تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820363801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا دست به دامن پاپ برای آزادی زندانیانش در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آمریکا دست به دامن پاپ برای آزادی زندانیانش در ایران
این نشریه خبر داد که باراک اوباما قصد دارد از پاپ برای میانجی گری در مسئله آزادی زندانیان آمریکا در ایران کمک بطلبد.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،نشریه آمریکایی پالتیکو (politico) از درخواست کمک محرمانه باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده از پاپ فرانسیس در سفرش به نیویورک برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران خبر داد.
 
 
پاپ که رهبر 1/2 میلیارد نفر کاتولیک در سراسر دنیاست هفته آینده به واشنگتن سفر کرده و احتمالا با اوباما نیز دیدار خواهد کرد. وی اخیرا به برقراری دوباره روابط آمریکا با کوبا کمک کرد.
 
 
این نشریه آمریکایی از تماس مستقیم خانواده یکی از این زندانیان با پاپ خبر داده و نوشت که مقامات آمریکایی مدت هاست بطور محرمانه با سران واتیکان برای استفاده از نفوذ پاپ برای آزادی این زندانیان در تماس بوده اند.
 
 
این خبرها در حالی مطرح می شود که مقامات آمریکایی و واتیکانی حاضر به پاسخ گویی درباره این مسئله و همکاری پاپ در این قضیه نشدند. جیسون رضاییان، امیر عابدینی و سعید حکمتی سه زندانی تبعه آمریکا در ایران هستند.
 
 
بنظر می رسد ملاقات پاپ با رئیس جمهور آمریکا در روز چهارشنبه انجام شود. وی قرار است بعد از سخنرانی در یکی از نشست های مشترک کنگره به نیویورک سفر کند. واتیکان، کشوری با جمعیت فقط 800 نفر، مدت هاست که آشکارا و نهانی در دیپلماسی جهانی نقش مهمی ایفا کرده است.
 
 
سعید عابدینی به جرم ترویج کلیسای خانگی و فعالیت های فرقه ای با حکم دادگاه به هشت سال زندان محکوم شده که از آن مقدار 3 سال آن گذشته است. جیسون رضاییان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در ایران نیز به جرم جاسوسی در زندان به سر می برد.
 
 
جرم امیر حکمتی که خود او نیز به آن اعتراف کرده است، همکاری با سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) بوده که بعد از محکوم شدن به اعدام، حکم وی به 10 سال زندان کاهش یافت.




منبع:جام نیوز
انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

سخنرانی روحانی و اوباما در سازمان ملل در یک روز
پاپ در مقابل باد +عکس
چهره اوباما خودکاری شد
آمار زندانیان ایرانی در آمریکا





۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن