تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802468998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگنده‌های روسی در لاذقیه/ احتمال اعزام نظامیان روسیه به سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
پوتین جنگنده‌های روسی در لاذقیه/ احتمال اعزام نظامیان روسیه به سوریه

مبارزه با تروریست‌های داعش شدت می‌گیرد؛
جنگنده‌های روسی در لاذقیه/ احتمال اعزام نظامیان روسیه به سوریه
وزیر خارجه سوریه تأکید کرده است که "غرب می‌خواهد با ادامه یافتن بحران و نابودی بقیه زیرساخت‌های سوریه، به دشمن اسرائیلی خدمت کند."



به گزارش بین الملل جام نیوز، روسیه اعلام کرده که درخواست سوریه برای اعزام نیروی نظامی به این کشور را بررسی می‌کند.     رسانه‌های غربی در روزهای گذشته با آب و تاب فراوان گزارش‌هایی از افزایش فعالیت نظامی روسی در سوریه و ایجاد یک پایگاه هوایی در آن کشور منتشر کرده بودند.     مقام‌های آمریکایی می‌گویند جت‌های جنگنده روسی حالا در یک پایگاه نظامی در نزدیکی لاذقیه فرود آمده‌اند. لاذقیه در حاشیه ساحلی دریای مدیترانه است و برای حکومت سوریه، اهمیت حیاتی دارد.     روز چهارشنبه، جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفته بود که کشورش ایجاد یک پایگاه هوایی در سوریه در آینده را مردود نمی‌داند هر چند هنوز در این مورد تصمیمی اتخاذ نشده است. روسیه افزایش کمک ها برای نبرد با تروریست‌‌ها را ضروری می‌داند.    

سخنگوی رئیس جمهور روسیه     سخنگوی پوتین: اعزام نیرو به سوریه را برررسی می‌کنیم   "دیمتری پسکوف" سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت: «روسیه درخواست دولت سوریه برای اعزام نفرات نظامی را بررسی خواهد کرد هر چند سخن گفتن در مورد وضعیت‌های فرضی دشوار است.»     به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دمیتری پسکوف این اظهارات را روز جمعه ۲۷ شهریور در پاسخ به سخنان ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه، بیان کرد که گفته بود سوریه اگر نیازی به کمک روسیه داشته باشد از آن کشور درخواست اعزام نیرو می‌کند.     به نوشته خبرگزاری روسی تاس، پسکوف در پاسخ به این سئوال که آیا روسیه با شرکت در عملیات نظامی در کنار ارتش سوریه موافقت خواهد کرد، گفت: «به فرض اینکه درخواستی در این زمینه دریافت شود، در چارچوب تماس‌های دوجانبه و گفتگوهای دوجانبه، البته مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.»     پسکوف در نشست خبری روز جمعه گفت که هنوز شورای ریاست جمهوری در امور جامعه مدنی و حقوق بشر "درخواستی از نفرات ارتش روسیه که مایل به اعزام به سوریه نیستند دریافت نکرده است." وی گفت "اگر چنین درخواستی دریافت شود، البته مورد بررسی قرار خواهد گرفت."    

ولید معلم     ولید معلم: هدف غرب، نابود کردن زیرساخت‌های سوریه و کمک به اسرائیل است   معاون نخست وزیر روسیه و وزیر خارجه این کشور گفته است که دلیل افزایش توجه نظامی روسیه به سوریه این است که "روس‌ها دریافته‌اند که مقابله با تروریسم مستلزم انجام عملیات پیشگیرانه و دفاعی است."     آقای معلم در یک مصاحبه تلویزیونی که شامگاه پنجشنبه پخش شد، تاکید کرد که "همکاری نظامی سوریه و روسیه ماهیتی عمیق و استراتژیک دارد و از آغاز این بحران، روسیه هرگز در حمایت از ارتش سوریه درنگ نکرده است." وی گفت: «روسیه احساس کرده که غرب می‌خواهد با ادامه یافتن بحران و نابودی بقیه زیرساخت‌های سوریه، به دشمن اسرائیلی خدمت کند.»     به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه سانا، از وزیر خارجه سوریه سئوال شد که "آیا با توجه به ادامه تامین نیروی انسانی برای سازمان‌های تروریستی، آیا سوریه به نیروی انسانی دوستان خود نیاز ندارد؟" ولید معلم پاسخ داد: «تا این مرحله، ارتش عربی سوریه نشان داده که قادر به انجام ماموریت‌های خود در سرتاسر خاک میهن است اما آنچه که ارتش سوریه نیاز دارد، مهمات و تسلیحات با کیفت است تا بتواند با تسلیحات با کیفیت سازمان‌های تروریستی مقابله کند.»     وی افزود: «طرف روسی کمک، تخصص و آموزش در اختیار سوریه قرار می‌دهد.»     براساس این گزارش، ولید معلم تاکید کرد که "تاکنون نظامیان روسی و سوری در عملیات مشترک زمینی شرکت نداشته‌اند اما اگر روزی چنین نیازی احساس کنیم، این موضوع را بررسی و درخواست خود را مطرح خواهیم کرد."     وزیر خارجه سوریه گزارش‌های مربوط به ورود افسران، کارشناسان، خلبانان و هواپیماهای روسی به فرودگاه نظامی لاذقیه و گزارش‌های حضور نیروهای روسی برای ایجاد یک پایگاه هوایی در این شهر را تکذیب یا تایید نکرد اما یادآور شد که روسیه، تحت رهبری ولادیمیر پوتین، در کنار حکومت و دولت قانونی سوریه مستقر در دمشق ایستاده و آمادگی دارد هرگونه کمک لازم برای جنگ با تروریسم را در اختیار سوریه قرار دهد.    

وزرای دفاع آمریکا و روسیه     گفتگوی وزرای دفاع آمریکا و روسیه پس از یکسال   وزرای دفاع آمریکا و روسیه حدود یک ساعت درباره جنگ در سوریه با یکدیگر صحبت کرده‌اند.‌ بیش از یک سال بود که این دو وزیر دفاع مذاکره‌ای با هم نداشتند.     بیانیه وزارت دفاع آمریکا می‌گوید اشتون کارتر با هم‌تای روس خود سرگئی شویگو در این باره حرف زده‌اند که دو طرف چه‌طور می‌توانند جلوی درگیری تصادفی نیروهایشان را در خاک سوریه بگیرند.     رسانه‌های دولتی روسیه هم در این باره گفته‌اند این گفت‌وگو تایید کرده است که دو طرف در سوریه "زمینه مشترک" دارند.     ایالات متحده و روسیه اختلاف‌نظر تندی درباره این جنگ داخلی خون‌بار داشته‌اند. مسکو از حکومت سوریه حمایت می‌کند ولی آمریکا برکناری بشار اسد را برای حل این بحران، اساسی می‌داند.     گزارش‌های اخیر درباره افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه، مایه نگرانی آمریکا شده است.    

    جان کری: اسد باید برود    جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده، روز جمعه (۱۸ سپتامبر) در لندن گفت: «رئیس جمهوری اعتقاد دارد که گفت‌وگو با روسیه، که هرچه زودتر باید شروع شود، می‌تواند به تعیین گزینه‌های ایالات متحده در قبال سوریه کمک کند».     به نوشته دویچه وله، کری در آغاز نشست خود با عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات متحده عربی، به خبرنگاران گفت: «اولویت سیاست ما درهم شکستن داعش و همچنین یافتن زمینه‌ای سیاسی برای حل بحران سوریه است که ما فکر می‌کنیم با حضور بشار اسد در درازمدت، امکان‌ناپذیر است».     کری با عطف نظر به احتمال همکاری با روسیه گفت: «ما به دنبال یافتن زمینه‌ای برای همکاری و اقدام مشترک هستیم».     دولت آمریکا که با نیت سرنگون کردن رئیس جمهور سوریه چند سالی است از تروریست‌ها در خاورمیانه حمایت می‌کند با اقدامات ضدانسانی داعش دچار معضل بزرگی در افکار عمومی جهان شد. آمریکا یک سالی است که تشکیل ائتلافی برای مبارزه با داعش را اعلام کرد اما در عمل اتفاق چندانی نیفتاد. برخی رسانه‌ها و تحلیلگران، رویکرد ضدداعشی کنونی آمریکا را نمایشی می‌دانند.       444



۲۸/۰۶/۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن