تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819553057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبيرخانه به دنبال افزايش سهم 17 درصدي غيردولتي ها بر اقتصاد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۴۸ب.ظ)
دبيرخانه مشترک سه اتاق بازرگاني، اصناف و تعاون تشکيل شد: دبيرخانه به دنبال افزايش سهم 17 درصدي غيردولتي ها بر اقتصاد است موج-با توجه به اين که تنها 17 درصد اقتصاد کشور در دستان بخش هاي غيردولتي است دبيرخانه سه اتاق درصدد افزايش اين سهم از بخش هاي دولتي به بخش هاي مردمي است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، شوراي همکاري سه اتاق بازرگاني ايران، اصناف و تعاون امروز تشکيل جلسه دادند که برنامه 20 گانه اي نظير تنظيم برنامه مشترک ميان مدت و بلند مدت، ايجاد کارگروه مشترک تدوين برنامه ششم توسعه، سازماندهي جديد در ايجاد تشکل ها و جلوگيري از موازي کاري، ايجاد کار گروه مشترک تامين و توزيع، هماهنگي در اعزام و پذيرش هيات هاي تجاري، اصلاح قوانين و مقررات کار و تامين اجتماعي، تسهيلات بانکي، مبازره با قاچاق، همکاري در آموزش و پژوهش، منابع درآمدي اتاق ها در جهت انجام بهينه وظايف،جلسه مشترک با اعضاي سه قوا، ماليات بر درآمد و ماليات بر ارزش افزوده، همکاري مشترک در تنظيم برنامه هاي پساتحريم، هدايت منابع ارزي و سرمايه گذاري خارجي، استفاده از فرصت ها و ظرفيت هاي ايرانيان مقيم خارج، قوانين مخل کسب و کار، برنامه ريزي و برگزاري مشترک همايش ها و نشست هاي تخصصي، تعامل و همکاري مشترک در بررسي و اظهارنظر لوايح، طرح ها و تنظيم آئين نامه ها و همچنين تسريع تعامل صميمانه روساي سه اتاق به تشکل هاي استاني و تخصصي وابسته از جمله مهم ترين اهداف تشکيل دبيرخانه مشترک سه اتاق است.
محسن جلال پور، رئيس اتاق بازرگاني ايران همچنين گفت: در شرايط خاص اقتصادي امروز و همچنين با توجه به هشت دهه اخير امروز فرصتي براي حرکت کردن بخش هاي غير دولتي در اقتصاد فراهم شده است که در گذشته نظير اين فضا وجود نداشته است.
وي ادامه داد: در اين سال ها اقتصاد نشان داد که اقتصاد متکي به نفت پايدار نيست و در دوران تحريم ها اين موضوع براي تمامي مسئولين نيز مشخص شد.
وي با اشاره به پروژه هاي نيمه تمام نيز گفت: سوء تدبيرهايي که باعث شد تا کشور به رکود فرو رود آن است که امروز پروژه هاي نيمه تمام به ارزش 400 هزار ميلياردتومان بر روي دست دولت باقيمانده است که دولت با بدهي هاي فراواني که به پيمانکاران خصوصي و دولتي دارد و ضمن آنکه رقم بدهي دولت به بانک ها نيز بسيار زياد است شايد با پرداخت هاي فعلي حدود 20 سال طول بکشد که پروژه هاي فعلي به اتمام برسد.
جلال پور با اشاره به اين که هر سه اتاق بايد علمدار تغييرات اقتصادي به سمت غير دولتي ها باشد، تاکيد کرد: سپرده اقتصاد به فعالين اقتصادي که خيلي مديران و فضايي را براي اقتصاد نداشته اند بسيار حائز اهميت است و در همين راستا دبيرخانه اي را شکل داديم تا با همکاري يکديگر اهداف مشترک کشور پيش برده شود.
در ادامه حسين نقره کار شيرازي دبير دبيرخانه سه اتاق نيز اظهار کرد: اتاق هاي بازرگاني،اصناف و تعاون به عنوان واقعيت پايگاه اقتصادي مردم شناخته مي شوند که آن ها در قالب اقتصاد غيردولتي ايجاد شده اند.
وي ادامه داد: واقعيت آن است که اين دبيرخانه 30 سال فعاليت هاي خود را دير شروع کرد؛ زيرا در بسيار از موارد حتي اين اتاق ها در مقابل يکديگر موضع هاي متقابلي را مي گرفتند که به ضرر تمامي اتاق ها به شمار مي آيد.
ادامه دارد...













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن