تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816677473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«سرب و روي» در آستانه احتضار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۱۰ب.ظ)
يک مقام صنفي خبر داد: «سرب و روي» در آستانه احتضار موج - صنعت سرب و روي در حالي حدود 2 درصد از ارزش بازار سهام را به خود اختصاص داده که نائب رييس انجمن صنايع و معادن سرب و روي ايران نسبت به احتمال تعطيلي واحدهاي ذوب روي کشور به مسئولين وزارت صنعت معدن و تجارت هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي وثيقي مطلق که در جمع رسانه هاي خبري سخن مي گفت، با اعلام اين مطلب افزود: شرکت تهيه و توليد مواد معدني طي چند سال اخير بدون در نظر گرفتن هشدارهاي متمادي اين انجمن در رابطه با قيمت بالا، کيفيت پايين و نحوه توزيع ماده معدني انگوران به واحد هاي ذوب روي کشور به راه خود ادامه داده و در حال حاضر با افت فاحش قيمت هاي جهاني، کند شدن اقتصاد چين و رکود بازار داخلي واحدهاي توليد کننده روي و صنايع جانبي در شرف ورشکستگي قرار گرفته اند و شرکت هاي اين صنعت در بازار سرمايه هم اوضاع خوبي ندارند و دو سوم از ارزش خود را در بورس از دست داده اند.
نايب رييس انجمن صنايع و معادن سرب و روي کشور با بيان اين مطلب که در هيچ کجاي دنيا هيچ واحد توليد کننده روي، ماده معدني مصرفي درکارخانجات داخلي ما را مصرف نمي کند، افزود: در دنيا کارخانجات توليدي بعنوان خوراک ورودي از کنسانتره با عيار حداقل 55% استفاده مي کنند، آن هم با آناليز مشخص و فرمول قيمت گذاري مورد توافق طرفين، در حالي که در داخل کشور واحدهاي داخلي به دلايل مختلف، ناچار به استفاده از ماده معدني تحويلي شرکت تهيه و توليد مي باشند؛ شرکت تهيه و توليد نيز با اشراف به اين موضوع و در کنار آن سکوت ايميدرو و وزارتخانه هر آنچه را که مي خواهد به شرکت هاي بخش خصوصي سرب و روي تحميل نموده است.
وي ادامه داد: در صورت اعتراض واحدهاي مربوطه، شرکت تهيه وتوليد مواد معدني فورا با تهديد عنوان مي کند که اگر مي خواهيد ما مزايده مي گذاريم، وارد ميدان مي شود.
وي تصريح کرد: شما 10 نفر گرسنه را نشانده ايد يک پرس غذاي بي کيفيت را بخوردشان مي دهيد، وقتي هم اعتراض مي کنند مي گوييد غذا را مي گذارم وسط هرکسي که زورش بيشتر بود غذا را بردارد، چنانچه ديگران گرسنه ماندند مشکل از خودشان است.
وي با نادرست خواندن اين منطق، ادامه داد: اين روش، روش عادلانه و صحيحي نيست، سالهاست حلقه را بر ما تنگتر و تنگتر مي کنند، ظرف چند سال اخير از يک طرف با تحريم ها و تبعات آن مبارزه کرديم، از طرف ديگر با فشارهايي که در تامين مواد اوليه بر ما وارد شد، اما ديگر امکان بقا نمانده ، از يک طرف قيمت هاي جهاني افت شديد کرده و از طرف ديگر بازارهاي جهاني دچار رکود گرديده است.
نايب رييس انجمن صنعت سرب و روي افزود: ولي دريغ از کمي همدلي و همدردي وزارت صنعت معدن و تجارت، گويي چشم و گوش خود را کاملا به اين موضوع بسته و حکم اعدام صنعت روي کشور را صادر نموده و يا برنامه هاي ديگري دارند که ما اطلاع نداريم.
مطلق افزود: صنعت سرب و روي کشور يکي از صنايع پر افتخار ايران اسلامي است.اين صنعت عليرغم تمامي تلاش رقباي خارجي براي عدم دسترسي توليد کنندگان داخلي به فن آوري هاي روز ، با عنايت خداوند متعال و تلاش فعالان اين صنعت توانسته در منطقه به عنوان يکي از بازيگران مهم مطرح شود.
وثيقي مطلق اظهار داشت: کشور ما داراي ذخاير خدادادي سرب و روي بوده و معادني چون انگوران و مهدي آباد جزو نعمات خاص خداوند متعال به اين کشور مي باشند و ليکن متاسفانه طي سال هاي اخير نسبت به عملياتي کردن و استخراج معدن مهدي آباد کوتاهي بسيار صورت گرفته و طي اين مدت بهترين استخراج از اين معدن، استخراج شايعات مختلف در رابطه با واگذاري و يا عملياتي نمودن آن توسط اشخاص و يا کشورهاي مختلف بوده است.
نايب رييس انجمن صنايع و معدن سرب و روي ايران از تعديل منفي هر چه سريعتر قيمت ماده معدني انگوران، فروش ماده معدني بر اساس فلز محتوا و ارائه ماده معدني بر اساس استاندارد مشخص به عنوان پيشنهادات خود در جهت بهبود وضعيت حاضر و حمايت از صنعت سرب و روي نام برد.
وي همچنين خواستار فروش مدت دار ماده معدني و تسهيل در پرداخت براي واحدهاي توليد کننده و عملياتي نمودن هر چه سريعتر معادني چون مهدي آباد و ديگر معادن سرب و روي کشور توسط شرکت تهيه و توليد و ايميدرو شد.
وثيقي مطلق در پايان افزود: صنعت سرب و روي کشور در زمان اعمال تحريم هاي ظالمانه عليه کشور با تمام توان مقاومت نموده و همچنان نيز در جهت اعتلاي هر چه بيشتر اقتصاد کشور آماده هر گونه از خود گذشتگي و همراهي با مسئولين محترم نظام مي باشد. لذا اميدواريم تا مسئولين محترم وزارت صنعت معدن و تجارت صداي دردناک اين صنعتگران را شنيده و هر چه سريعتر نسبت به نجات اين صنعت اقدامات لازم را معمول فرمايند.
گفتني است،توسعه معادن روي، باما و بافق از شرکت هاي اصلي صنعت سرب و روي کشور به حساب مي آيند که در قالب کانه هاي فلزي هم جهت با گروه فلزات اساسي شامل شرکت هاي توليد کننده شمش سرب و روي نظير فرآوري مواد معدني و کالسيمين با نوسانات بازارهاي جهاني و داخلي مورد هجوم فروشنده ها قرار گرفته اند. (به علت اين که سرب در تهيه باتري و آلياژهاي تجهيزات سنگين بيشتر استفاده مي شود و روي نيز در ورق گالوانيزه در صنعت خودروسازي و آلياژهاي برنجي کاربرد فراوان دارد عموما ميزان تقاضاي عمده اين مواد خام را بايد در واردات کشورهاي صنعتي و پيشرفته مثل آمريکا و چين جستجو کرد و به علت آمار اقتصادي نا اميدکننده چين طي ماه هاي اخير شاهد افت قيمت اين دو ماده خام در جهان بوديم.) کاهش قيمت روي به حوالي 1700-1750 دلار براي شرکت هايي که نرخ هاي بالاي 2000 دلار را براي بودجه منظور کرده اند مي تواند پايان ناخوشايندي داشته باشد و اين صنعت به همين دليل هنوز براي فعالان بازار سهام جذابيت ندارد.
افت تقاضا در داخل و رکود در توليد عامل ديگري بود که موجب شد که شرکت هاي اين گروه بيش از قبل آسيب پذير شوند تا نتيجه آن کاهش شديد ارزش اين صنعت در بازار بورس طي حدود 1.5 سال اخير شود تا اين گروه دست کم دو سوم از ارزش بازاري خود را از دست داده باشند.
اين را هم بايد افزود که به عنوان عامل سوم تامين مواد خام توليد شمش به خصوص براي سه شرکت کالسيمين، فرآوري مواد معدني و ملي سرب وروي چالش هميشگي آن ها بوده است که البته کالسيمين بخشي از اين مشکلات را با خريد معدن از ترکيه سال هاي قبل حل کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن