشناسیم و با تحقیق و کندوکاو روی زندگی عادی خود و عملکردمان جامعه را بهتر بشناسیم می توانیم اینده خود را روشن تر و مستحکم تر بنا کنیم.
وی ادامه داد: تلاش پدران و مادران و همه مسئولان جامعه برای اینده شماست در دو دهه اینده هر کدام از شما پزشک، معلم و مدیر و مدبر و عالمانی فرهیخته خواهید بود که باید وظیفه خودتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.
رئیس جمهور گفت: اگر سوال کنید که پدران شما اجداد شما، شهدا و ایثار گرانی که برای جامعه مان و کشورمان جنگیدند و تلاش های علمی کردند و زحمات فراوان کشیدند برای ما چه کار کردند می توانید با دیدی بازتر و فکری دقیق تر آینده بهتری برای خود متصور شوید همه چیز در گرو علم و دانش است.
مدرسه

روحانی ادامه داد: باید بدانید اینده شما علم و خدمت شما از همین کلاس ها، سوال ها ،گفتگو ها و بحث ها ساخته می شود پس این فرصت را قدر بدانید زیرا بهترین سالهای زندگی شما است.
وی افزود: دختران من پسران من تمام دانش اموزان این مرز و بوم همه 13 میلیون دانش اموزی که امسال و امروز به مدرسه می روید و تحصیل خود را اغاز می کنید همه دانشگاهیان باید بدانید با تلاشی که دولت انجام داده و تلاش دیپلمات های ما در مذاکرات هسته ای و موفقیت های حاصل از آن سبب شده که الان فضای جدیدی پیش روی کشور ما قرار بگیرد حالا توقع داریم تمام غل و زنجیر هایی که به دست و پای کشورمان بسته بود باز شود تا بتوانیم با استفاده از فرصت های بدست آمده، پیشرفت بهتری داشته باشیم زیرا به دنبال پیشرفت می توان زندگی حال و آینده را متحول ساخت.
دکتر روحانی در ادامه سخنانش در مراسم آغاز سال تحصیلی درباره «پرسش مهر» امسال افزود: شما دانش آموزان عزیز که سرمایه اصلی کشور هستید پاسخ دهید که پس از توافق هسته ای فرصت های جدید پیش روی ما از نظر علمی ، فناوری ، محیط کار، اقتصاد و روابط با همسایگان و دنیا چیست؟
وی اضافه کرد: پس از توافق هسته ای شرایط بهتری که باید در زندگی داشته باشیم از نظر رفع مشکلات در عرصه های محیط زیست، آب و خاک، اشتغال و مسائل جوانان چیست و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت استفاده کنیم.


چهار شنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن