تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819650506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران به جز عمل به آنچه در اساسنامه آژانس آمده توقع ديگري ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۵۷ب.ظ)
روحاني در ديدار مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي: ايران به جز عمل به آنچه در اساسنامه آژانس آمده توقع ديگري ندارد موج-رئيس جمهوري با اشاره به همکاري گسترده جمهوري اسلامي ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفت: توقع ما از آژانس بيش از آن چيزي نيست که در اساسنامه آن آمده است و ما به دنبال خواسته‌اي بيش از قرارداد پادمان في‌مابين ايران و آژانس نيستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني، رئيس جمهوري، روز يکشنبه در ديدار «يوکيو آمانو» مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، وظايف اين آژانس را مهم و پيچيده در عرصه فني، حقوقي و سياسي توصيف کرد و اظهار داشت: ما علاقه مند هستيم افکار عمومي جهان به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اعتماد نمايند؛ زيرا اعتماد به اين نهاد مهم به مردم جهان آرامش مي‌دهد.
رئيس جمهوري با بيان اين که جمهوري اسلامي ايران در 12 سال گذشته روابط گسترده‌اي با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي داشته و همواره تلاش کرده اين مناسبات، خوب، منظم و قانوني باشد، گفت: توقع ما از آژانس بيش از آن چيزي نيست که در اساسنامه آن آمده است و ما به دنبال خواسته‌اي بيش از قرارداد پادمان في‌مابين ايران و آژانس نيستيم.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي، افزود: آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از يک طرف بر فعاليت هسته اي کشورها نظارت مي‌کند تا انحرافي در مسير برنامه‌هاي صلح‌آميز آنها ايجاد نشود و از طرف ديگر تلاش مي‌کند تا کشورها از فناوري‌هاي پيشرفته صلح آميز در عرصه هسته‌اي بهره‌مند شوند و ما اميدواريم اين نهاد با انجام وظايفش، حرکتش را در ماه‌هاي آينده در زمينه کمک به پيشرفت علمي کشورها از جمله ايران افزايش دهد.
روحاني با تأکيد بر اين که جمهوري اسلامي ايران به لحاظ اعتقادات ديني و مذهبي و در چارچوب دکترين نظامي خود هرگز در پي دستيابي به هيچ يک از سلاح‌هاي کشتار جمعي نبوده و نخواهد بود، گفت: خوشبختانه حقانيت فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران در طول ساليان گذشته و نظارت‌ها و بازرسي‌هاي سرزده آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، آن را اثبات و بر اين نکته تأکيد شده است که ايران هرگز انحرافي از برنامه صلح‌آميز خود نداشته است.
رييس شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به مذاکرات خوب ايران با کشورهاي 1+5، از همه اين کشورها به خاطر به کارگيري تمام توان خود در طول دو سال مذاکرات که منجر به يک توافق مهم و تاريخي شد، قدرداني و خاطر نشان کرد: آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در اجراي توافق نقش مؤثري خواهد داشت.
رئيس جمهوري با ابراز خرسندي از اينکه ايران در مذاکرات با 1+5 در نهايت در زمينه مطالعات ادعايي به يک مداليته براي توافق دست يافت و سندي نيز ميان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و سازمان انرژي اتمي ايران امضا شد، نحوه همکاري دستگاه‌هاي مربوطه در ايران با آژانس به منظور حل برخي مسايل باقيمانده را ارزشمند دانست و گفت: ما در اجراي برجام به طور داوطلبانه پروتکل الحاقي را اجرا مي‌کنيم و اميدواريم شما نيز منصفانه بر اجراي توافق برجام نظارت داشته باشيد.
«يوکيو آمانو» مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز در اين ديدار، رفت و آمد و مذاکرات در خصوص توافق وين و نحوه اجراي برجام را مهم ارزيابي کرد و گفت: آژانس علاقمند است تا همه مسايل را در چارچوب گفتگو و مذاکرات به نتيجه برساند.
مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي با ابراز خرسندي از گسترش همکاري ميان ايران و آژانس پس از انتخاب روحاني به رياست جمهوري ايران و انجام توافق برجام و امضاي نقشه راه ميان ايران و آژانس پس از ديدار اخير با رياست جمهوري کشورمان اظهار داشت: آژانس به دنبال شفاف‌سازي در مسايل و اجراي وظايف محوله است که مي‌تواند پايه‌هاي خوبي براي همکاري بلندمدت باشد.
وي با قدرداني از ترتيبات فراهم شده در جريان اين سفر براي انجام مأموريت‌هاي آژانس اظهار اميدواري کرد، گزارش کارشناسان آژانس در زمينه PMD هر چه سريع‌تر در چارچوب برجام، پس از توافق با اعضاي کشورهاي مذاکره‌کننده در شوراي حکام ارائه شود.
آمانو تأکيد کرد: آژانس بين‌المللي انرژي اتمي حرکت گام به گام، منظم و رو به جلويي در بررسي برنامه‌هاي مرتبط با ايران در نظر گرفته است و تلاش مي‌کند، با بي‌طرفي و تأکيد بر حقايق گزارش خود را منعکس کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن