تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816270413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد حقوقي ها ضربه سختي به بازار سرمايه زد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۳۱ب.ظ)
حميد مير معيني در گفتگو با موج: عملکرد حقوقي ها ضربه سختي به بازار سرمايه زد موج - براي حضور بيشتر بخش خصوصي در بازار سرمايه بايد سازمان بورس اوراق بهادار طرح تحول جامعي حداقل براي 10 سال آينده طراحي کند که اين نيز با ايجاد تسهيلات در جهت جذب شرکت ها و بنگاه هاي اقتصادي براي تامين مالي و جذب نقدينکي صورت مي گيرد
حميد مير معيني يکي از فعالان بازار در مورد عملکرد حقوقي ها با بيان اين مطلب به خبرگزاري موج گفت : شرکت هاي سرمايه گذاري حقوقي به چند دسته تقسيم مي شوند يکسري حقوقي هايي هستند مثل سازمان خصوصي سازي که فقط شرکت عرضه کننده اند و عمدتا با توجه به سابقه ي معاملاتي اش توجه خاصي به بازار ندارد و با توجه به بودجه اي که برايشان تعيين شده اقدام به خريد و فروش سهام مي کنند دسته دوم هلدينگ ها و صندوق هاي بازنشستگي هستند که عمدتا با توجه به منابعي که دارند اقدام به سرمايه گذاري از جمله درون بورس کنند و بورس هم از عملکرد آن ها بسيار تاثير مي پذيرد و بيشترين آسيب بورس هم از جانب اين هاست چرا که نهايتا اين ها بايد تامين کننده ي حقوق افراد بازنشسته و مستمري بگيران باشند و در صورتي که در بازار سرمايه درست عمل نکنند موجب خسارت به خودشان مي شوند و تقريبا هم اين اتفاق افتاده است و باتوجه به اينکه شرکت هاي زيرمجموعه آن ها کاهش قيمت پيدا مي کنند هم به لحاظ کاهش ارزش پرتفوي شان دچار مشکل مي شوند و هم وقتي منفعل عمل مي کنند نقدپذيري کلان بازار هم تحت تاثير قرار مي گيرد و ديگر نمي توانند خريد و فروش مناسب را انجام دهند
وي افزود:دسته سوم شرکت هاي سرمايه گذاري خصوصي هستند که عمدتا با سرمايه ي غير دولتي که به صورت خرده سرمايه گذاري در صنايع مختلف حضور دارند. به طور کل حقوقي ها زياد مناسب عمل نکرده اند که شايد دليل آن تحولات اقتصادي و ريسک پذيري بسيار پاييني است که دارند در نتيجه بسيار محافظه کارانه عمل مي کنند و عمده ترين فعالان بازار، البته به لحاظ عمده سهامدارشرکت هاي پذيرفته شده در بورس، هستند، و بيشترين آسيب هم از جانب همين شرکت ها به بازار سرمايه وارد مي شود.
وي در ادامه به مقاله اي تحت عنوان نقش بازيگران بازار سرمايه در اوضاع احوال بورس که توسط اين فعال بازار ارائه شده است، اشاره کرد و ادامه داد : که از اصلي ترين بازيگران ما شرکت هاي سرمايه گذاري حقوقي هستند که عمدتا عملکردشان به لحاظ شاخص هاي عملکردي از عملکرد بازار بهتر نيست و شايد بدتر هم باشد ، ( شاخص هاي عملکردي همانند گردش معاملات، سودآوري پرتفوليو و ...) علي رغم اينکه بخش حقوقي داراي بخش هاي تحليلگري خيلي خاص خود هستند، با اين حال هم نتوانسته اند درست عمل کنند و ميزان اثرگذاري شرکت هاي حقوقي بر بازار سرمايه البته " با آگاهي خود اين شرکت ها" منفي بوده و اين نيز به علت عملکرد ضعيف مديرتي اين سازمان ها است.
او در ادامه بازار سرمايه را جدا از کل اقتصاد کشور ندانست و آن را نمونه اي از اقتصاد جاي جاي جامعه که روابط بر ضوابط حاکم است، دانست واينکه اقتصاد ما در اين نقطه قرار نتيجه همين سوء مديريت ها ست و بازار سرمايه ما خيلي متفاوت از ساير بخش هاي اقتصادي نيست.
وي در پاسخ به اين پرسش که براي اين که بخش خصوصي بيشتر وارد بازار سرمايه شود چه بايد کرد؟ گفت: اول اينکه سازمان بورس اوراق بهادار بايد طرح تحول جامعي حداقل براي 10 سال آينده طراحي کند که اين نيز با ايجاد تسهيلات در جهت جذب شرکت ها و بنگاه هاي اقتصادي براي تامين مالي و جذب نقدينگي صورت مي گيرد ماموريت دوم سازمان بورس اوراق بهادار را ايجاد امنيت سرمايه گذاري دانست که از شاخص هاي امنيت سرمايه گذاري مي توان به نقدشوندگي، داشتن يک نماينده در هيئت دولت، اطلاع رساني درست و دقيق و تقارن اطلاعاتي اشاره کرد که او وظيفه ي سازمان بورس را ايجاد اين بستر ها دانست تا بازار سرمايه ي ما به سمت توسعه يافتگي پيش رود.
وي تاکيد کرد: زماني که امنيت سرمايه گذاري حاکم شود به دنبال آن پايداري اقتصادي افزايش، ريسک سياسي و ريسک هاي سيستماتيک کاهش مي يابد که در اين صورت مطمئنا درآمد هاي مازاد خانوار ها به سمت بازار سرمايه روانه خواهد شد، چرا که به جز بازار سرمايه که بازاري مولد براي فعاليت هاي اقتصادي و ايجاد کننده ي تامين مالي است ، بازار بهتري وجود ندارد.
وي ياد آور شد:چند وقت اخير با توجه به اميد مردم به بازار سرمايه، اين بازار مي توانست رشد کند و اين رشد مي توانست باعث تحرک و اميدواري در اقتصاد ما شود، اما متاسفانه با عرضه هاي سنگين شرکت هاي دولتي تهاجم ها خوابيد و اين به دليل عدم هماهنگي در دولت صورت گرفت که اگر اين هماهنگي که از عرضه هاي سنگين در آن زمان جلوگيري شود، توسط دولت صورت مي گرفت ، خيلي از سپرده ها به سمت بازار سرمايه مي آمد و موجب يک روند رشد پايدار در بازار مي شد، البته لازم به ذکر است که افت قيمت هاي جهاني و افت اقتصاد جهان هم بي تاثير بر بازار سرمايه ي ما نبوده است.
مير معيني در ادامه گفت اگر دولت هماهنگي ايجاد مي کرد، مردم و دولت مي توانستند چراغ بازار سرمايه را روشن کرده و بازار سرمايه مي توانست تحرک و اثرگذاري اش را بيشتر کند، چرا که راه اندازي بازار سرمايه عين اجراي عدالت در جامعه است.
وي سرمايه گذاري سهامداري را مشارکت افراد جزء در سود بنگاه هاي اقتصادي تعريف کرد که از منافع بنگاه ها افراد جامعه بهره ببرند. او درپايان حضور زياد حقوقي ها را به طور نسبي در تمامي صنايع ديد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن