تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815620270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأکيد بر نقش و اهميت بخش تعاون در کشور / وجود يک‌صد هزار تعاوني فعال در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۲ب.ظ)
تأکيد بر نقش و اهميت بخش تعاون در کشور / وجود يک‌صد هزار تعاوني فعال در کشور موج-قائم‌مقام وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با تأکيد بر نقش و اهميت بخش تعاون در کشور اعلام کرد: بايد اين حوزه در برنامه ششم توسعه حضور جدي داشته باشد و تنها اختصاص اعداد به آن مهم نيست، بلکه بايد به تعاون نقش‌هاي مهم بدهيم.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، ابوالحسن فيروزآبادي، قائم‌مقام وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي که در دهمين جشنواره تعاوني‌هاي برتر استان تهران سخن مي‌گفت، افزود: تعاون با رويکرد عدالت محورانه يکي از ارکان سه‌گانه اقتصاد ما به شمار مي‌رود.
وي گفت: وقتي در تعاون بر رويکرد عدالت محورانه تأکيد داريم يعني تنها به دنبال اين فرمول نيستيم که بگوييم چقدر سود به دست آورده‌ايم بلکه بايد حدودي آرماني را کسب کنيم و روح پاسخگويي به يک مسووليت اجتماعي را به دست آوريم.
قائم‌مقام وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، جنبه اشتغال‌زايي را از ديگر خصوصيت‌هاي تعاون برشمرد و گفت: با همت شما تعاونگران و با استفاده از ظرفيت‌هاي صنايع و زيرساخت‌هاي موجود مي‌توان اين مشکلات ناشي از بيکاري را کاهش داد.
فيروزآبادي يادآور شد: دولت به تنهايي نمي‌تواند همه مشکلات را حل کند، اما؛ با اهرم‌هاي مالياتي و تسهيلات بانکي مي‌تواند به بخش تعاون کمک کند تا اين بخش به توسعه کشور جهت ببخشد.
وي اظهار کرد: گاهي به ازاي 300، 400 و 650 ميليون تومان تنها يک شغل ايجاد شده است و اين درحالي است که درصد زيادي از افراد جامعه زير 50 سال سن دارند و به دليل برخي از کوتاهي‌ها درگذشته بازار کار تنظيم نشد.
قائم‌مقام وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اين‌که قصد ندارد کارهاي دولت قبل را بي‌اهميت جلوه دهد گفت: اما متأسفانه بسياري از طرح‌هاي ارائه شده پيشين راي تنظيم بازار کار در عمل ناموفق بوده‌اند.
دکتر فيروزآبادي تصريح کرد: برخي از تعاوني‌ها به ويژه در بخش‌هاي صنايع‌دستي توانسته‌اند با 20 تا 50 ميليون تومان اشتغال ايجاد کنند و دست‌اندرکاران حوزه تعاون بايد بدانند در حال حاضر بيکاري مشکل کلان کشور به شمار مي‌رود و دولت بعد از حل مشکل تورم به دنبال حل مشکل رکود و ايجاد اشتغال است.
وي افزود: در همين‌جا متواضعانه از تعاونگران مي‌خواهيم در حوزه‌هايي که مي‌توانند موفقيت‌هاي بيشتري کسب کنند وارد عمل شوند و در عرصه ايجاد اشتغال بازيگران توانمندتري باشيد.
قائم‌مقام وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي نسبت به ايجاد دولت کوچ و تعاون بزرگ اظهار اميدواري کرد و ادامه داد: امسال حضور رئيس‌جمهور درصحنه تعاون و در ميان تعاونگران و حدود چهار ساعت بازديد معاون رئيس‌جمهور دست آوردهاي تعاونگران و آشنايي وي با مشکلات اين افراد موفقيت بزرگي براي بخش تعاون به شمار مي‌رود.
دکتر فيروزآبادي گفت: اميدوارم سال 95 براي تعاونگران سال بهتري باشد و در برنامه ششم توسعه به اين بخش توجه بيشتري شود و تنها اعداد به عنوان هدف تعيين نشود و تعاونگران بيش از همه در حل مشکلات ملي تلاش کنند.
گفتني است؛ در ادامه اين مراسم معاون وزير در امور تعاون از وجود يک‌صد هزار تعاوني فعال و فعاليت يک ميليون و شش‌صد هزار نفر در اين بخش در سراسر کشور خبر داد.
سيد حميد کلانتري ادامه داد: اين تعاوني‌ها در راستاي توليد کالا و ارائه خدمات فعاليت مي‌کنند و بخش تعاون، يکي از بخش‌هاي مؤثر اقتصادي در دنياي امروز به شمار مي‌رود.
وي ادامه داد: رفع فقر، اشتغال ارزان و پايدار، آسيب‌پذيري کمتر در شرايط سختي نظير تحريم، کارآمدي مناسب و توسعه عدالت به همراه توليد سرمايه اجتماعي از جمله کارکردهاي بخش تعاون به شمار مي‌روند.
براساس اين گزارش در ابتداي اين مراسم لطفي نژاد مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان تهران کليد فتح تعاوني‌ها را توسعه مديريت‌هاي تخصصي دانست و افزود: کيفيت‌بخشي به کالا و خدمات در تعاوني‌ها مي‌تواند اعتماد مردم را به اين حوزه جلب کند.
وي خاطرنشان ساخت: بايد نظارت ميداني به جاي نظارت نشسته و کسل‌کننده بر تعاوني‌ها گسترش پيدا کند و همدلي و هم‌زباني ميان تعاونگران و تعاون ياران پررنگ‌تر شود.
بر اساس اين گزارش در دهمين جشنواره تعاوني‌هاي برتر استان تهران در محل تعاوني تاکسي‌بار تهران، شرکت‌هاي تعاوني تکاب اتصال دماوند، تعاوني شيرآلات بهداشتي ماهان هدايت، تعاوني آچار ابزار، تعاوني مسکن صنايع شيميايي پارکين، تعاوني پديده تجارت شکيبا، تعاوني فرهنگي آموزشي راه رشد، اتحاديه تعاوني‌هاي مسکن فرهنگيان استان تهران به عنوان تعاوني‌هاي برتر استان تهران معرفي شدند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن