تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816608602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جابه‌جايي هر تن کالاي ترانزيتي در کشور بين ۴۰ تا ۱۰۰ دلار ارزآوري داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۵۸ق.ظ)
جابه‌جايي هر تن کالاي ترانزيتي در کشور بين ۴۰ تا ۱۰۰ دلار ارزآوري داشت موج- مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: جابه‌جايي هر تن کالاي ترانزيتي در کشور بين ۴۰ تا ۱۰۰ دلار ارزآوري و بين ۱۰ تا ۱۵ نفر در زمينه‌هاي مختلف بنادر و حمل و نقل اشتغال‌زايي ايجاد مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان، ابراهيم ايدني، مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان ضمن اعلام اين مطلب گفت: ظرفيت ترانزيتي ايران ۵۰ ميليون تن است در حالي که تنها ۱۲ميليون تن از اين ظرفيت استفاده مي‌شود، از طرف ديگر تعداد ۴۰۰ تا ۵۰۰ميليون نفر به عنوان بازار هدف در پس‌کرانه کشور ايران زندگي مي‌کنند که مي‌توانند از اين بازار با استفاده از ظرفيت‌هاي ترانزيت استفاده کنند.
وي افزود: طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته تا سال ۲۰۳۰ قرار است عملکرد ترانزيتي کشور به ۲۱ ميليون تن در سال برسد. بنادر هرمزگان به ويژه بندر شهيد رجايي که به عنوان بندر اصلي ترانزيتي کشور و دروازه ورودي کريدور بين‌المللي شمال - جنوب محسوب مي‌شود، از اين ميزان سهم ۵۰ درصدي دارد.
به گفته ايدني، سال گذشته ۶ميليون تن عملکرد جابه‌جايي کالاهاي ترانزيتي در هرمزگان به ثبت رسيده است که عمده اين کالاها به سمت کشورهاي مستقل مشترک‌المنافع (CIS) در شمال ايران جابه جا شده است.
اين مقام مسوول همچنين از ترانزيت ۲.۵ ميليون تن انواع کالا از طريق بندر شهيد رجايي در پنج ماهه نخست سال جاري خبر داد و پيش‌بيني کرد اين رقم با پيش گرفتن شيب صعودي روند افزايشي داشته باشد.
مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان اعلام کرد:جريان کالا به دو شکل است؛ نخستين مورد حمل مواد خام از کشورهاي در حال توسعه به سمت کشورهاي آسياي جنوب شرقي همچون چين و مالزي است که به فرآورده داراي ارزش افزوده تبديل مي‌شود. پس از آن نيز محصولات توليدي به سمت بازارهاي مصرف که عمدتا کشورهاي اروپايي است، ارسال مي‌شود.
ايدني اضافه کرد: در حال حاضر، عمده کالاهاي توليدي در شرق آسيا از مسير اقيانوس هند، درياي سرخ و کانال سوئز به مديترانه و اروپا ارسال مي‌شود، در صورتي که اگر از ظرفيت کريدور شمال–جنوب و کشور ايران استفاده شود، ۴۰درصد از نظر زمان و مسافت و همچنين ۳۰ درصد در بحث هزينه حمل کالا صرفه‌جويي به دنبال خواهد داشت.
وي ضمن اشاره به جايگاه استراتژيک ايران و قرار گرفتن آن در بهترين نقطه از مسيرهاي جهاني جابه‌جايي کالاهاي ترانزيتي گفت: به عنوان مثال براي ترانزيت کالاهاي ترانزيتي ترکمنستان و قزاقستان به کشورهاي جنوب شرق آسيا و برعکس بهترين مسير کريدور شمال – جنوب است که حلقه‌هاي اتصال دوسوي آن در ايران دو بندر شهيد رجايي و اميرآباد است.
اين مقام مسوول گفت: توسعه محور غرب کشور يکي ديگر از عواملي است که مي‌تواند در بحث رونق ترانزيت مؤثر واقع شود که اين محور نيازمند توسعه زيرساخت‌هاي جاده‌اي به ويژه در بحث آزادراه‌ها و بزرگراه‌هاست.
ايدني ادامه داد: کشور عراق که بسياري از زيرساخت‌هاي خود را از دست داده است، در حال حاضر بازار خوبي براي افزايش درآمدهاي ترانزيتي ايران محسوب مي‌شود؛ به‌گونه‌اي که با توجه به بازار مستعد اقليم کردستان عراق، مي‌توان تنها در اين منطقه روي ترانزيت ۱۵ ميليون تن کالا سرمايه‌گذاري کرد.
مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان در ادامه تأکيد کرد: هر چقدر در حوزه زيرساخت‌هاي ترانزيتي از يکسو و تسهيل قوانين و مقررات و حذف رويه‌هاي زايد اداري از سوي ديگر کار شود، نقش استراتژيک کشور ما در منطقه پررنگ‌تر خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن