تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816669429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صحبت از ترور زنجاني تشويش اذهان عمومي است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: صحبت از ترور زنجاني تشويش اذهان عمومي است
اينكه مي‌گويند كساني مي‌خواهند بابك زنجاني را بكشند، حرف ناصحيح و تشويش اذهان عمومي است و فرد مي‌تواند از اين افراد شكايت كند.


اينكه مي‌گويند كساني مي‌خواهند بابك زنجاني را بكشند، حرف ناصحيح و تشويش اذهان عمومي است و فرد مي‌تواند از اين افراد شكايت كند.
به گزارش «جوان»، هشتاد و پنجمين نشست خبري حجت الاسلام محسني اژه‌اي، سخنگوي قوه قضائيه در حالي روز گذشته برگزار شد كه فضاي اين نشست تحت‌تأثير سخنان اكبر تركان، مشاور عالي رئيس‌جمهور و دبير شوراي‌عالي مناطق آزاد مبني بر اينكه امكان ترور بابك زنجاني متهم نفتي در زندان وجود دارد، بود؛ موضوعي كه چند روزي است افكار عمومي را به خود مشغول كرده است.
همين موضوع، سؤال يكي از خبرنگاران از محسني اژه‌اي بود كه سخنگوي دستگاه قضايي با اشاره به چنين اظهاراتي گفت: هيچ‌كس حق ندارد به يك فرد ولو اينكه متهم باشد، توهين كند و مطالبي كه در مورد اين متهم گفته مي‌شود، صحيح نيست و گوينده موهن قابل‌تعقيب است. اينكه مي‌گويند كساني مي‌خواهند ايشان را بكشند، حرف ناصحيح و تشويش اذهان عمومي است.
وي ادامه داد: مگر كساني كه اين حرف‌ها را مي‌زنند خودشان قصد اين كار را دارند كه اين حرف‌ها را بيان مي‌كنند؟
محسني اژه‌اي گفت: اين حرف‌ها تشويش اذهان عمومي است و خود فرد مي‌تواند از آنها شكايت كند و دادستان نيز مي‌تواند به عنوان مدعي وارد شود.
وي در مورد پخش دادگاه‌هاي علني اعلام كرد: نمايندگان محترم خودشان به قانون واقف‌ترند و تشخيص علني و غيرعلني بودن محكمه بر عهده قاضي است.
اين مقام ارشد قضايي در خصوص دادگاه‌هاي علني اظهار داشت: اگر دادگاه علني باشد طبق قانون تا قبل از قطعيت حكم دادگاه پخش نمي‌شود و من خودم مدافع اين هستم كه دادگاه علني پخش شود اما قانون اين اجازه را نمي‌دهد.
وي در خصوص اموال متهم بانكي بيان داشت: وكالت‌هايي از سوي متهم به شركت نفت داده شده و دستگاه قضايي نيز بر آن نظارت مي‌كند.
‌ ‌  
2 نفر در پرونده شكنجه كودكان استثنايي در استان البرز دستگير شدند
 محسني اژه‌اي در رابطه با پرونده شكنجه كودكان استثنايي در يك محل نگهداري در استان البرز گفت: در اين رابطه گزارشي به ما رسيده و دادستان و برخي مقامات آن را پيگيري كردند كه تخلفاتي مشاهده شد و دو نفر در اين رابطه بازداشت شدند.
وي تصريح كرد: علاوه بر اين دو نفر چند نفر نيز تحت تعقيب هستند و پرونده در حال رسيدگي و تحقيقات است.
‌ ‌   
شكايت كساني كه از اخبار نادرست درباره بورسيه‌ها صدمه ديده‌اند
محسني اژه‌اي در پاسخ به سؤالي در رابطه با آخرين وضعيت پرونده بورسيه‌ها گفت: كساني كه در رابطه با انتشار اخبار كذب در خصوص پرونده بورسيه‌ها شاكي و خواستار اعاده حيثيت هستند، مي‌توانند در دادگاه شكايت كنند و اكنون چند شكايت در اين مورد در دادسراي تهران ثبت شده است.
وي تصريح كرد: بورسيه‌ها به دو بخش تقسيم مي‌شوند، يك دسته كساني كه در كميته ايجاد شده در اين خصوص به قانوني بودن و رعايت شرايط بورسيه شدن آنها اذعان شده است، همچنين تعدادي كه با شرايطي مي‌توانند درس و بورسيه خود را ادامه دهند.
 اژه‌اي دسته دوم را كساني دانست كه حائز شرايط نيستند و به هيچ‌وجه نمي‌توانند بورسيه خود را ادامه دهند.  
سخنگوي قوه قضائيه افزود: در اين رابطه مسئله‌اي كه وجود دارد، آن است كه در آن روزها وزارت علوم و رسانه‌ها فضاي كاذب ايجاد و انگشت اتهام را متوجه عده‌اي كرده‌اند كه در اين خصوص اگر چنانچه كسي شكايت كند، قابل رسيدگي است.
وي تأكيد كرد: اينكه بورسيه‌ها حائز شرايط هستند يا خير ربطي به قوه قضائيه ندارد بلكه بايد از طريق كميته ايجاد شده در اين خصوص پيگيري شود.
‌ ‌   
«گل شرق» به همراه متهمان در مرحله رسيدگي در دادگاه است
محسني اژه‌اي در پاسخ به سؤال ديگري درباره  آخرين جزئيات پروژه‌اي كه از زمان دولت اصلاحات در جزيره كيش با عنوان «گل شرق» شكل گرفت و‌ پاي تعدادي از مسئولان دولتي در اين پرونده به ميان آمده است ‌به طور مثال يك زمين هزار ميلياردي كه به مبلغ 40 ميليارد تومان فروخته شده است،گفت: بله، متأسفانه يكي از پرونده‌هايي است كه در خصوص آن تخلفات شكل گرفته اما در جهت اصل مطلب اختلاف وجود دارد.
اژه‌اي ادامه داد: پرونده‌هايي در اين خصوص تشكيل شده و به دادگاه رفته و در دادگاه در حال رسيدگي است، بين مبلغي كه زمين فروخته شده و ارزش آن‌هم اختلاف فاحش وجود دارد و همين طور زمان بازپرداخت اين مبلغ نيز مدت طولاني را شامل مي‌شود.
اژه‌اي تأكيد كرد: پرونده در دادگاه در حال رسيدگي است.

محاكمه 45 نفر از متهمان مربوط به بانك صادرات در پرونده فساد 3 هزار ميلياردي
محسني اژه‌اي در خصوص پرونده 3 هزار ميلياردي اظهار داشت: اين پرونده متهمان متعددي داشته و اينكه بعضي مي‌گويند وقفه‌اي ايجاد شده به دليل تغيير قاضي پرونده است.  سخنگوي قوه قضائيه تصريح كرد: هنگامي‌كه قاضي سراج به بازرسي كل كشور رفت پرونده آماده براي محاكمه غيابي بود اما چون قاضي عوض شد و پرونده سنگين است، زمان مي‌برد تا قاضي جديد مطالعه كند.
اژه‌اي تصريح كرد: هم‌اكنون 45 نفر در حال محاكمه هستند و اين 45 نفر در رابطه با بانك صادرات متهم هستند و كيفرخواست برايشان صادر شده است.
سخنگوي قوه قضائيه تصريح كرد: در سه جلسه دادگاه فقط كيفرخواست خوانده شده و اين 45 نفر از مديرعامل سابق بانك صادرات گرفته تا بقيه متهمان مرتبط به بانك صادرات هستند كه همه آنها با قرار مناسب آزادند و به ترتيب احضار و دعوت مي‌شوند تا محاكمه صورت بگيرد.
وي افزود: اتهامات اين افراد متفاوت است اما همه مرتبط با همين پرونده بانك صادرات هستند و به تناسب دادگاه يك تا چند نفرشان به دادگاه احضار و دعوت مي‌شود و محاكمه صورت مي‌گيرد.
اين مقام ارشد قضايي در مورد خاوري خاطرنشان كرد: خاوري كه نيست بايد غيابي محاكمه شود.
‌ ‌  ‌
در پرونده مرتضوي وقت‌كشي نشده است
محسني اژه‌اي در پاسخ به سؤالي ديگر در مورد پرونده مرتضوي و اينكه در رسانه‌ها اعلام شده كه وقت‌كشي صورت گرفته، اظهارداشت: از ناحيه چه كسي وقت‌كشي شده است؟ محكوم عليه اعتراض نكرده و اگر از زمان ابلاغ 20 روز اعتراض نكند، حكم قطعي است و حق اعتراض ندارد.  اژه‌اي تصريح كرد: به نظر نمي‌رسد كه وقت‌كشي به نفع متهم باشد.
‌ ‌     
مبادله جيسون رضاييان در قوه قضائيه مطرح نشده است
وي در خصوص وضعيت پرونده جيسون رضاييان پس از برگزاري چهار جلسه دادگاه گفت: هنوز حكم ابلاغ نشده است و خود من در رابطه با وضعيت پرونده پيگير بودم اما قاضي را پيدا نكردم كه آيا حكم صادر شده است يا خير ولي قطعاً حكم ابلاغ نشده است.  اژه‌اي در رابطه با علت بازداشت بقايي و اتهامات وي گفت: برخي از اقدامات مطرح شده توسط رسانه‌ها همچون خروج اموال ملي از كشور و نظير آن صحيح نبوده است اما ايشان همچنان در بازداشت هستند و آزاد نشده‌اند و قرار بازداشت موقت‌شان تمديد شده است.  سخنگوي قوه قضائيه در خصوص مطرح شدن موضوع مبادله جيسون رضاييان در قوه قضائيه گفت: اين موضوع در قوه قضائيه مطرح نشده است، هرچند من هم از طرح اين موضوع در محافلي مطلع شده‌ام.
وي در پاسخ به سؤالي در رابطه با آخرين وضعيت ارجاع نامه عفت مرعشي به دادستاني گفت: همانطور كه در رسانه‌ها منتشر شد، من اين نامه را به دادستان ارجاع كردم و چيز جديدي براي ارائه ندارم و خواستار پاسخ نيز از دادستان نشدم.

تاكنون زمان برگزاري دادگاه زنجاني به تأخير نيفتاده است
محسني‌اژه‌اي در رابطه با آخرين وضعيت پرونده سعيد مرتضوي گفت: نمي‌دانم كه به حكم صادر شده اعتراض كردند يا خير، ضمن اينكه در رابطه با وي سه پرونده مطرح بود كه در دو مورد حكم صادر شده است و در يك مورد كيفرخواست.
اژه‌اي در خصوص اينكه آيا رسيدگي به دادگاه بابك زنجاني با تأخير صورت مي‌گيرد يا خير، گفت: تاكنون در اين زمان صورت نگرفته اما اينكه آيا بعداً اين اتفاق صورت مي‌گيرد، مشخص نيست.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن