تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805494571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشمن تمام هدف خود را براي از بين بردن فرهنگ جامعه به کار گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۳۲ق.ظ)
عضو خبرگان رهبري: دشمن تمام هدف خود را براي از بين بردن فرهنگ جامعه به کار گرفته است موج-قم-عضو خبرگان رهبري گفت: دشمن تمام هدف خود را براي از بين بردن فرهنگ جامعه بکار گرفته و متاسفانه در گوشه کنار اين جامعه هم فرهنگ الحادي وجود دارد، ولي آنچه که اوضاع را دردناک تر کرده اين است که تصميم سازان و تصميم گيرندگان جامعه به موضوع فرهنگ توجه اي ندارند.
به گزارش خبر گزاريموج از قم، آيت الله مصباح يزدي در ديدار دانشجويان بسيجي ياسوجي که در موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) برگزارشد، با بيان اين که خلقت انسان داراي ويژگي هاي خاصي است که منجر به اختلاف مي شود، گفت: اين ويژگي يک حقيقت در زندگي جوامع بشري است و نمي شود آن را تغيير داد.
وي گفت: انسان در فلسفه وجودي و نظام خلقت خود آزاد آفريده شده تا هر راهي که خواسته انتخاب کند و خدا او را مجبور به پذيرش عملي نکرده است.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) افزود: خود خلقت انسان هم با وجود محدوديت نظام آفريش، آزاد است، يعني بشر هميشه به دنبال رسيدن به خواسته هاي برتر است و لو از طريق کشتن مي خواهد به خواسته خود برسد.
آيت الله مصباح يزدي گفت: اين خواسته ها گاهي مادي، رواني، سياسي و حتي اجتماعي است و عمدتا به اختلاف و نزاع ختم مي شود.
عضو خبرگان رهبري گفت: نظام آفرينش بي حکمت آفريده نشده، و همان طور که انسان در انتخاب راه آزاد است و همين طور براي هر موضوعي بشر در معرض بلا و آزمايش است.
وي گفت: با پيشرفت علوم و تکنولوژي در جوامع بشري، امتحان الهي هم براي قبولي انسان سخت تر شده، ولي خدا هيچ وقت بشر را تنها نگذاشته و براي او مربياني از جنس بشر گذاشته تا او را هدايت کند.
آيت الله مصباح يزدي خاطر نشان ساخت: با بيان اين مباحث معلوم شده که انسان تا نداند وظيفه او در دنيا چيست؟ و براي چي خلق شده قطعا نمي تواند به آن اهداف عاليه برسد.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) افزود: مهمترين موضوع احساس مسووليت است، اين يک وظيفه است و اهل علم وظيفه شان در برابر جامعه سنگين تر است، چون آگاهي آن ها نسبت به ديگران بيشتر است.
وي گفت: از اول خلقت آدم تا کنون هيچ زماني شرائط به حساسيت امروز نبوده است، زيرا از طرفي اسباب گمراهي و شيطنت آميز زياد است و از طرفي معرفت و ايمان در جوانان آنچنان موج مي زند که توانستند انقلاب را به سرانجام برسانند.
عضو خبرگان رهبري با اشاره به اين که وظيفه همه آحاد جامعه اين است که نسبت به ديگران احساس مسووليت و آگاه به زمان و دشمن خود داشته باشند، گفت: انسان ها دو گروه اند دسته اي که دنيا براي آن ها تنها هدف است اين ها به سرانجام مطلوب نخواهند رسيد و گروهي که دنيا را ابزار براي رسيدن به متاع بالاتر قرار مي دهند اين دسته قطعا عاقبت به خير خواهندشد.
وي گفت: دين و فرهنگ دو موضوع مهم در خلقت آفرينش انسان است، دين آمده تا باورها را به بشر بياموزد تا انسان از فرهنگ هاي غلط دوري کنند.
آيت الله مصباح يزدي به بيانات رهبر انقلاب در ديدار با پاسدران هم اشاره کردو خاطر نشان ساخت: اشاره ايشان دقيقا به همين موضوع فرهنگ بود. که بالاترين خطري که مردم و به خصوص مسوولين بايد به آن توجه کنند ضرر هاي فرهنگي است.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: همه مشکلات و ضررهاي حتي از نوع اقتصادي را مي توان جبران کرد؛ ولي اگر فرهنگ مورد حمله قرار بگيرد جبران آن سخت خواهد بود چون فرهنگ در قلب انسان قرار گرفته است.
عضو خبرگان رهبري خدمت به فرهنگ و جلوگيري از نفوذ فرهنگي را بالاترين خدمت نخبگان برشمرد و افزود: دشمن تمام هدف خود را براي از بين بردن فرهنگ جامعه بکار گرفته و متاسفانه در گوشه کنار اين جامعه هم فرهنگ الحادي وجود دارد، ولي آنچه که اوضاع را دردناک تر کرده اين است که تصميم سازان و تصميم گيرندگان جامعه به موضوع فرهنگ توجه اي ندارند.
آيت الله مصباح يزدي خاطر نشان ساخت:خطر فرهنگي از همه خطرات بدتر است و خسارت آن هم بيشتر است؛ اگر ما فرهنگ غرب را قبول کنيم و آمريکا تمام خوش خدمتي که به اسرائيل مي کند در حق ما هم انجام دهد، پاسخي به امام (ره) شهدا، دين و اسلام نخواهيم داشت.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: آيا شهدا جان خود را نثار نکرده اند که ما دل بسته به دنيا و فرهنگ غرب شويم؟؛ در زمان شاه که مسير براي قبول اين مباحث بيشتر و بهتر فراهم بود چرا در آن زمان قبول نکرديم با اين که بعضي سياسيون در همين انديشه و فکر بوده اند؟
عضو خبرگان رهبري خاطر نشان کرد: اگر هم فرهنگ غرب را مي پذيرفتيم قطعا آنچه را آمريکا مي گفت باز به ما نمي داد، چون براي ما ثابت شده که آمريکا دروغ گو است و نمي خواهد اين ملت لحظه اي در آرامش باشد.
آيت الله مصباح يزدي خاطر نشان ساخت: اگر اين گونه افکار را بپذيرم و به طرف ماديات دنيا و دل بستگي به فرهنگ غرب برويم، اين خيانت بزرگ به آرمانهاي انقلاب، امام و شهدا است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن