تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816572340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران در شاخص جهاني نوآوري وضعيت مناسبي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۲۹ق.ظ)
ايران در شاخص جهاني نوآوري وضعيت مناسبي ندارد موج- وزير بهداشت با اشاره به رتبه قابل توجه توليد علم ايران گفت: باوجود رتبه اول توليد علم در منطقه و رتبه 14 در دنيا در شاخص جهاني نوآوري وضعيت مناسبي نداريم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، وزير بهداشت در اولين گردهمايي شرکت هاي دانش بنيان حوزه سلامت تصريح کرد: در کشورهاي کمتر توسعه يافته ارزش افزوده را در معدن و در ذخاير زير زميني جستجو مي کنند اما در کشورهاي توسعه نيافته ارزش افزوده را در انسان فناوري خلاصه مي کنند.
حسن هاشمي اظهار کرد: برخي داروهاي نوترکيب با 3 هزار دلار قيمت در بازار جهاني به فروش مي رسد که يک گرم از اين داروها قيمتي معادل 100 بشکه نفت دارد.
وزير بهداشت با اشاره به ورود ايران به مقوله توسعه فناوري و قرار گرفتن کارآفريني به عنوان محور امور تصريح کرد: در آينده اي نه چندان دور ايران به جمع کشورهاي فن آور مي پيوندد و در 10-20 سال آينده شاهد حضور محصولات جديد ايراني با تکنولوژي روز دنيا خواهيم بود.
وي با ابراز خرسندي از تلاش دولت يازدهم در فراهم آوري ابزارهاي توسعه فناوري در کشور گفت: ما بايد شاهد حضور محصولات دانش بنيان در بازارهاي جهاني باشيم چرا که اين حضور باعث کاهش مهاجرت و افزايش صادرات محصولات با کيفيت ايراني خواهد شد که ارزش افزوده زيادي را براي کشور فراهم مي آورد.
هاشمي اعلام کرد: روند رشد توسعه علمي ايران توسط دانشمندان باعث شد در سال 2011، 14 سال زودتر از آن چه که در افق چشم انداز 1404 تصور مي شد با پشت سر گذاشتن ترکيه به رتبه اول توليد علم منطقه دست يابيم.
وي افزود: ايران در بانک اسکوپو رتبه اول جهاني را به دست آورده در حالي که بسياري از کشورها مانند سوئيس و سوئد در رتبه هاي بعدي قرار گرفته اند.
وزير بهداشت با اشاره به اينکه مقالات ايراني در سال 2014، 3 هزار و 401 مرتبه مورد استناد قرار گرفته اند، بيان کرد: ايران رتبه 23 دنيا و رتبه اول منطقه را در کيفيت مقالات علمي دارد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: 1.5 درصد توليد علم جهاني در سال 2014 به عهده دانشمندان ايراني بوده اما متاسفانه در سال هاي 2011 تا 2014 شاهد کاهش شيب توليد علمي کشور بوده ايم که البته اين شيب با ارائه مقالات علوم پزشکي ملايم تر شده است.
هاشمي اين افت شيب توليد علمي را مربوط به تحريم هاي شديد دانست و بيان کرد: در سال 93 سهم اعتبارات وزارت بهداشت در توسعه علوم 13 درصد بوده در حالي که بيش از 50 درصد شرکت هاي دانش بنيان در خدمت سلامت بوده اند.
وزير بهداشت کيفيت تحقيقات حوزه پزشکي را مطلوب عنوان کرد و گفت: هر چند در توليد علم رتبه قابل توجهي را در دنيا کسب کرده ايم اما روند تبديل علم به محصول فناورانه نيازمند تلاش جدي و توجه سياست گذاران است.
وي با تاکيد بر اينکه رتبه ايران در شاخص جهاني نوآوري مناسب نيست، تصريح کرد: عليرغم رتبه نخست توليد علم در منطقه ما رتبه چهاردهم را در توليد محصولات فناورانه به دست آورده ايم و متاسفانه در نظام رتبه بندي بين المللي هم در ميان 141 کشور جهان رتبه 120 را کسب کرده ايم.
هاشمي با بيان اين که در سال هاي گذشته زمينه درون زا شدن فناوري در کشورمان فراهم شده است، گفت: ما سرمايه عظيم نيروي انساني را در اختيار داريم و با اتکا به اين سرمايه عظيم مي توانيم ديگر کشورها را پشت سر بگذاريم.
وي از جمله اقدامات وزارت بهداشت طي دو سال گذشته را ايجاد شوراي فناوري، تبيين قوانين و راه اندازي صندوق نوآوري شکوفايي عنوان کرد و گفت: حوزه سلامت در تقويت شرکت هاي دانش بنيان بسيار توانمند است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به هزار و 13 شرکت دانش بنيان در سال 94 اعلام کرد: از ميان اين تعداد 443 شرکت در حوزه سلامت فعال هستند و 250 شرکت نيز براي فعاليت در اين حوزه درخواست خود را ارسال کرده اند.
هاشمي اظهار کرد: شرکت هاي دانش بنيان توانايي ايجاد 5 هزار شغل را دارند.
وي همچنين به فعاليت 58 مرکز رشد در کشور اشاره کرد که قرار است بر اساس آمايش کشوري منطقه بندي شود.
وزير بهداشت در پايان رشد شکوفايي شرکت هاي دانش بنيان را در سايه شرايط آرام در حوزه هاي سياسي و اقتصادي دانست و از توجه دولت به پژوهش در اين زمينه تقدير کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن