تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815602442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرار نيروهاي سعودي از چند جبهه نبرد با انصارالله


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فرار نيروهاي سعودي از چند جبهه نبرد با انصارالله
عربستان سعودي و متحدانش كه از دو روز پيش با هدف اشغال پايتخت يمن نبرد زميني عليه انصارالله را شروع كرده‌اند نه تنها پيشروي‌هايي كسب نكرده‌اند بلكه با متحمل شدن تلفات سنگين از جبهه‌هاي جنگ با انصارالله فرار مي‌كنند.


عربستان سعودي و متحدانش كه از دو روز پيش با هدف اشغال پايتخت يمن نبرد زميني عليه انصارالله را شروع كرده‌اند نه تنها پيشروي‌هايي كسب نكرده‌اند بلكه با متحمل شدن تلفات سنگين از جبهه‌هاي جنگ با انصارالله فرار مي‌كنند. پس از حمله يمني‌ها به نيروهاي عربستان در استان جيزان، سربازان سعودي به طور دسته جمعي از ميدان جنگ فرار كردند و دهها خودروي زرهي آنها منهدم شد.
به گزارش «جوان» نيروهاي ائتلاف عربي به رهبري عربستان تصور نمي‌كردند با ورود به فاز زميني در يمن تلفات سنگيني را متحمل شوند ولي مقاومت نيروهاي يمني كار را براي نيروهاي ائتلاف دشوار كرده است. همزمان با شروع اقدام زميني نيروهاي ائتلاف در استان مأرب، انصارالله و ارتش يمن نيز با پيشروي در خاك عربستان دهها خودروي نظامي اين كشور را منهدم كردند و سربازان سعودي از ترس حملات يمني‌ها درحالي كه مجهز به خودروهاي نظامي بودند پا به فرار گذاشتند.
به دنبال حمله خمپاره‌اي دوشنبه شب ارتش و نيروهاي مردمي يمن به مركز نظامي «القنبول» در شهر مرزي جيزان، نيروهاي سعودي به صورت دسته جمعي اقدام به فرار از اين مركز كردند. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از العهد، منابع يمني از اصابت پنج خمپاره شليك شده توسط ارتش و نيروهاي مردمي به پايگاه نظامي «المصفق» در شهر مرزي جيزان خبر دادند. به گفته اين منابع در جريان اين حمله همچنين يك خودروي نظامي متعلق به سعودي‌ها منهدم شد. اين در حالي است كه منطقه «الربوعه» واقع در شهر ظهران عربستان طي چند مرتبه هدف حملات يمني‌ها قرار گرفت. همچنين نيروهاي يمني روز سه‌شنبه فيلمي را در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كردند كه در آن نيروهاي سعودي از صحنه نبرد با انصارالله فرار مي‌كردند. در اين فيلم پس از آنكه نيروهاي انصارالله ماشين‌هاي نظامي سعودي‌ها در جيزان را هدف قرار دادند، سربازان عربستاني از خودرو پياده شده و به طور دسته جمعي فرار كردند.  در شرايطي كه سران ائتلاف عربي نبرد زميني را براي بازپس‌گيري صنعا و بازگرداندن عبد ربه منصور هادي، رئيس‌جمهور فراري يمن آغاز كرده‌اند شكست نيروهاي انصارالله دشوار است، چراكه جنگ در يمن هميشه براي نيروهاي خارجي دشوار بوده و از سوي ديگر ارتش‌هاي كشورهاي خليج‌فارس در اين زمينه بي‌تجربه هستند و روند تحولات در روزهاي اخير نيز حاكي از اين امر است.
  
نبرد تن به تن در مأرب
همزمان با ادامه حملات ائتلاف متجاوز سعودي به يمن و تشديد درگيري‌ها در جبهه مأرب، نيروهاي ارتش يمن و انصارالله نيز به مقابله با نيروهاي متجاوز در اين استان پرداخته و 24خودروي نظامي متجاوزان را منهدم كردند. به گزارش ايسنا، به نقل از شبكه خبري المسله، نيروهاي متجاوز ائتلاف سعودي كه اخيراً عمليات گسترده زميني و هوايي را در استان مأرب آغاز كرده‌اند، وارد درگيري‌هايي زميني با انصارالله و ارتش يمن شدند و با دادن تلفاتي تلاش آنها براي تصرف منطقه «حمه المصاريه» ناكام ماند. همچنين ارتش يمن دومين حمله نيروهاي ائتلاف به منطقه «الجفينه» در استان مأرب را ناكام گذاشتند. در حملات انصارالله و نيروهاي ارتش يمن دهها نيروي متجاوز كشته و زخمي شده‌اند كه امارات و عربستان به كشته شدن برخي نظاميان خود اعتراف كرده‌اند. در همين راستا فرماندهي نيروهاي مسلح امارات به كشته شدن يكي ديگر از سربازان خود در مأرب اعتراف كرد. عربستان نيز به كشته شدن يك سرباز خود در منطقه جازان در جنوب اين كشور اذعان كرد.  نيروهاي ائتلاف متجاوز سعودي تلاش مي‌كنند با اشغال مأرب راه را براي ورود به پايتخت يمن هموار سازند و عرصه را بر انصارالله و ارتش يمن تنگ‌تر كنند تا به اين ترتيب مانع حملات موشكي انصارالله به مرزهاي عربستان شوند.
اخيراً انصارالله و ارتش يمن حملات موشكي را عليه پايگاه‌هاي نظامي سعودي انجام دادند كه به كشته شدن دهها نظامي اين كشور انجاميد.  از سوي ديگر، يگان‌هاي ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن به پيشروي و پيروزي‌هاي خود در شهر تعز ادامه دادند و تپه هايل و تپه عقلان در مقابل كوهستان جره و مشرف بر محله‌هاي شعب الدبه و الزنوج را به كنترل خود درآوردند. اين منطقه براي تأمين امنيت جبهه غربي كه در كنترل ارتش يمن مي‌باشد، حياتي است و نقطه آغاز كنترل بر كوهستان جره و محله‌هاي دشت القاضي در مركز شهر تعز به‌شمار مي‌رود.
  
زخمي شدن پسر پادشاه بحرين
نيروهاي ائتلاف عربي در يمن اخبار ضد و نقيضي از زخمي شدن پسر پادشاه بحرين نيز منتشر كرده‌اند. به‌گزارش العالم، «عبدالله آل خليفه» يكي از شاهزاده‌هاي بحريني روز سه شنبه در كاربري توئيتر خود نوشت: «خالد بن حمد، پسر پادشاه بحرين به‌ دنبال حمله موشكي در پايگاهي نظامي در استان «مأرب» دچار جراحت شد. علاوه‌بر اين، تعدادي سرباز نيز كشته و زخمي شدند.» عبدالله آل خليفه نوشت: «متأسفانه بايد گفت بله! از گوشه و كنار اخباري كه به بنده مي‌رسد مؤيد اين خبر است اما بايد منتظر اعلام رسمي اين خبر و شفاف‌سازي در مورد آن باشيم.» همچنين برخي فعالان توئيتر در صفحات شخصي خودشان نوشتند كه پسر پادشاه بحرين در حملات موشكي انصارالله در مأرب كشته شده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن