تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821037417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي طرح رديابي توليد گوشت مرغ از مزرعه تا سفره


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۰ق.ظ)
اجراي طرح رديابي توليد گوشت مرغ از مزرعه تا سفره موج- مديرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي سازمان دامپزشکي کشور، از اجراي طرح رديابي توليد گوشت مرغ از مزرعه تا سفره در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس عباسي در جمع خبرنگاران با اشاره به اجراي طرح کد رهگيري گوشت مرغ در استان بوشهر اظهار کرد: شعار امسال سازمان بهداشت جهاني «سلامت و ايمني غذا از مزرعه تا سفره» است و در اين راستا بايد تدابير لازم براي فرآورده‌هاي خام دامي نيز صورت گيرد.
وي بيان کرد: سازمان دامپزشکي کشور تدابير خاصي را براي سال جاري و برنامه ششم توسعه پيش‌بيني کرده که نمونه آن را مي‌توان به تضمين سلامت و کيفيت خوراک دام اشاره کرد.
مدير کل نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي سازمان دامپزشکي گفت: يکي از حلقه‌هاي شعار مزرعه تا سفره، کنترل و رصد کردن گوشت توليدي مزرعه تا سفره است، به طوري‌که سازمان دامپزشکي با استقرار سامانه الکترونيکي توانسته وضعيت مرغ مصرفي را از زمان توليد مرغ تا کشتار و عرضه را رصد کند.
عباسي ادامه داد: زماني که مرغ از مزرعه بارگيري مي‌شود، گواهي بهداشتي براي محموله صادر و کد رهگيري هم در نظر گرفته مي‌شود، در کشتارگاه نيز با استفاده از کد رهگيري و ارسال به سامانه 30008903 مي‌توان مشخصات مرغ از جمله مزرعه پرورش يافته، شهرستان و تاريخ حمل و کشتار شناسايي کرد.
وي بيان کرد: همچنين با اضافه کردن يک حرف اضافه (M) به کد رهگيري، مي‌توان از تاريخ توليد، بسته‌بندي و محل کشتارگاه مطلع شد.
مدير کل نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي سازمان دامپزشکي گفت: با اين روش شهروندان مي‌توانند از سلامت گوشت مرغ مصرفي آگاه شوند، درحال حاضر اين طرح در 19 استان کشور اجرا مي‌شود و اميدواريم تا پايان آبان سال جاري اين طرح را در کل کشور عملياتي شود.
وي اضافه کرد: اين طرح نقش مهمي در کنترل بهداشتي حمل و نقل طيور و ساير فرآورده‌ها دارد که در اين راستا، 60 درصد استان‌ها و 52 درصد کشتارگاه‌ها مشمول اجراي سامانه رديابي شده‌اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن