تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821183951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گروه اقتصادي «مدف» در راه ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۱۰ب.ظ)
گروه اقتصادي «مدف» در راه ايران موج - گروه بين الملل
مهمترين گروه اقتصادي فرانسه موسوم به مدف (MEDEF) هفته جاري و به احتمال زياد امشب به ايران خواهند آمد. رويترز در گزارشي به قلم جان آيريش و سيبل دي هاميد نوشت: هيات ارشد سياسي و اقتصادي روز يکشنبه به تهران سفر مي کنند تا زمينه برقراري روابط گرم سياسي و اقتصادي را با تهران فراهم کنند. استفان لوفول، وزير کشاورزي و ماتياس فکل، وزير مشاور در امور بازرگاني خارجي و جهانگردي اين هيات را در سفري که قرار است تا روز چهارشنبه ادامه يابد، همراهي مي کنند.
در اين ميان حضور لابي مهم اقتصادي «مدف» قابل توجه است. اين گروه متشکل از 100 شرکت مهم فرانسوي از قبيل صنايع غذايي، شرکت ايرباس و خودروسازي پژو است. بعد از توافق هسته اي 14 ژوئيه 2015 وين، چشم انداز وسيعي براي از سرگيري روابط اقتصادي فرانسه با ايران پيش روي شرکت هاي دو کشور وجود دارد.
اين در حالي است که بر اساس برآوردهاي آماري وزارت خارجه فرانسه، روابط اقتصادي دو کشور تحت تاثير تحريم هاي اقتصادي قرار گرفته بود. واردات فرانسه از 1.77 ميليارد يورو در سال 2011 به تنها 62 ميليون يورو در سال 2013 سقوط کرد. همچنين صادرات فرانسه نيز از 1.66 ميليارد يورو در سال 2011 به 494 ميليون يورو تنزل يافت.
ايران و فرانسه در زمينه خودرو بيشترين همکاري ها را با يکديگر داشتند که از زمان آغاز تحريم ها دچار زيان شدند به طوري که طبق برخي اخبار غيررسمي، شرکت پژو بعد از خروج از ايران با زيان 800 ميليون يورويي روبه رو شد. بر اين اساس، ديگر شرکت فرانسوي فعال در ايران، يعني رنو نيز پس از کاهش فعاليت هاي خود در ايران با کاهش 512 ميليون يورويي در درآمدهاي خود مواجه بوده است.
در همين باره استفان ميشل، دبير کل شرکت تعاوني کشاورزي فرانسه به رويترز گفت: «هدف ما از اين سفر، کشف، يادگيري و فهم بازار ايران است تا بتوانيم در کوتاه مدت همکاري ها را در اين خصوص آغاز کنيم.»
چندي پيش نيز خبر همکاري يک گروه هتلداري فرانسه در ايران قابل توجه بود. يک شرکت ايراني هفته گذشته قراردادي را با يک گروه هتلداري فرانسوي براي مديريت دو هتل در ايران امضاء کرد. مطابق اين قرارد ميان «شرکت توسعه گردشگري آريا زيگورات» با گروه بزرگ هتلداري «آکور هتلز»، مديريت دو هتل متعلق به شرکت زيگورات در نزديکي فرودگاه «امام خميني» براي مدت ۱۵ سال از ماه آينده به گروه «آکورهتلز» واگذار مي‌شود و اين دو هتل از نام هاي «ايبيس» و «نووتل» استفاده مي‌کنند.
دو هتل «ايبيس» و «نووتل» به ترمينال اصلي فرودگاه امام خميني منتهي خواهند شد و قرار است از 23 مهر با مجموع 500 اتاق آغاز به کار کنند.
در اين ميان سفر عباس آخوندي، وزير راه ايران به فرانسه که در اواخر بهار سال جاري انجام گرفت، به اشتياق شرکت هاي فرانسوي براي همکاري با ايران افزود. در پايان همين سفر بود که آخوندي از گفت و گوهاي مفيد و سازنده با فرانسوي ها خبر داد و اعلام کرد که سفارش 400 هواپيما براي آينده اي نزديک در نظر گرفته شده است.
رويترز در پايان اين گزارش به نقل از دبير کل شرکت تعاوني کشاورزي فرانسه، اعلام کرد که هنوز برخي محدوديت ها در خصوص تبادلات ارزي وجود دارد چرا که ارتباط ايران با سيستم مالي جهاني قطع و تحريم هاي آمريکا نيز برداشته نشده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن