تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819633577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحولی جدید در دوربین های مدار بسته + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: محصولات جدید داهوا با پشتیبانی از کدک H.265 از راه می ‌رسند


طی سال جاری و سال آینده، پیشرفت فناوری و ورود دوربین ‌های نظارتی به عرصه تصاویر 4K، اصلی ترین چالشی است که تولیدکنندگان بزرگ سیستم ‌های نظارت تصویری، با آن پیش رو خواهند بود.
پهنای باند و حجم بالای تصاویر ضبط شده در این رزولوشن، بزرگ ترین مسئله پیش روی تولیدکننده ‌ها می باشد.
با عنایت به این مسئله، برای کاهش میزان پهنای باند مورد نیاز برای تصاویر تا 50 درصد، کمپانی داهوا، برای ارائه محصولات جدید خود با پشتیبانی از کدک H265 به جای H264، در حال کار است.
برای H.264 و MPEG-4 که جزو کدک‌ های فشرده ساز معروف تصویر می باشند و تحت مالکیت گروه MPEG و VCEG قرار دارند، کدک تصویری HEVC یا High Efficiency Video Coding که با نام H.265 شناخته می ‌شود، جانشین شایسته ای می باشد.
 


همان گونه که عنوان شد، نسبت به کدک‌های پیشین، میزان پهنای باند مورد نیاز برای تصاویر بدون از دست رفتن جزییات تصاویر، در این کدک تا 50 درصد کاهش پیدا میکند.
بدین شکل امکان همه گیر شدن رزولوشن 4K، با کاهش هزینه‌ های جانبی کاربران سیستم‌ های نظارتی، فراهم خواهد شد.
یک دوربین مدار بسته تحت شبکه ۵ مگاپیکسلی، نخستین دوربین داهوا با پشتیبانی از H265 می باشد که هنوز مشخصات کاملی از آن منتشر نشده است.
حداکثر رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل و پشتیبانی از فیلم ‌های Full HD با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، مشخصات اولین ان وی آر H265 این کمپانی خواهد بود.
علاوه بر این، پلتفرمی‌ با نام M70 بر اساس H.265 درحال توسعه توسط مهندسین داهوا می باشد که برای نمایشگرهای UHD، امکان Decode نمودن حداکثر ۴۰ تصویر را با استفاده از این کدک، فراهم می سازد.
بزودی شاهد کاهش تدریجی قیمت ها، با ارائه این فرمت فشرده ساز قدرتمند و فراگیر شدن رزولوشن 4K و به دنبال آن حضور و ذخیره سازها و دوربین‌ های 4K داهوا در بازار کشورمان خواهیم بود. اگر علاقه به اطلاعات بیشتر در مورد دوربین مداربسته دارید پیشنهاد میکنم به سایت تخصصی دوربین مداربسته cctvha.ir مراجعه کنید.



دوشنبه 30 شهریور 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن