تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821002850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخورد صحيح زوجين با مشکلات شرط ازدواج موفق است/ داشتن ذهن و روان سالم پيش‌نياز داشتن يک رابطه سالم زناشويي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۷:۴۷ب.ظ)
موج گزارش مي دهد؛ برخورد صحيح زوجين با مشکلات شرط ازدواج موفق است/ داشتن ذهن و روان سالم پيش‌نياز داشتن يک رابطه سالم زناشويي موج-رشت-به عقيده روانشناسان، شرط يک ازدواج خوب و موفق نه در نداشتن مشکل و اختلافات زناشويي بلکه در برخورد صحيح با آن هاست.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت،موجود انساني چيزي بين 30 تا 50 سال از زندگي خود را به صورت تاهل همراه با شريک خود مي گذراند. بدوم شک بنياد خانواده يکي از مهم ترين ارکان جامعه بشري و جزيي از خوشبختي است.
امروزه ازدواج نه يک بايد و هدف بلکه وسيله اي براي آرامش و رسيدن به خوشبختي است.
اما صرف ازدواج و تشکيل خانواده براي نيل به اين هدف کافي نيست.
براي اينکه بتوانيم از از اين نعمت به درستي استفاده کنيم بايد راه و روش استفاده از آن را بياموزيم.
خوشبختانه در چند دهه اخير مطالعات و يافته هاي علمي مسيررا تا حدودي براي ما روشن و هموار کرده است و با صرف اندکي وقت و کسب آگاهي همراه با تعهد و مسووليت پذيري مي توان به آن عشق افسانه اي در زندگي اشتراکي دست يافت.
قبل از هر چيز بايد به خاطر داشت که هيچ زندگي مشترکي بدون مسئله و مشکل نيست و رط يک ازدواج خوب و موفق نه در نداشتن مشکل و اختلاف زناشويي بلکه در برخورد صحيح با آنهاست.
در اين گزارش سعي شده تا با ارائه راهکارهايي براي رسيدن به يک زندگي موفق به زوج هاي جوان دريچه هاي تازه اي از را به آنها بنمايانيم.
استرس‌هاي حاصل از ازدواج موجب تشديد مشکلات قبلي زوجين مي شود
مجردها هميشه دوست دارند بدانند ازدواج چگونه است و چطور مي‌توانند پس از ازدواج تغيير کنند.
همه مي دانيم که ازدواج کردن علي‌رغم تمام شادي‌ها و لذت‌هاي آن از آن‌جا که فرد را با شرايط جديدي روبه‌رو مي‌سازد، استرس‌هاي زيادي بر او وارد مي‌کند.
حال اگر فرد از قبل نيز با مسايل و مشکلات ديگري روبه‌رو باشد استرس‌هاي حاصل از ازدواج باعث تشديد مشکلات قبلي او مي‌شوند.
خيلي‌ها به مشکلاتي مثل اختلال شخصيت‌هاي غيراجتماعي، افسردگي، انزوا و... مبتلا هستند.
داشتن ذهن و روان سالم پيش‌نياز داشتن يک رابطه سالم است. اين چيزي است که در مشاوره هاي ازدواج مشخص مي شود. همچنين سلامت اخلاقي داشتن، عدم اعتياد و وابستگي به مواد مخدر، اينترنت، تصاوير مستهجن و... شرط مهمي در انتخاب طرف مقابل براي يک عمر زندگي است.
واقعيت اين است که ازدواج درمان‌کننده مشکلات رواني و عاطفي نيست، اگر قبل از ازدواج به مسايل و مشکلات فردي توجه شود، خانواده‌ها از قيد دشواري نجات پيدا مي‌کنند.
پژوهش درباره آنچه موجب موفقيت ازدواج مي شود، نشان مي دهد که در ازدواج هاي موفق افراد به برخي از راهکارهاي مورد نظر به شدت پايبند هستند.
راه هايي جهت آماده شدن براي ازدواج
در امر ازدواج منبعي را پيدا کنيد که شما را همان‌گونه که هستيد بپسندد و به‌عبارت ديگر مِهر اصيل داشته باشد و آن‌چه را که به آن احتياج داشتيد و از آن محروم مانده‌ايد ارزاني‌تان کند.
جهت آماده شدن براي ازدواج بايد بياموزيد خودتان را دوست بداريد. اين کافي نيست که ديگران شما را دوست بدارند. خود شما بايد به اين باور برسيد که دوست‌داشتني هستيد. با دوست داشتن خود، مجبور نيستيد براي دريافت مهر و عشق ديگران به آن‌ها التماس کنيد.
کسي را پيدا کنيد که به‌طور منظم در مقام تشويق کردن، الهام بخشيدن و گوش دادن به شما باشد. همه ما به دوستان نزديک و صميمي احتياج داريم؛ زيرا درک احساسات خويشتن و اينکه در اعماق وجود خود چه احساسي داريم و چگونه فکر مي‌کنيم دشوار است.
ما به کساني نيازمنديم که به کمک آن‌ها احساسات و عواطف خود را بشناسيم و با مسايل خويش برخورد کنيم.
براي آماده شدن در امر ازدواج با کساني ارتباط برقرار کنيد که به شما احساس امنيت خاطر مي‌دهند. همه ما به چنين افرادي احتياج داريم. کساني که با ما مانند و در مقام تشويق و تقويت اعتماد به نفس ما باشند. برخورداري از حمايت اشخاص، اين شرايط را فراهم مي‌سازد.
جهت آماده شدن براي ازدواج خود را براي مصالحه آماده کنيد. هيچ وقت نمي توانيد يک ازدواج موفق داشته باشيد مگر اينکه تمايل به مصالحه داشته باشيد.
در زمان‌ها و شرايط سخت، آدم‌ها معمولاً به يکي از اين دو روش واکنش مي‌دهند: يا خودخواه مي‌شوند و فقط به خودشان فکر مي‌کنند و يا ازخودگذشته مي‌شوند و فقط به طرف مقابلشان فکر مي‌کنند. اگر از نوع اول هستيد، هنوز آمادگي ازدواج را پيدا نکرده‌ايد.
هر کاري که مي کنيد مهم اين است که قبل از ازدواج به لحاظ احساسي، عاطفي، ذهني و رواني به شرايط سلامت برسيد.
هر چه سالم‌تر باشيد، ازدواج‌تان سالم‌تر مي‌شود. اما آنچه در واقعيت مشاهده مي شود اين است که بسياري افراد در صورت مواجه شدن با مشکلات رواني، به منظور درمان آن‌ها، اقدام به ازدواج مي‌کنند.
افراد زيادي هستند که علت ازدواج خود را رهايي از افسردگي اعلام مي‌کنند.
فرد به افسردگي گرفتار شده است و به جاي درمان آن از طريق علمي، سعي کرده است با ازدواج کردن از آن خلاصي يابد. اما آگاه باشيد که ازدواج نه تنها افسردگي شما را درمان نمي‌کند، بلکه شدت آن را بيشتر نيز خواهد کرد.
پس از آمادگي با استفاده از روش هاي ياد شده بايد در زندگي مشترک براي رسيدن به تفاهم راهکارهاي زير را به کار بنديم.
همدلي مبتني بر صميميت و همانندي و در عين حال تعيين حد و مرزها در حمايت از استقلال هر يک از زوجين.
ايجاد رابطه جنسي غني و لذت بخش و حفاظت از آن در مقابل مزاحمت ها و مداخلات محل کار و الزامات خانوادگي.
براي زوج هاي داراي فرزند، پذيرفتن نقش هاي خطير پدر و مادري و مستحيل کردن تأثير ورود نوزاد بر پيوند زناشويي و آموختن تداوم کار حفاظت از حريم خصوصي خود و همسر به مثابه يک زوج.
رويارويي و مهار بحران هاي اجتناب ناپذير زندگي.
حفظ قدرت پيوند زناشويي حتي در بدبختي.
ازدواج بايستي پناهگاه امني باشد که والدين در آن قادرند تفاوت ها، خشم و تضاد خود را ابراز کنند.
استفاده از مزاح و خنده در انجام کارها و پرهيز از خستگي روحي و عزلت گزيني.
پرورش(تغذيه) يکديگر و موجبات آسايش هم را برآوردن، ارضاي نيازهاي طرف مقابل و ابراز تشويق ها و حمايت هاي مداوم.
احساسات عاشقانه اوليه را زنده نگه داشتن و به تصورات عاشقانه صورت شاعرانه دادن، در عين رو در رويي با واقعيت هاي جدي تغييرات حاصل در طول زمان.
اميد است تا زوج هاي جوان در کنار الگوپذيري از سبک زندگي ائمه معصومين به ويژه حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) و استفاده از راهکارهاي علمي گفته شده گامي هرچند کوچک در مسير خوشبختي زندگي مشترک خود بردارند.
معصومه پاداش ستوده













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن