تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804541282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزمون‌هاي دانشنامه تخصصي در صحت و سلامت کامل برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۹:۳۲ب.ظ)
آزمون‌هاي دانشنامه تخصصي در صحت و سلامت کامل برگزار شد موج-قائم مقام دبير شوراي آموزش پزشکي و تخصصي وزارت بهداشت از برگزاري آزمون‌هاي دانشنامه تخصصي و فوق تخصصي ابراز خرسندي کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، امامي رضوي اظهار داشت: آزمون دانشنامه فوق تخصصي سال جاري در 23 رشته برگزار شد. در آزمون کتبي 23 دفترچه مشتمل بر 2446 سؤال به همت 200 نفر از اساتيد هيات ممتحنه دانشنامه فوق تخصصي طراحي و تدوين شد.
وي افزود: عليرغم اينکه در برخي رشته‌ها همچون جراحي اطفال تنها يک شرکت کننده حضور داشت، ده نفر عضو هيات ممتحنه نسبت به طراحي سؤال براي اين رشته اقدام کردند.
امامي رضوي ادامه داد:مجموعاً 340 نفر در آزمون دانشنامه فوق تخصصي ثبت نام کرده بودند، از اين تعداد 307 نفر در آزمون کتبي و شفاهي و 24 نفر فقط در آزمون شفاهي شرکت کردند.
وي خاطر نشان کرد: درصد قبولي در آزمون کتبي در مجموع رشته‌ها 81 درصد،درصد قبولي در آزمون شفاهي 90 درصد و نهايتاً درصد قبولي نهايي آزمون‌هاي کتبي و شفاهي 68 در آزمون دانشنامه فوق تخصصي امسال بود.
قائم مقام دبير شوراي آموزش پزشکي و تخصصي وزارت بهداشت تصريح کرد: در آزمون دانشنامه فوق تخصصي رشته گوارش بالغين و نفرولوژي بيشترين تعداد داوطلب را به خود اختصاص داد.
وي با اشاره به اين که آزمون دانشنامه تخصصي سال جاري نيز در 26 رشته برگزار شد، گفت: با توجه به طراحي دو دفترچه سؤال توسط گروه مغز و اعصاب، به طور کلي 27 دفترچه سؤال مشتمل بر 4104 طراحي شد که در اين دوره از آزمون دانشنامه تخصصي، 409 نفر از اساتيد هيات ممتحنه دانشنامه تخصصي طراحي و تدوين سؤالات را عهده دار بودند.
امامي رضوي اظهار داشت: آزمون‌هاي شفاهي تمامي رشته‌ها با استفاده از روش‌هاي متناسب با شرايط رشته تخصصي و در رشته‌هاي جراحي، زنان، کودکان، داخلي، طب اورژانس، راديولوژي و قلب و عروق با استفاده از روش‌هاي مبتني بر رايانه برگزار شد.
قائم مقام دبير شوراي آموزش پزشکي و تخصصي وزارت بهداشت تلاش درجهت کاهش نقش ممتحن و اعمال سليقه وي در آزمون شفاهي را دليل اصلي استفاده از روش‌هاي مبتني بر رايانه دانست و اظهار اميدواري کرد: در سالهاي آتي کاربرد اين شيوه در آزمون شفاهي ساير رشته‌ها نيز گسترش مي‌يابد.
وي گفت: از 3607 داوطلبي که در آزمون دانشنامه تخصصي ثبت نام کرده بودند، 2944 نفر در آزمون کتبي و شفاهي و 570 نفر فقط در آزمون شفاهي شرکت کردند و نسبت قبولي در آزمون کتبي دانشنامه تخصصي 55 درصد، نسبت قبولي شرکت کنندگان در آزمون شفاهي دانشنامه تخصصي 76 درصد و درصد قبولي نهايي 45درصد بوده است.
امامي رضوي خاطرنشان کرد: درصد قبولي در داوطلباني که براي نخستين بار در آزمون شرکت مي‌کردند به طور معناداري بيشتر از داوطلباني است که سابقه مردودي در آزمون دانشنامه داشته‌اند.
قائم مقام دبير شوراي آموزش پزشکي و تخصصي وزارت بهداشت افزود: در آزمون دانشنامه تخصصي بيشترين داوطلبان در رشته‌هاي داخلي، زنان، کودکان، بيهوشي و جراحي عمومي حضور داشتند. کمترين درصد قبولي در آزمون کتبي در رشته‌هاي جراحي مغز و اعصاب، بيهوشي و راديولوژي بوده است. در آزمون شفاهي نيز کمترين درصد قبولي در رشته‌هاي ارتوپدي، پزشکي اجتماعي و جراحي کليه و مجاري ادراري بوده است.
امامي رضوي در خاتمه از اعضاي هيات هاي ممتحنه آزمون‌ها، دکتر پيوندي و همکاران دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، همکاران دبيرخانه شوراي آموزش پزشکي و تخصصي وزارت بهداشت، مرکز سنجش آموزش پزشکي کشور قدرداني کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن