تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816685135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهان امروز به گفت و گوي جدي فرهنگي، تاريخي و اجتماعي ميان شرق و غرب نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۵۷ب.ظ)
رئيس جامعة المصطفي العالميه: جهان امروز به گفت و گوي جدي فرهنگي، تاريخي و اجتماعي ميان شرق و غرب نياز دارد موج-قم-رئيس جامعةالمصطفي العالميه، حوزه علميه قم را داراي گفتماني انقلابي و عدالت خواه و در عين حال برخوردار از منطق و تعادل برشمرد و گفت: جهان امروز به گفت و گوي جدي فرهنگي، تاريخي و اجتماعي ميان شرق و غرب نياز دارد که يکي از مطالب بسيار مهم در اين گفتگوها، بحث حقوق بشر و فلسفه آن است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، رئيس جامعةالمصطفي العالميه در ديدار اعضاي هيات ايتاليايي حاضر در دومين نشست تخصصي «صيانت از حقوق بشر در نظام عدالت کيفري»، ضمن خيرمقدم به اعضاي اين هيئت ايتاليايي، اظهار اميدواري کرد اين نشست زمينه ساز افزايش تعاملات و روابط علمي و دانشگاهي ميان ايران و ايتاليا باشد.
وي در ادامه سخنان خود به معرفي قم به عنوان يکي از مهمترين پايگاه هاي فکري و معرفتي در جهان اسلام پرداخت و با اشاره به حضور شخصيت هاي طراز اول جهان اسلام و به ويژه علما و مراجع عظام تشيع در اين شهر، خاطرنشان ساخت: يکي از ويژگي هاي مهم حوزه علميه قم به عنوان پايگاه فکري نظام مقدس اسلامي که برگرفته از معارف ناب اهل بيت(ع) مي باشد، تأکيد بر رويکرد عقلاني در اجتهاد اسلامي است.
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي،حوزه علميه قم را يکي از پايگاه هاي مهم فلسفه اسلامي و مطالعات تطبيقي ميان فلسفه اسلام و غرب برشمرد و افزود:مطالعات تطبيقي ميان اديان، مذاهب، فرهنگ ها و تمدن هاي مختلف، يکي ديگر از امتيازات حوزه علميه قم به شمار مي آيد و در اين زمينه تا کنون رشته هاي گوناگوني پايه ريزي شده است.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي، برقراري ارتباط ميان معارف اسلامي و انديشه هاي بشري را يکي ديگر از ويژگي هاي حوزه علميه قم خواند و گفت: در حوزه علميه قم و جامعةالمصطفي العالميه، گام هاي بلندي در راستاي مطالعات تطبيقي ميان علوم اسلامي و علوم انساني و اجتماعي برداشته شده است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اديان و فرهنگ هاي بشري را داراي اشتراکات فراواني دانست و تصريح کرد: مراکز علمي سراسر جهان بايد در نظام آموزشي خود بر مشترکات بشري تأکيد ورزند.
امام جمعه قم ، حوزه علميه قم را داراي گفتماني انقلابي و عدالت خواه و در عين حال برخوردار از منطق و تعادل برشمرد و ابراز داشت: جهان امروز به گفتگوي جدي فرهنگي، تاريخي و اجتماعي ميان شرق و غرب نياز دارد که يکي از مطالب بسيار مهم در اين گفتگوها، بحث حقوق بشر و فلسفه آن است.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي افزود:در موضوع حقوق بشر، اسلام و غرب داراي گفتمان هاي ويژه خود هستند؛ اما در گفتمان مشترک نمي توان ديدگاه هاي بنيادي فلسفي را به صورت يک جانبه تحميل نمود؛ بلکه با گفت و گو و پرهيز از يک جانبه گرايي فلسفي، به يک فلسفه مشترک دست يافت.
رئيس جامعةالمصطفي با اشاره به وجود داشته هاي ارزشمند و اساسي حوزه علميه قم در شاخه هاي نظام قضائي، کيفري، حقوق بشردوستانه و...،از آمادگي حوزه علميه قم و جامعةالمصطفي براي آغاز گفتگو هاي جدي و عملياتي مشترک با غرب در اين زمينه خبر داد و گفت: با توجه به تاريخ پر فراز و نشيب روابط ميان شرق و غرب، لازم است تا با نگاهي متفاوت از گذشته، ريشه هاي فکري و تاريخي روابط شرق و غرب بررسي و اصطلاح گردد تا زمينه براي اقدامات مشترک در مسائل بنيادي، هموار شود.
وي با انتقاد از دو قرائت متحجرانه و سکولار از اسلام، خاطرنشان ساخت: ما به قرائت سومي از اسلام اعتقاد داريم که در عين انقلابي بودن، از عقلانيت برخوردار بوده و از خشونت و افراطي گري به دور است؛ اما متأسفانه غول رسانه اي غرب، مانع از انعکاس اين قرائت صحيح از اسلام ناب در جهان مي شود.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، گفت و گوي هسته اي ميان ايران و غرب را آزموني مهم براي غرب دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران، با وجود توانايي براي ساخت سلاح هسته اي، بر اساس مباني ديني خود هرگز به سمت ساخت اين گونه سلاح ها حرکت نکرده است و اين مي تواند الگويي براي ساير کشورها و آزموني براي تعيين صداقت غرب در مسير دستيابي به صلح جهاني باشد.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي، قم را يکي از مراکز مهم مقابله با تفکر تکفيري، ترور و خشونت برشمرد و گفت: نظام آموزشي حوزه علميه قم و جامعةالمصطفي بر اساس تعامل ميان اديان و مذاهب و پرهيز از خشونت و افراط گرايي ديني و مذهبي بنا شده است.
وي، با اشاره به سردمداري جمهوري اسلامي ايران در مقابله با گروه هاي تکفيري از جمله القاعده و داعش، تصريح کرد: ما آمادگي داريم به تمام هيئت هاي اروپايي، منابع درسي مولد خشونت و تروريسم نظام آموزشي برخي از کشورهاي مرتجع منطقه که تحت حمايت امريکا به حيات خود ادامه مي دهند را معرفي نماييم. سوال ما از آمريکا و هم پيمانانش اين است که اگر در مبارزه با داعش و القاعده جدي هستند، چرا از سرچمشه هاي اين تفکرات افراطي و تروريستي حمايت مي نمايند.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي در پايان با اشاره به پيوند شکل گيري جريان خشونت و افراطي گري در منطقه با تاريخ گذشته، گفت: از گذشته تا کنون ستم هاي زيادي از سوي غرب بر جهان اسلام تحميل شده که خود زمينه ساز شکل گيري گروه هاي افراطي در منطقه بوده است. تا زماني که شاهد ستم هايي مانند تجاوزات و جنايات رژيم اشغالگر قدس عليه مسلمانان هستيم، جهان اسلام نمي تواند به برخورد صادقانه غرب اعتماد نمايد.
در ادامه اين ديدار، پروفسور شريف بسيوني، رئيس هيئت ايتاليايي و رئيس موسسه بين المللي مطالعات علوم جنايي، ضمن استقبال و تشکر از بيانات حجت الاسلام والمسلمين اعرافي، به معرفي هيئت ايتاليايي و فعاليت هاي اين هيات در گسترش عدالت جزائي و حقوق بشر پرداخت.
وي با اشاره به اين که جمهوري اسلامي ايران، فصل جديدي از روابط خود با کشورهاي غربي را آغاز نموده است، بيان داشت: ايران با تاريخي کهن و شرايط ژئوپولتيک خاص خود، از جايگاه مهمي در منطقه برخوردار است و بايد نقشي بسيار مثبتي در خاورميانه و جهان اسلام ايفا نمايد.
پروفسور بسيوني، با اشاره به ظهور برخي گروه هاي افراطي در جهان اسلام که به نام دين دست به خشونت و جنايت مي زنند، خاطرنشان کرد: وجود اين گروه هاي تندرو، تصويري نادرست از اسلام در غرب را ارائه داده است و موسسات علمي و دانشگاهي در جهان اسلام وظيفه دارند با نمايش چهره واقعي از اسلام، با اين گروه هاي افراطي مقابله نمايند.
وي سکوت برخي کشورهاي اسلامي در برابر اقدامات خشونت آميز گروه هاي افراطي مانند داعش، بوکوحرام و القاعده را موجب گسترش اسلام هراسي در غرب دانست و گفت: تحقيقات و مطالعات مراکز علمي جهان اسلام از جمله جامعةالمصطفي براي معرفي اسلام واقعي بايد به زبان هاي مختلف ترجمه شده و در اختيار محققان سراسر جهان قرار گيرد تا چهره درستي از اسلام در غرب ارائه شود.
رئيس موسسه بين المللي مطالعات علوم جنايي با اشاره به لزوم به کارگيري قوانين بين المللي حقوق بشر در تمامي کشورهاي جهان براي پرهيز از خشونت و افراط، گفت: براي رسيدن به منطق صحيح در توسعه فقهي و نظام کيفري، بايد مطالعات جرم شناسانه صورت گيرد. بر اساس تحقيقات صورت گرفته، مجازات هايي مانند اعدام و زندان پيامدهاي منفي به دنبال خواهد داشت و بايد تا حد امکان به دنبال روش هاي جايگزيني براي اين موارد بود.
رئيس هيات ايتاليايي در پايان با تاکيد بر آمادگي اعضاي اين هيات براي همکاري و توسعه تعاملات با همه موسسات و دستگاه هاي ذي ربط در جمهوري اسلامي ايران، خواستار همکاري جامعةالمصطفي العالميه در عرصه هاي گوناگون علمي و عملياتي شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن