تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806949451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوچک‌زاده درک درستي از مسائل سياسي دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: کوچک‌زاده درک درستي از مسائل سياسي دارد؟

کوچک‌زاده درک درستي از مسائل سياسي دارد؟



به گزارش آخرین نیوز، « آيا کوچک‌زاده درک درستي از مسائل سياسي دارد؟ » عنوان يادداشت روز روزنامه قانون به قلم داوود حشمتي است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:

آقاي کوچک‌زاده که اين روزها تلاش مي‌کند از تريبون کميسيون مشترک مجلس بهره برداري انتخاباتي و تبليغاتي کند تا خودش را بيش از پيش مطرح کند، در مصاحبه‌اي که ديروز با ميدان ۷۲ (سايت متعلق به الهام) داشت در پاسخ به سوالي مبني بر اظهار نظر آقاي دکتر عراقچي که وقتي معلوم نيست کنگره برجام را تصويب بکند يا نکند چرا ما با دست خودمان اين همه قفل در مجلس و شوراي امنيت ملي بزنيم که ديگر نشود زيرش زد، گفته: «اگر خروجي مذاکرات چيزي است که متعهد شدن قانوني به آن با تصويب در مجلس، دست ملت ما را مي‌بندد اين اشکالي جدي است. سخنان آقاي عراقچي در مورد برجام دليلي است بر اينکه توافق شايسته ملت ايران نيست و مفادي در آن هست که دست ملت ما را مي‌بندد و به همين دليل بايد از سوي مجلس بررسي و رد شود.»
شمارا نمي‌دانم. اما من با خودم فکر مي‌کنم نماينده مجلسي که بسيار هم مدعي است و قرار است براي يکي از مهم‌ترين پرونده‌هاي اين کشور با سرنوشت ما سروکار دارد تصميم‌گيري کند، راي و نظرش اهميت دارد و آينده اين کشور به کف با کفايت راي او بستگي دارد، فهمش از مسئله‌اي به اين سادگي تا اين اندازه سطحي است، دوست دارم از بخت بد «هم‌عصري» با آن‌ها، سر به بيابان نهاده و‌هاي هاي بگريم.
درباره اين نگاه کوچک‌زاده به موضوع تصويب برجام در مجلس دو نظر متفاوت مي‌توان داشت: اول بدبينانه: در بدبينانه‌ترين حالت بايد گفت که آقايان قصد دارند تا برجام در مجلس تصويب شود و آمريکا همان‌طور که عراقچي مي‌گويد احتمالا زير برجام زده و دست دولت بسته شود تا به اين ترتيب، ممکن است چند نفري از آن‌ها بتوانند با دوپينگ سياسي وارد مجلس بعد شوند.
اين حالت که البته ته دلم مي‌گويد نبايد به آن چندان اعتقاد داشت به اين معناست که آن‌ها به بهانه رقابت‌هاي داخلي مشغول انداختن پوست خربزه زيرپاي دولت هستند دوم خوشبينانه: حالت دوم اما خوشبينانه است. من فکر مي‌کنم واقعا کوچک‌زاده تفاوت ميان «بررسي» و «تصويب» را متوجه نمي‌شوند. توصيه رهبري بررسي برجام بود نه تصويب. عراقچي هم در‌‌ همان جلسه اول گفت که اگر اراده نظام بر اين باشد که در مجلس تصويب شود، مدل ارائه به مجلس هم تعيين مي‌شود. اما بحث اينجاست که کوچک‌زاده متوجه نمي‌شود «بسته شدن دست» مربوط به زماني است که طرف مقابل «زير برجام مي‌زند»، به عبارت ديگر کوچک‌زاده نمي‌تواند تفاوت اين دو شرايط را از همديگر تمييز داده و نظرش را اعلام کند براي همين پيروزمندانه و به تصور اينکه کشف بزرگي صورت داده مي‌گويد «اگر تصويبش دست ملت را مي‌بندد» نشان مي‌دهد که اين توافق «شايسته ملت نيست» و ذوق وجودي را به کار انداخته و اجبار مي‌کند که «بايد از سوي مجلس بررسي و رد شود».
اينجا لازم است تا نگاه آن‌ها به علت بررسي برجام در مجلس را هم نشان دهم. رسايي در جلسه آخر حضور جليلي نکته مهمي را فاش کرد که از نگاه بسياري دور ماند. نکته‌اي که نشان مي‌داد تحليل پايداري‌ها از ماجرا چگونه است. اين تحليل دقيقا منطبق با همين نوع نگاه کوچک‌زاده نيز هست. رسايي در ابتداي سوالش از جليلي گفت که مصوبات شوراي امنيت با امضاي رهبري به قانون تبديل مي‌شود اما رهبري برجام را امضا نکرد و به مجلس فرستاد و بر لزوم بررسي آن تاکيد کرد. تحليل پايداري‌ها و طيف تندرو (که مي‌توان در اين مورد از جليلي نيز عبور کردند) اين است که: رهبري با توافق موافق نيست براي همين اصرار دارد که مجلس آن را رد کند تا هزينه رد برجام را رهبري نپردازد.
اما من به شدت معتقدم که پايداري‌ها درک درستي از شرايطي که در آن قرارداريم ندارند و نمي‌توانند متوجه شوند چرا لاريجاني حمايت مي‌کند، چرا ابوترابي در مجلس جليلي را به نقد صريح مي‌کشد و علت ارجاع پرونده به مجلس و طي کردن زمان در مقابل کنگره چه معنايي دارد؟ به باور من نيروي سياسي که توان تحليل چنين موضوعي را ندارد، کرسي نماينده ملت که جاي خود، اساسا بايد به دنبال يادگيري الفباي سياست در ايران باشد.



چهارشنبه, 25 شهریور 1394 ساعت 09:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن