تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820964066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آتشی: غفلت برای تیم ملی جایز نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: آتشی: غفلت برای تیم ملی جایز نیست
کارشناس بسکتبال ایران با ابراز امیدواری به موفقیت ملی‌پوشان در مسیر کسب سهمیه المپیک گفت: نباید در این مسابقه‌ها غفلت کنیم.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا عنایت‌الله آتشی، درباره وضعیت تیم ملی بسکتبال در آستانه رقابت‌های قهرمانی آسیا در چین اظهار کرد: تیم ملی بسکتبال ایران یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در این مسابقه‌ها است. به این دلیل نمی‌گویم تنها شانس اصلی چون در این صورت همه چیز تمام شده است اما خب تیم ملی ما باید برابر حریفان به میدان برود و مبارزه کند. ما در این مسابقه‌ها دو هدف داریم که در پی هم به دست می‌آیند؛ ابتدا دفاع از عنوان قهرمانی و سپس کسب سهمیه المپیک ریو. رسیدن به المپیک افتخاری است که هر کشور به دنبال آن است و برای حضور در این بازی‌ها مبارزه می‌کند.

کارشناس بسکتبال ایران ادامه داد: تیمی در المپیک حاضر خواهد بود که از هر نظر واجد شرایط باشد. تیم ملی بسکتبال ایران تاکنون در سال‌های 1948 و 2008 در المپیک حضور داشته و حالا در سال 2015 یکی از شانس‌های اصلی کسب سهمیه است و می‌تواند با کسب چهارمین قهرمانی‌اش در قاره کهن به این هدف برسد. در مسیر پیش روی تیم ملی لازم است همه‌ی فکر و ذکرمان موفقیت بسکتبالیست‌ها باشد. باید فضای تیم ملی برای درخشش ستاره‌ها مهیا شود تا ملی‌پوشان بتوانند با قدرت به مصاف حریفان بروند.

پیشکسوت بسکتبال ایران با بیان این مطلب که نباید غفلت کنیم تصریح کرد: هدف ما المپیک ریو است و مسیر رسیدن به آن از چانگشا می‌گذرد. در این راه دشوار هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیریم. همه تیم‌ها قوی هستند و باید برابرشان هوشیار باشیم. غفلت نکنیم و در تمام رقابت‌ها از تمام پتانسیل استفاده کنیم. بازیکنان خوب و آماده‌ای داریم و باید سعی شود در طول این مسابقه‌ها به بهترین شکل از توان آن‌ها استفاده شود.

آتشی با اشاره به نقش مهم دیرک باوئرمان در تیم ملی افزود: اکنون که تیم ملی ما رقابت‌های دشوار و حساسی پیش رو دارد نقش سرمربی تیم هم پررنگ می‌شود. باید مدیریت بر تیم حاکم شود. با شناخت از خودمان و حریفان گام برداشته شود، آنالیز خوب انجام بگیرد، تعویض‌ها به موقع و مناسب باشد و از تمام پتانسیل‌ ملی‌پوشان استفاده شود. نکته دیگر و بااهمیت اینجا است که باید به نوعی از توان تیم استفاده شود که مصدومیتی اتفاق نیفتد و ملی‌پوشان خسته نشوند.

کارشناس بسکتبال ایران با اشاره به اهمیت المپیک برای ورزشکاران گفت: هدف ما صعود به المپیک است و باید به گونه‌ای گام برداریم که تا انتهای راه با قدرت و با انرژی پیش برویم. المپیک میدانی پرافتخار برای همه فعالان در ورزش است. از یک طرف ورزشکاران حضور در المپیک را بالاترین اتفاق می‌دانند و از طرف دیگر بردن یک تیم به المپیک افتخاری برای مربی محسوب می‌شود. حضور یک تیم ورزشی در المپیک بر جامعه نیز تاثیر مثبت دارد و حالا که تیم ملی بسکتبال ایران برای رسیدن به ریو حرکت می‌کند باید به اهمیت این موضوع توجه کنیم و با حمایت کامل از تیم در هموار شدن راه پیش رو موثر باشیم.

او در پاسخ به این سوال که اصلی‌ترین نکته‌ای که تیم ملی باید به آن توجه کند چیست، گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که حریف را دست کم نگیریم. چند بار از این موضوع ضربه خورده‌ایم که تلخ‌ترین آن در سال 2011 بود. در بازی‌های آسیایی نیز نمونه دیگری برایمان اتفاق افتاد. هند، فیلیپین، مالزی، چین یا کره برایمان فرقی نداشته باشند و باید بدانیم تمام این تیم‌ها حریفان اصلی ما هستند. برابر این تیم‌ها غفلت کنیم ضربه می‌خوریم.

آتشی درباره شرایط حریفان آسیایی نیز بیان کرد: چین مرموزانه حرکت کرد و در تمام برنامه‌هایی که داشته با تغییراتی به میدان رفته است. ساختار اصلی‌اش را پنهان کرده و بعد از چند سالی که در آسیا نتیجه نگرفته است می‌خواهد در خانه سهمیه المپیک بگیرد. فیلیپین هم وضعیت مشخصی دارد و برای تقویت خود بازیکن‌های آمریکایی جذب کرده است. آخرین ترفند این تیم نیز سال گذشته اتفاق افتاد که آندره بلیچ آمریکایی را تبعه کردند. با حضور بلیچ قدرت امتیاز‌آوری فیلیپین 20 تا 30 درصد افزایش پیدا می‌کند. چین تایپه و ژاپن نیز همان تیم‌های جام ویلیام جونز هستند و اگر برابر آن‌ها مشکل خاصی پیش نیاید برنده خواهیم بود. اگر برابر این دو تیم دفاع خوب داشته باشیم و حملات سریع‌شان را خنثی می‌کنیم حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

او افزود: لبنان هم تیمی است که فکر نمی‌کنم توسط ماتیچ به نتیجه برسد. ماتیچ نمی‌تواند لبنان و به خصوص لورن وودز را مدیریت کند چون او بازیکن سرکشی است. فادی الخطیب را هم ندارند و تیم خاصی نخواهند بود. دیگر تیم‌های آسیا نیز به نظر نمی‌رسد کاری از پیش ببرند اما تاکید می‌کنم که غفلت جایز نیست و یک لحظه غفلت می‌تواند کار دست ما بدهد. باید برابر همه حریفان هوشیار باشیم و با دیدی باز به میدان برویم. کوچک‌ترین اشتباه تیم را به بیراهه می‌کشاند.

پیشکسوت بسکتبال ایران با بیان این مطلب که در همه پست‌ها بهترین بازیکن را داریم گفت: ما در هر پنج پست تیم بهترین‌ها را داریم. پست پنج ما حریف ندارد. حامد حدادی اکنون شرایط ایده‌آلی دارد و واقعا آماده است. پست چهار ما قدرتمند است. اوشین ساهاکیان بهترین پست چهار دوره قبلی بوده است. مهدی کامرانی هم که دیگر نیازی به تعریف ندارد. آفاق و صمد هم که شناخته شده هستند. در کنار این نفرات بازیکنانی داریم که فوق‌العاده هستند و در بهترین سطح بسکتبال بازی می‌کنند. در کنار نفرات زیر سبد مهره‌هایی داریم که با شوت‌های خود می‌توانند حریفان را کلافه کنند.

آتشی در پایان گفت: در این زمان باقی مانده، تیم ملی باید خودباوری‌اش را افزایش دهد و از غرور فاصله بگیرد. باید بدون ترس، اضطراب و غرور به میدان برویم و از همان ابتدا قدرتمندانه وارد عرصه شویم. بازیکنان ما از نظر فنی عالی هستند و اکنون باید با مدیریت مناسب از تمام پتانسیل آن‌ها استفاده شود.




12:47 1394/06/30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن