تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802717594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويب نهايي قراردادهاي جديد نفتي ايران (IPC) ظرف دو هفته آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۴۹ق.ظ)
تصويب نهايي قراردادهاي جديد نفتي ايران (IPC) ظرف دو هفته آينده موج - وزير نفت از تصويب نهايي قراردادهاي جديد نفتي ايران (IPC) ظرف دو هفته آينده در هيأت دولت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، بيژن زنگنه، وزير نفت، با بيان اين که قراردادهاي جديد نفتي ظرف حداکثر ظرف دو هفته آينده در هيأت دولت تصويب مي‌شود، گفت: اين قرارداد ابتدا در تهران و سپس در لندن به سرمايه‌گذاران معرفي خواهد شد.
بر اساس اين گزارش، وزارت نفت با هدف تسريع در توسعه ميدان‌هاي نفت و گاز، جبران کم‌کاري سال‌هاي گذشته در ميدان‌هاي مشترک و وارد کردن فناوري‌هاي نوين اقدام به طراحي مدل جديد قراردادهاي نفتي کرد که به دليل تحريم معرفي آن به سرمايه‌گذاران و شرکت‌هاي خارجي با تأخير همراه شده است.
رئيس کميته بازنگري قراردادهاي نفتي، از تأييد اين قرارداد در کارگروه منتخب کميسيون اقتصادي دولت خبر داده بود و در پاسخ به انتقاد برخي از کارشناسان داخلي مبني بر اين که جزئيات اين قراردادها هنوز مشخص نشده است، گفت: جزئيات اين قرارداد براي نخبگان و اهالي فن مطرح شده است.
سيد مهدي حسيني به برگزاري بيش از ۸۵ جلسه توجيهي طولاني درباره مدل جديد قراردادهاي نفتي اشاره کرد و گفت: اين جلسه‌ها شامل برگزاري سمينار در دانشگاه‌ها مختلف، تدريس در دانشگاه‌هايي مانند امام صادق، تهران و صنعت نفت، جلسه با اعضاي کميسيون انرژي، مرکز پژوهش‌هاي مجلس و شرکت‌هاي مختلف داخلي و بخش خصوصي بوده است؛ ضمن اين که اسفند سال ۹۲ نيز در کنفرانسي در تهران اين قرارداد با برگزاري ۱۲ ميزگرد تخصصي معرفي شد.
هم انديشي قرارداد جديد نفتي ايران (IPC) اسفند ۹۲ با حضور شرکت‌هاي بزرگ بين‌المللي در تهران برگزار شد؛ در قراردادهاي موسوم به IPC قرار بر اين است که حلقه‌هاي مختلف صنعت نفت (اکتشاف، توسعه و توليد) به صورت يکپارچه واگذار شوند تا شرکت‌هاي خارجي با چنين قراردادي، انگيزه‌اي براي حضور در صنعت نفت ايران داشته باشند. در اين نوع قرارداد مالکيت مخزن قابل انتقال نيست و مالکيت آن واگذار نمي‌شود و توليد صيانتي از مخزن، يکي از مهم‌ترين مباحث در اين قراردادهاست.
در اين مدل از قرارداد، عمليات اکتشاف به پيمانکار واگذار مي‌شود و بايد سعي شود شرکت‌هاي خارجي به مناطق پر ريسک صنعت نفت وارد شوند زيرا قاعده در دنيا اين است که هزينه سنگين اکتشاف را شرکت‌هاي خارجي تأمين کنند و نبايد هزينه‌هاي ملي صرف مخارج اکتشاف شود.
انتقال فناوري و شفافيت مالي يکي از مهم‌ترين مباحث قراردادهاي جديد (IPC) است که بر اساس آن قرار است در قراردادهاي جديد، کارشناسان ايراني در کنار شرکت‌هاي سرمايه‌گذار خارجي قرار گيرند تا با آخرين فناوري‌هاي روز دنيا آشنا شوند. ضمن اين که بايد خود نيز در اين انتقال و دريافت تکنولوژي بهتر عمل کنند.
افزايش ضريب بازيافت مخازن نيز يکي از مهم‌ترين اهداف اين قرارداد است که با توجه به اين که نيمي از ميدان‌هاي کشور در نيمه دوم عمر خود قرار دارند، هر يک درصد افزايش ضريب، معادل ۵۰۰ ميليارد دلار افزايش ثروت ملي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن