تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814681551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اواخر شهريور‌ بهترين زمان براي تلقيح واکسن آنفلوانزا است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۵۸ب.ظ)
اواخر شهريور‌ بهترين زمان براي تلقيح واکسن آنفلوانزا است موج - کرمانشاه - مدير گروه پيشگيري و مبارزه با بيماري‌هاي مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: اواخر شهريور بهترين زمان براي تلقيح واکسن آنفولانزا است.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ دکتر حسين بيگلر‌ي با اشاره به ضرورت دريافت واکسن آنفلوانزاي فصلي از طرف پزشکان و پرستاران شاغل در بيمارستانها و مراکز درماني، پرسنل اورژانس، دامپزشکان، محيط بانان سازمان حفاظت محيط زيست و برخي از مشاغل وافراد در معرض خطر نيازمند گفت: تزريق ساليانه واکسن آنفلوانزا براي کودکان زير پنج سال و سالمندان بالاي ٦٥‌سال، بيماران دچار نارسايي مزمن کبدي و کليه، بيماران دياليزي، مبتلايان به بيماري هاي قلبي و ريوي مزمن، زنان باردار، مبتلايان به ديابت پيشرفته و کنترل نشده، افراد تحت شيمي درماني و مبتلا به سرطان وافرادي که دچارنقص سيستم ايمني هستند، توصيه مي شود.
وي افزود: با توجه به محدوديت توليد واکسن آنفلوانزا، تلقيح اين واکسن مخصوص گروه‌هاي پرخطر يا در معرض خطر بوده و تلقيح آن براي افراد جوان و سالمي که دچار بيماري عمده مزمن يا مشاغل در معرض خطر نمي باشند ضرورتي ندارد هر چند ساير افراد در معرض ابتلا نيز مي توانند با مراجعه به داروخانه‌ها واکسن آنفلوانزا را از طريق بخش خصوصي تهيه کنند.
دکتر بيگلري با اشاره به ايجاد ايمني حدود 85 تا 90 درصدي بدن با تلقيح اين واکسن از شهروندان خواست که با توجه به تغييرات ساليانه آنتي ژنيک ويروس آنفلوانزا صرفا واکسن مخصوص همان سال را استفاده کنند.
وي همچنين افزود: اين واکسن مخصوص پيشگيري از ابتلا به بيماري آنفلوانزا بوده و هيچ نقشي در پيشگيري از سرماخوردگي و گلودردهاي چرکي باکتريال ندارد ضمنا بعد از تلقيح واکسن آنفلوانزا دو هفته طول مي کشد تا ايمني مطلوب در بدن ايجاد شود.
مدير گروه مبارزه با بيماري هاي مرکز بهداشت کرمانشاه با تاکيد بر اين نکته که واکسيناسيون تنها راه پيشگيري از آنفلوانزا نيست به ارائه توصيه هايي چون رعايت نکات بهداشتي فردي و عمومي شامل پوشاندن دهان و بيني هنگام عطسه و سرفه، خودداري بيماران از حضور در اماکن تجمعي، شستن مکرر دست ها با آب و صابون و خودداري از دست دادن و روبوسي کردن با ديگران جهت جلوگيري از انتشار اين بيماري پرداخت.
وي ضمن توصيه به مبتلايان بيماري آنفلوانزا و ساير عفونت هاي تنفسي براي خودداري از مصرف خودسرانه آنتي بيوتيک‌ها و کورتن ها، آنها را به مراجعه به پزشک، استراحت در منزل، مصرف مايعات بيشتر و عمل به دستورات بهداشتي درماني پزشکان فراخواند.
دکتر بيگلري در مورد موارد منع مصرف اين واکسن گفت: در صورت وجود حساسيت افراد به ماده خوراکي تخم مرغ و يا قرار داشتن در فاز شديد بيماري تزريق واکسن آنفلوآنزا توصيه نمي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن