تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819707886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحاني: برنامه ديدار وتلفن با اوباما ندارم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: روحاني: برنامه ديدار وتلفن با اوباما ندارم
ما برنامه‌اي براي ديدار با رئيس‌جمهور امريكا نداريم. فكر مي‌كنم خيلي قدم‌هاي ديگري بايد برداشته شود تا به اين مرحله برسيم.

برنامه‌اي براي ديدار با اوباما ندارم
ما برنامه‌اي براي ديدار با رئيس‌جمهور امريكا  نداريم. فكر مي‌كنم خيلي قدم‌هاي ديگري بايد برداشته شود تا به اين مرحله برسيم.
به گزارش فارس، حسن روحاني رئيس‌جمهور در گفت‌و‌گو با شبكه خبري CBS امريكا درباره ديدار احتمالي خود با باراك اوباما رئيس‌جمهور ايالات متحده امريكا با بيان اين مطلب درباره عدم تكرار گفت‌و‌گوي تلفني خود با اوباما افزود: نيازي نبوده كه تلفني با يكديگر صحبت كنيم. يكبار نياز بود كه آقاي اوباما تماس گرفتند و تلفني با هم صحبت كرديم.
رئيس‌جمهور در پاسخ به سؤالي درباره توافق ايران و كشورهاي 5+1 گفت: توافق بسيار سختي بود، پيچ‌و‌خم‌هاي بسيار زيادي داشت. در مذاكراتي كه نمايندگان هفت كشور با هم، راجع به مسائلي كه براي دو طرف بسيار اهميت دارد صحبت مي‌كنند، پيش‌بيني اينكه آيا مذاكرات در نهايت به توفيق دست پيدا مي‌كند يا نه، خيلي آسان نيست اما من هيچ‌وقت نسبت به مذاكرات بدبين نبودم و هميشه مي‌گفتم كه خوش‌بيني شايد زياد نباشد اما بدبيني هم درست نيست و بايد همه تلاش خود را براي دستيابي به موفقيت به‌كار بگيريم. اولين گام موفقي كه در توافق موقت ژنو برداشتيم، معنايش اين بود كه اين راه گرچه سخت است، اما راه درستي است و مي‌تواند ما را به اهدافمان برساند. امروز خوشحالم كه قدم‌هاي بسيار مهمي در اين زمينه برداشتيم و در حال برداشتن گام‌هاي نهايي هستيم.
روحاني در ادامه درباره ثمرات اين توافق براي ايران گفت: خود توافق بسيار مهم بود. آن هم در يك مسئله بسيار مهمي، يك طرف توافق يعني ايران كاري را انجام مي‌داد و آن را براي توسعه خودش لازم مي‌دانست و طرف ديگر نسبت به همان اقدام بدبين بود و احساس مي‌كرد كه ممكن است تهديدي براي صلح و امنيت باشد. بنابراين فاصله بين دو طرف بسيار زياد بود. خود به دست آمدن تفاهم و توافق يعني يك موفقيت بزرگ براي دو طرف. آنچه ما به دست آورديم در واقع اهدافي بود كه از روز اول آن را دنبال مي‌كرديم و آن اينكه بتوانيم بدون مشكل فعاليت هسته‌اي صلح‌آميز خود را داشته باشيم. تحريم‌ها برداشته شود و قطعنامه‌هاي ظالمانه‌اي كه عليه ايران بوده، لغو شوند.
رئيس‌جمهور در پاسخ به سؤال ديگري درباره مخالفت‌ها با توافق بين ايران و كشورهاي 5+1 در امريكا گفت: قابل پيش‌بيني بود كه يك مسئله به اين مهمي نمي‌تواند بدون مخالف باشد اما بعضي از تعبيرات ممكن است مطرح شود كه ناخوشايند باشند و شما را متعجب كند. به هر حال عده‌اي مخالف بودند و هنوز هم مخالف هستند، بعضي‌ها شايد به دليل اينكه نمي‌خواستند حزب رقيبشان در امريكا پيروز شود، بعضي‌ها هم دلايل ديگري براي مخالفت داشتند. اصولاً مخالفان توافق منطقشان قوي نبود. دليلش اين است كه كشورهايي كه به اين توافق نظر مثبت دارند، اكثريت قاطع كشورهاي جهان هستند و مخالفان به يك رژيم و عده‌اي در امريكا محدود شده است. البته در ميان كشورها هم ممكن است بعضي از دسته‌جات و احزاب، مخالف آن باشند، اما دولت‌هاي جهان همه با هم به اين توافق خوشامد گفتند.
رئيس‌جمهور در پاسخ به سؤال ديگري درباره برخي شايعه‌سازي‌ها درباره احتمال مخالفت سپاه با اين توافق گفت: ما همه در كشور يك چارچوب دموكراتيك را پذيرفته و قبول كرده‌ايم. هر نهادي طبق قانون اساسي اختياراتي دارد و با آن اختيارات پيش خواهد رفت. زماني كه نهادهاي مسئول در ايران توافق را بپذيرند، همه تسليم آن نهادها خواهند بود. اما قبل از آنكه در يك موضوعي، نهاد مربوطه تصميم نهايي را بگيرد، روشن است كه عده‌اي مخالف و عده‌اي موافق خواهند بود و نظرات خودشان را اعلام مي‌كنند اما در نهايت بعد از آنكه توافق مورد تأييد نهادهاي مسئول قرار گرفت همه تسليم آن خواهند بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هم به آن توافقي كه مورد تأييد نهادهاي مسئول قرار بگيرد، احترام خواهد گذاشت.
روحاني درباره بررسي اين توافق در مجلس گفت: مجلس فعلاً در كميسيون ويژه‌اي كه براي اين كار تشكيل داده اين توافق را مورد بررسي قرار مي‌‌دهد. همچنين يك نهاد مهم ديگر به نام شوراي عالي امنيت ملي اين توافق را مورد رسيدگي و بررسي قرار مي‌دهد و اين دو نهاد نظرات خودشان را اعلام خواهند كرد. مهم اين است كه هر دو نهاد در اين تصميم‌گيري طبق قانون و در چارچوب مقرراتي كه دارند بررسي اين توافق را ادامه بدهند. به نظر من هر دو نهاد در هفته‌هاي پيش رو به تصميم نهايي خواهند رسيد.
وي درباره احتمال رد شدن اين توافق در مجلس افزود: هر احتمالي وجود دارد اما به اعتقاد من منطق آنهايي كه موافق توافق هستند، منطقي بسيار قوي است.
رئيس‌جمهور درباره احتمال اينكه توافق هسته‌اي سبب گسترش برخي همكاري‌ها بين دو كشور مي‌شود، گفت: خيلي زمينه‌ها وجود دارد كه در آن زمينه‌ها ممكن است اهداف مشترك يا منافع مشترك وجود داشته باشد. اما مهم اين است كه در همين توافق هسته‌اي ما در مقام عمل ببينيم دو طرف چگونه عمل خواهند كرد، نحوه عمل ايران و امريكا نشان خواهد داد كه ما در اجراي موضوعي كه به تفاهم و توافق رسيديم تا چه حد جدي و پايبند هستيم. البته زمينه‌هاي ديگري در آينده وجود خواهد داشت، مهم اين است كه در اين قدم اول بتوانيم جاي پايمان را محكم بكنيم و دقيقاً‌ به اين توافق به خوبي عمل كنيم، به خوبي عمل شدن به اين توافق فضاي جديدي را به‌وجود خواهد آورد.


منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن