تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801771214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه ۷۰۰ میلیارد دلاری تجاوز عربستان به یمن


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: هزینه ۷۰۰ میلیارد دلاری تجاوز عربستان به یمن


عربستان طی شش ماه جنگ افروزی در یمن و حمله به این کشور بیش از ۷۲۰ میلیارد دلار هزینه کرده و در این شش ماه بیش از ۳۵ هزار بار مناطق مختلف یمن را هدف حملات جنگنده ها قرار داده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری یمن استریت، هزینه های تجاوز سعودی به یمن طی شش ماه گذشته به شرح زیر است:

- عربستان دو فروند ناو جنگی اجاره کرده است که شش فروند ناوچه این دو فروند ناو را همراهی می کنند و این ناوها حامل 450 فروند جنگنده هستند و به همراه ناوچه ها شش هزار سرباز دارند.

اجاره بهای این دو فروند ناو جنگی و ناوچه ها و سایر تشکیلات آنها مانند توپخانه‌ها و موشکهای دوربرد و امثال آن روزانه 300 میلیون دلار است. یعنی عربستان طی شش ماه گذشته 54 میلیارد دلار بابت این دو ناو جنگی و تشکیلات همراه آنها پرداخت کرده است.

 هزینه های دو ماهواره نظامی هر ساعت یک میلیون دلار است. با یک حساب سرانگشتی هزینه این دو ماهواره روزانه 48 میلیون دلار است که ماهانه یک میلیارد و 440 میلیون دلار می شود. این رقم در طول شش ماه به هشت میلیارد و 640 میلیون دلار می رسد.

کار تحلیل ، نمایش و استخراج اطلاعات از تصاویر و نمودارهای ماهواره های نظامی نیز روزانه پنج میلیون دلار هزینه دارد به عبارت دیگر برای دو ماهواره روزانه ده میلیون دلار در خصوص اطلاعات این ماهواره‌ها هزینه می شود و این رقم در ماه به 300 میلیون دلار می رسد .

ریاض در شش ماه گذشته یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار بابت این دو ماهواره نظامی پرداخت کرده است.

هزینه‌های هواپیمای جاسوسی آواکس هر ساعت 250 هزار دلار است که روزانه به شش میلیون دلار و ماهانه به 180 میلیون دلار می‌رسد.

جنگنده‌های سعودی تاکنون حدود 35 هزار بار به یمن حمله کرده اند که بیش از 150 فروند جنگنده در این حملات شرکت داشته‌اند.

جنگنده ها طی این حملات 140 هزار فروند موشک به اهداف شلیک کرده‌اند که بیشتر آنها غیر نظامی بوده است. انواع و اشکال مختلف این موشکها از جمله موشکهایی که به کارگیری آنها در سطح بین المللی ممنوع است شلیک شده است.

40 هزار فروند از این موشکها در حجم کوچک بوده که هزینه هر کدام از آنها 150 هزار دلار است و در مجموع شش میلیارد دلار می شود.

50 هزار فروند از این موشکها متوسط بوده است که هزینه هر کدام از آنها نیز 300 هزار دلار است و در مجموع 15 میلیارد دلار می شود و 50 هزار فروند موشک بزرگ شلیک شده که هزینه هر کدام آنها 500 هزار دلار است که در مجموع 25 میلیارد دلار می شود.

تدارکات :

هزینه های نگهداری ، قطعات و سوخت هر فروند جنگنده 150 هزار دلار است که اگر هزینه‌ آن در مجموع پروازها ضرب شود پنج میلیارد دلار می شود. هزینه های هواپیماهای سوخت رسانی در هوا نیز روزانه دو میلیون دلار است.

قراردادهای تسلیحاتی :

آل سعود از آمریکا سلاح به ارزش 150 میلیارد دلار با احتساب هزینه های آموزش، نگهداری و قطعات به مدت پنج سال ؛ خریداری کرده است. ریاض همچنین از فرانسه جنگنده‌های رافائل به ارزش 36 میلیارد دلار خریداری کرده است. عربستان متعهد شده است 26 میلیارد دلار برای خرید هواپیماهای رافائل فرانسوی اختصاص و به مصر هدیه بدهد.

- هزینه‌های قرارداد سیاسی با روسیه به ارزش 30 میلیارد دلار.

- عربستان طی این مدت 300 دستگاه تانک و خودروی زرهی و نظامی از جدیدترین انواع آنها را در مرزها از دست داده است.

- رشوه‌هایی که آل سعود برای خرید کشورها و جلب نظر آنها برای حمایت از حمله به یمن پرداخت کرده است نیز جزو این هزینه هاست.

عربستان به آمریکا و اتحادیه اروپا مدت سه ماه است که نفت با قیمتهای پایین می فروشد . با توجه به اینکه آمریکا از خلیج (فارس) روزانه 10 میلیون بشکه نفت وارد می کند تفاوت قیمت 150 میلیون دلار در روز می شود که در کل به 13 میلیارد دلار می رسد.

این رقم برای اتحادیه اروپا چهار میلیارد دلار بوده است.

عربستان دو میلیارد دلار به سودان و 500 هزار دلار به مغرب و دو میلیارد دلار به پاکستان پرداخت کرده است.

هزینه های ساخت شهر قاهره جدید 250 میلیارد دلار است که این جزو هزینه‌های تجاوز به یمن محسوب نشده است. تقریبا عربستان از ابتدای جنگ تا کنون 725 میلیارد دلار برای حمله به یمن هزینه کرده است.
 


چهار شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن