تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803008267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نزديک به ۵۰ درصد گازوئيل در حمل‌ونقل عمومي مصرف مي‌شود/تغيير ميزان سهميه گازوئيل حمل‌ونقل عمومي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۵۲ق.ظ)
نزديک به ۵۰ درصد گازوئيل در حمل‌ونقل عمومي مصرف مي‌شود/تغيير ميزان سهميه گازوئيل حمل‌ونقل عمومي موج - معاون سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي از تغيير ميزان سهميه گازوئيل ناوگان حمل‌ونقل عمومي از اول مهر امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، شهرام آدم‌نژاد، معاون سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، در نشستي خبري با اشاره به اجراي طرح تخصيص سوخت براساس پيمايش، گفت: نزديک به ۵۰ درصد گازوئيل در حمل‌ونقل عمومي مصرف مي‌شود. در سال گذشته در ۱۴ بهمن هيات وزيران مصوبه‌اي داشت مبني بر اينکه تکاليفي بر عهده دستگاه‌هاي مختلف گذاشت تا سوخت براساس پيمايش انجام شود.
وي افزود: در اين مصوبه آمده بود که تخصيص سوخت به ناوگان حمل‌ونقل عمومي براساس پيمايش باشد و دوم اينکه کنترل خودروهاي عمومي براساس سامانه‌هاي ردياب صورت گيرد.
معاون سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با اشاره به اين که از اول مهر سال ۹۵ همه ناوگان حمل و نقل عمومي بايد مجهز به اين سامانه باشند، گفت: به دليل اين که در حمل و نقل برون‌شهري موضوعاتي مانند بارنامه، صورت وضعيت و راه‌نامه بين‌المللي صادر مي‌کنيم، قرار شد تا به صورت پايلوت طرح تخصيص سوخت براساس پيمايش شروع شود.
آدم نژاد با اشاره به اين که از اول ارديبهشت امسال اين طرح به اجرا رسيد، اظهار داشت: کارگروهي متشکل از وزارت نفت، وزارت راه، وزارت کشور و ستاد مديريت حمل و نقل سوخت تشکيل شد که مسوول ميزان مصرف و تخصيص سوخت شدند.
وي با اشاره به اين که اين کارگروه در زمان اجرا با چند مشکل مواجه شد، گفت: اولين مشکل اين بود که ما بايد اطلاعات را به صورت آنلاين به تمام جايگاه‌ها ارسال مي‌کرديم که برخي از اين جايگاه‌ها آنلاين نبودند و يا پايداري سيستم را نداشتيم و بايد کارت‌هاي سوخت را تغيير مي‌داديم.
معاون سازمان راهداري با بيان اينکه از ۸۰۶ هزار وسيله نقليه عمومي سهم زيادي بارنامه دريافت نمي‌کردند، گفت: از اين تعداد ۳۰۰ هزار وسيله نقليه سند حمل به ازاي هر سفر مي‌گيرند.
وي با بيان اين که مشکل بعدي که در خرداد اعلام شد، اين بود که ناوگان‌هاي حمل و نقل برون‌شهري و حمل درون شهري را انجام مي‌دادند، افزود: براي اين منظور کميته فني تشکيل شد و جلسات مختلفي را برگزار کرديم و در نتيجه توزيع سوخت در دو شکل انجام مي‌شود.
آدم‌نژاد با اشاره به سهميه‌بندي جديد ناوگان حمل و نقل عمومي، گفت: سهميه اول، سهميه پايه است که اين سهميه به همه ناوگان درون شهري و برون‌شهري با سند حمل و بدون سند داده مي‌شود.
معاون سازمان راهداري افزود: نوع دوم سهميه‌بندي عملکردي است که براساس بارنامه، صورت وضعيت و راه‌نامه بين‌المللي به وسايل حمل و نقل عمومي داده مي‌شود.
وي با اشاره به حل مشکل يک‌سر خالي وسايل حمل و نقل عمومي، گفت: يک نرم‌افزاري را در سيستم صدور بارنامه طراحي کرديم که در اين پروژه، پيمايش براساس عملکرد به ليتراژ تبديل مي‌شود که براي اين کار چند جدول مورد نياز است.
آدم‌نژاد با اشاره به اينکه يکي از قواعد جدول اين است که يک خودرو در چه رده گروهي و ظرفيتي چقدر به مصرف گازوئيل نياز دارد، به همين دليل ميزان کارکرد در ۵ سال گذشته بررسي شد، افزود: در مرداد جدول قبلي را بررسي کرديم و به اين نتيجه رسيديم اگر جدول قبلي را اجرا کنيم، رانندگان زيادي ناراضي خواهند بود، به همين دليل جدول قواعد را در دو جدول تعريف کرديم.
معاون سازمان راهداري افزود: جدول اول پايگاه قواعد براي خودروهاي با بار و جدول دوم پايگاه قواعد براي خودروهاي بدون بار است.
وي ادامه داد: اگر تردد در مسيرهايي بدون بارنامه باشد، سوخت پايه فقط به اين خودروها تعلق مي‌گيرد.
آدم‌نژاد با اشاره به اين که ۲ هزار و ۱۳۱ باب جايگاه سوخت در کشور داريم، افزود: از اين تعداد حدود يک هزار و ۱۵۶ باب آنلاين است و تا هفته آينده اين تعداد افزايش مي‌يابد.
وي با تأکيد بر اين که سوخت در دو پيمانه به کارت سوخت واريز مي‌شود، گفت: تغيير سهميه‌ها از اول مهر شروع مي‌شود و براي اين کار لازم است تا خودروهاي حمل و نقل عمومي حتما يک‌بار در جايگاه‌هاي آنلاين سوخت‌گيري کنند.
معاون سازمان راهداري در خصوص شبکه اطلاع رساني اين طرح گفت: رانندگان برون‌شهري در خصوص ميزان پيمايش اعلام شده براساس اسناد حمل و نقل مي‌توانند شماره کارت هوشمند ناوگان را به شماره ۶۰۴۰۱۴۱۱ ارسال کنند.
وي افزود: همچنين مي‌توانند با شماره‌گيري *۶۰۴۰*۱۴۱# ميزان پيمايش، سهميه، کارکرد و بارنامه به صورت آنلاين در اختيارشان قرار گيرد.
آدم‌نژاد با اشاره به اين که رانندگان با مراجعه به سايت سازمان راهداري استعلام کارت هوشمند خود را مي‌توانند انجام دهند، افزود: همچنين مراکز صدور کارت هوشمند هم دريافت اطلاعات پيمايش را انجام مي‌دهند و در هر استان مراکز پاسخگويي مستقر شده است.
معاون سازمان راهداري با تأکيد بر اين که مأموريت اول ما موضوع توزيع عادلانه سوخت و ساماندهي عملکرد است، افزود: سهميه پايه در دو تا سه ماه آينده هم يک پايش اساسي داده خواهد شد و رانندگان حمل‌ونقل عمومي گازوئيلي درون شهري بايد براي ثبت نام دريافت اين سهميه به مراکز و سايت‌هاي ثبت نام مراجعه کنند.
وي با اشاره به اين که رانندگان درون شهري مي‌توانند به آدرس www.navganbari.ir مراجعه کنند، گفت: از اول مهر سهميه اول به سهميه دوم تغيير مي‌يابد که ما در اين سهميه فرايند توزيع را تغيير نداديم و بلکه انحراف معيار توزيع را کم مي‌کنيم.
معاون سازمان راهداري با اشاره به ايجاد بانک اطلاعاتي در سازمان راهداري، گفت: به صورت آزمايشي در حمل و نقل برون‌شهري براي ۲۰ هزار خودرو بانک اطلاعاتي ايجاد شده و در فازهاي بعدي براي حمل‌ونقل درون شهري هم اين کار انجام مي‌شود و در مهرماه دو پيمانه واريز مي‌کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن