تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816176532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دفتر جشنواره نهم فرهنگ اقوام ایران زمین بسته شد | معرفی جاذبه های گردشگری ایران


واضح آرشیو وب فارسی:سیری در ایران: تاریخ خبر :1394/06/28-به گزارش ایرنا این جشنواره از روز سه شنبه با حضور 28 استان در بخش صنایع دستی و 18 گروه موسیقی، آیینی و نواهای استان های مختلف در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان گلستان در گرگان آغاز بکار کرده بود.
در آیین پایانی جشنواره نهم ضمن تجلیل از برترین هنرمندان صنایع دستی و هنری شامل رحیمه رحیمی ، خلیل گلزاری ، کبوتر کاووسی و محمدرضا گلرد، همچنین از مسعود افندی بعنوان دهیار برتر در بخش گردشگری روستایی از قرق گرگان تجلیل شد.
در بخش موسیقی از گروه های آذربایجان شرقی و بوشهر به عنوان برترین های موسیقی سنتی و بخش آواها و نواها و از خوزستان در بخش سیاه چادر برتر قدر دانی شد.
برپائی مراسم عروسی طبق سنت و آداب و رسوم قوم های ترکمن، سیستانی و کتولی از نکات قابل توجه در این جشنواره بود که با حضور اقوام این زوج ها ، آیین های سنتی و محلی آنان نیز اجرا شد.
با توجه به استقبال بی نظیر مردم گلستان از هشت جشنواره قبل، برند جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین به نام گلستان ثبت شده و همه ساله مردم در مهر ماه منتظر برگزاری آن هستند، هرچند امسال تصمیم به برپایی آن در آخرین روزهای ماه تابستان گرفته شد.
از سوی دیگر جشنواره نهم فراز و نشیب هایی داشت که از آن جمله می توان به کمبود فضای پارکینگ در محوطه محل برگزاری، ترافیک بسیار در مسیر ورودی به نمایشگاه و نبود سرویس های بهداشتی مناسب اشاره کرد.
یکی از اقدامات جدید در جشنواره تهیه بلیط برای بخش موسیقی بود، در حالی که در هشت دوره گذشته بازدید کنندگان به رایگان در سالن های اجرای موسیقی حضور پیدا می کردند.
مسوولان برگزاری جشنواره دلیل خرید بلیط 30 هزار ریالی را برای هر نفر واگذاری موسیقی جشنواره به بخش خصوصی بیان کردند و از سوی دیگر معتقد بودند که این مبلغ در واقع کمک به بخش فرهنگی و هنری استان گلستان است.
هرچند بازدیدکنندگان شب اول جشنواره بلیط تهیه نکردند ، اما در شب های دیگر اجرا شد.
از سوی دیگر بازدید کنندگان معتقد بودند که صنایع دستی و هنری و سوغات استان های مختلف که در جشنواره ارایه شده، گران بوده که باعث خرید کم آنان شده است.
در نظر گرفتن مکانی برای برپائی خانه های روستایی استان گلستان به تعداد هفت روستای هدف گردشگری و آشنائی با آداب و سنن روستاییان از دیگر نکات قابل توجه در این جشنواره بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.
ایجاد غرفه ‘من بهارم’از سوی یک تشکل خیریه برای کمک به کودکان سرطانی در محوطه روباز نمایشگاه، غرفه جمع آوری درب بطری از سوی تشکل غیردولتی رفتگران طبیعت در سالن صنایع دستی، برپائی غرفه صنایع دستی ویژه کودکان سندرمی موسسه بهکوش گرگان که توانمندی ها و تولیدات خود را عرضه کرده بودند، از دیگر نکات زیبای این جشنواره بود.
همچنین استفاده از دوربین مخفی برای ضبط عکس العمل بازدید کنندگان در خصوص لزوم جمع آوری بطری آب مچاله شده در وسط سالن از دیگر نکات بود که برخی بازدید کنندگان نسبت به آن بی تفاوت و برخی دیگر از جمله یک کودک 10 ساله اقدام به برداشتن و انداختن آن در سطل زباله کرد.
برگه های تبلیغاتی غرفه های مختلف که بیشتر بازدید کنندگان آن را در کف سالن ها رها می کردند و پخش زنده اذان یکی از قاریان گلستانی در سالن ها و محوطه نمایشگاه از دیگر نکات بود.
مراسم پایانی جشنواره نیز برخلاف روال معمول بدون انجام سخنرانی برگزار و مسوولان ترجیح دادند که وقت بازدید کنندگان بیشتر صرف استفاده از بخش نواها، موسیقی سنتی و آیین های بومی محلی شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در پایان این جشنواره گفت که تصمیم گرفته شده جشنواره دهم فرهنگ اقوام ایران زمین در محوطه پارک جنگلی قرق در 20 کیلومتری شرق گرگان برگزار شود.
ابراهیم کریمی در این زمینه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به اینکه کلنگ احداث موزه روستائی گلستان چندی پیش با حضور مسوولان کشوری در پارک جنگلی قرق به زمین زده شد و نیز مناسب بودن فضای این موزه ،جشنواره دهم با امکانات، خدمات و برنامه های شاد و متنوع سال آینده در این مکان برگزار خواهد شد.
وی همچنین یادآور شد: با برنامه ریزی های صورت گرفته جشنواره دهم به صورت بین المللی و با حضور کشورهای مختلف در بخش های صنایع دستی و هنری و موسیقی برگزار می شود.
برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی، معرفی جاذبه های گردشگری، سوغات استان ها و اجرای مراسم آیینی و موسیقی اقوام از جمله برنامه های جشنواره نهم بود.
در مجموع 12 سیاه چادر و آلاچیق نیز از فارس، گلستان، خوزستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری و برخی استان های دیگر در محوطه روباز محل برگزاری جشنواره برپا شد تا مردم از نزدیک با نوع زندگی چادرنشینان کشور آشنا شوند.
18 گروه موسیقی و آیینی نیز در طول چهار روز برگزاری جشنواره از ساعت 17 الی 22 به اجرای برنامه پرداختند.
استان های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، هرمزگان، بوشهر، کردستان و آذربایجان در این بخش به اجرای برنامه پرداختند.
همچنین 169 غرفه جشنواره به بخش های صنایع دستی ، سوغات و گردشگری اختصاص داشت.
استان گلستان به لحاظ تنوع اقلیم اعم از دریا، جنگل، کوهستان، دشت و بیابان و نیز تعدد اقوام که حدود 20 قوم را شامل می شود و نیز فرهنگ های مختلف به نگارستان ایران معروف است.
دفتر جشنواره نهم فرهنگ اقوام ایران زمین بسته شد

دفتر جشنواره نهم فرهنگ اقوام ایران زمین بسته شد

دفتر جشنواره نهم فرهنگ اقوام ایران زمین بسته شد






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیری در ایران]
[مشاهده در: www.seeiran.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن