تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816445898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ولايت فقيه در ادامه همان ولايت پيامبر(ص)است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۸:۵ب.ظ)
آيت الله العظمي نوري همداني: ولايت فقيه در ادامه همان ولايت پيامبر(ص)است موج-قم-آيت الله العظمي نوري همداني گفت: ولايت، يعني مديريت يک جامعه و اين ولايت آن قدر بايد کامل باشد تا بتواند تمام ابعاد نظام ديني و اسلامي را که تشکيل شده از مجموعه اي از نظام هاي ، فرهنگي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي است، اداره کند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله العظمي نوري همداني در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، به بيان سير تاريخي موضوع غدير، ولايت و جريان فتنه دشمن عليه امامت و 25 سال خانه نشيني حضرت علي(ع) اشاره کرد و گفت: مسئله غدير و ولايت يک سير تاريخي دارد و در قرون گذشته جريان هايي در مقابل ولايت صف آرائي کردند تا آن را از بين ببرند.
وي افزود: در مقابل ولايت، جريانان هايي مانند، بني اميه حضور فعال داشتند و نمي گذاشتند تا مباني ارزشي اسلام به مردم برسد، ولي پيامبر خاتم(ص) تمام تلاش خود را به کار گرفتند و حتي در جنگ هاي مختلفي حضور پيدا کردند تا اين که توانستند ولايت را در روز غدير به مردم معرفي کنند.
اين مرجع تقليد با بيان اين که ولايت فقيه در ادامه همان ولايت پيامبر(ص)است، به معناي آن اشاره کرد و ابراز داشت: ولايت، يعني مديريت يک جامعه و اين ولايت آن قدر بايد کامل باشد تا بتواند تمام ابعاد نظام ديني و اسلامي را که تشکيل شده از مجموعه اي از نظام هاي ، فرهنگي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي است، اداره کند.
آيت الله العظمي نوري همداني با بيان اين که پايه گذار اين چنين نظام ديني، پيامبر(ص) بوده، گفت:قطعا چنين نظام ديني بعداز فوت پيامبراکرم(ص) متوقف نخواهد شد و ادامه پيدا خواهد کرد. بنابراين مسئله ولايت به همين سادگي به دست ما نرسيده، بلکه براي امتداد آن خون هاي زيادي ريخته شده است.
وي بابيان اين که لازم است براي تداوم عيد غدير فکري شود، افزود: بايد براي ادامه غدير جرياني به وجود بيايد تا آنچه تا کنون ادامه پيداکرده، حفظ، حراست و تداوم يابد.
اين مرجع تقليد خاطر نشان ساخت: متأسفانه در طول تاريخ شاهد جرياناتي مانند سقيفه بوديم که عليه ولايت، غدير و امامت شکل گرفت و موجب به انحراف کشيدن و در نتيجه 25 سال خانه نشيني حضرت علي(ع) و نظام طاغوتي و خلافت به جاي نظام الهي و ديني شد.
آيت الله العظمي نوري همداني با اشاره به اين که جريان بني سقيفه در خطبه شقشقيه به خوبي بيان شده و حتي علماي اهل سنت هم برآن اذعان دارند، خاطر نشان ساخت: حضرت علي(ع) در اين خطبه در نامه اي به مالک اشتر مي نويسند: اي مالک دين پيامبر خاتم(ص) گرفتار دست اشرار شده که تمام هدف آنها رسيدن به مقاصد دنيوي است و ارزشي براي اسلام و قوانين آن قائل نيستند؛ اين دين طاغوتي قطعا مردم را به انحراف خواهد کشيد.
وي با اشاره به اين که امروزه از ميان همين جريان، اسلام جديد به وجود آمده، افزود: بعد از کشته شدن خليفه سوم، مردم به سمت حضرت علي(ع) آمده بودند، ولي در اين ميان جرياناتي مانند جبهه خوارج، ناکثين و قاسطين در برابر ولايت شکل گرفت و نگذاشتند آنطور که بايد عدالت و و لايت بر جامعه اسلامي تداوم داشته باشد.
اين مرجع تقليد گفت: يکي از کارهاي که حوزه لازم است انجام دهد اين است که بايد مباني و نظريات امام خميني(ره) در موضوعات مختلف جزو محور درسي حوزه قرار گيرد تا همگان بدانند بنيان گذار کبير انقلاب تنها يک سياست مدار نبود؛ بلکه او فقيه سياست مدار و...هم بوده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن