تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820310552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام آمادگي يک شرکت آلماني براي سرمايه گذاري در منطقه آزاد انزلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۱۲ب.ظ)
اعلام آمادگي يک شرکت آلماني براي سرمايه گذاري در منطقه آزاد انزلي موج-انزلي-مديران يک شرکت آلماني در زمينه توليد تجهيزات خطوط انتقال نفت و گاز در ديدار با مدير عامل سازمان منطقه آزاد انزلي و بازديد و بررسي ظرفيت هاي منطقه آزاد انزلي آمادگي خود را براي سرمايه گذاري در اين منطقه اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري موج و نقل از مديريت روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد انزلي، توماس پلوشر مديرعامل اين شرکت در اين ديدار گفت: در صورت توافق با سازمان منطقه آزاد انزلي، در مرحله نخست حداقل 10 ميليون يورو سرمايه گذاري مستقيم خواهد شد.
وي افزود: با توجه به شرايط جديد اقتصادي ايران پس از تحريم ها بدنبال حضور گسترده تر در بازار ايران و منطقه به مرکزيت منطقه آزاد انزلي هستيم.
پلوشر با اشاره به سابقه طولاني حضور و همکاري شرکت متبوع خود با شرکت ملي نفت ايران افزود: کارخانجات توليدي شرکت ما علاوه بر آلمان در کشورهاي روسيه و لهستان نيز در حال فعاليت هستند.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه ما به بازار کشورهاي همسايه ايران و مزايا و معافيت هاي خاص مناطق آزاد ايران، منطقه آزاد انزلي مکان بسيار مناسبي براي توليد و صادرات محصولات توليدي ما به کشورهاي حاشيه درياي خزر است.
رئيس هيأت مديره و مديره عامل سازمان منطقه آزاد انزلي در ديدار با مديران شرکت مزبور با اشاره به مزايا و معافيت هاي قانوني منطقه متبوع خود براي سرمايه گذاران خارجي، اظهار کرد: با توجه اقدامات انجام شده در سال هاي اخير براي اعمال کامل قوانين و مقررات مناطق آزاد در اين منطقه و هم چنين مزايايي چون زيرساخت هاي مناسب، نزديکي به پايتخت کشور، منابع انساني متخصص و شرايط آب و هوايي مناسب، در کنار جايگاه استراتژيک در کريدور شمال –جنوب و درياي خزر، اين سازمان در حال بررسي درخواست هاي متعدد براي سرمايه گذاري در حوزه هاي مختلف تجاري، صنعتي و گردشگري است، که پس از بررسي بر مبناي معيارها و ضوابط مورد تأييد اين سازمان در خصوص اولويت بندي جذب درخواست هاي سرمايه گذاري اقدام مي کنيم.
وي با بيان اين که جذب سرمايه گذار با رويکرد صادراتي از اولويت هاي اين سازمان است در خصوص ساير معيارها گفت: دارا بودن طرح سرمايه گذاري امکان سنجي شده، رعايت استانداردهاي زيست محيطي و بهره گيري از صنايع پيشرفته، ميزان سرمايه گذاري ارزي و ريالي و اشتغال زايي مولد، از مهم ترين مولفه هايي است که سازمان منطقه آزاد انزلي در مسير جذب سرمايه گذار، مورد توجه قرار مي دهد.
بازديد از محدوده صنعت و شهرک هاي صنعتي، محدوده تجاري و گردشگري منطقه و مجتمع بندري کاسپين و طرح هاي توسعه اي منطقه از جمله بخش هاي ديگر بازديد اين هيأت سرمايه گذاري آلماني از منطقه آزاد انزلي بود.
منطقه آزاد انزلي تنها منطقه آزاد ايران در حاشيه درياي خزر است؛ کشورهاي حاشيه درياي خزر، ترکيه و کشورهاي حاشيه خليج فارس و آسياي جنوب شرقي عمده بازارهاي صادرات و واردات محصولات از طريق منطقه آزاد انزلي هستند.
معافيت مالياتي 20 ساله از تاريخ بهره برداري انواع فعاليت هاي اقتصادي، آزادي کامل ورود و خروج سرمايه، آزادي مشارکت سرمايه گذار خارجي تا سقف 100 درصد و معافيت گمرکي براي ورود مواد اوليه، قطعات و ماشين آلات مورد نياز کارخانجات، فعاليت بورس کالاي منطقه، اجراي کالاي همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده براي کالاهاي ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهم ترين مزاياي ثبت شرکت و فعاليت اقتصادي توليدي در منطقه آزاد انزلي است.
قرار گرفتن در مسير کريدور بين المللي شمال جنوب، دارابودن موقعيت ويژه در زمينه ارتباط با کشورهاي حاشيه درياي خزر، همجواري با بنادر آستراخان و لاگان در روسيه، کراسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربايجان، دسترسي از طريق راه هاي مناسب، به بازارهاي مصرف کشورهاي CIS، نزديکي به فرودگاه بين المللي رشت از جمله مزاياي منطقه آزاد انزلي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن