تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803797464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديريت شهري براي ترميم بافت‌هاي فرسوده نيازمند همکاري نهادهاي مسوول است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۸:۳۱ب.ظ)
مديريت شهري براي ترميم بافت‌هاي فرسوده نيازمند همکاري نهادهاي مسوول است موج - مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران، گفت: مديريت شهري براي ترميم زخم عميق بافت‌هاي فرسوده در بدنه جامعه و شهر نيازمند همکاري ساير دستگاه‌ها و نهادهاي مسوول است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي امور بين‌الملل سازمان نوسازي شهر تهران، عبادالله فتح اللهي، مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در جلسه هماهنگي ستاد ملي احيا، بهسازي و نوسازي که با حضور واحدي، مدير کل راه و شهرسازي استان تهران کريمي، معاون هماهنگي عمراني استانداري تهران، مير اسدالله، رئيس اداره بافت فرسوده اداره راه و شهرسازي استان تهران برگزار شد به ارائه توضيحاتي مقدماتي در خصوص موضوع جلسه پرداخت.
وي با بيان اين‌که عملکرد شهر تهران در حوزه نوسازي بافت‌هاي فرسوده در مقايسه با عملکرد کل کشور مطلوب بوده است، يادآور شد: اقدامات گسترده‌اي در شهر تهران در اين حوزه صورت گرفته اما نسبت به مأموريت‌ها و چشم‌انداز اهداف پيش رو فاصله معني‌داري نيز وجود دارد.
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران، بافت فرسوده را آيينه شفاف منعکس‌کننده معدل مشکلات ملي و کشوري از جمله مشکلات عدم اشتغال، بيکاري، نداشتن درآمد و... که مي‌تواند سرمنشأ بسياري از معضلات و مشکلات ديگر باشد دانست و تأکيد کرد: مديريت شهري براي ترميم زخم عميق بافت‌هاي فرسوده در بدنه جامعه و شهر نيازمند همکاري ساير دستگاه‌ها و نهادهاي ذي مدخل است.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: امروز مديريت شهري به نقطه‌اي از بلوغ تجربي و دانشي رسيده است که بتواند امکانات خود را تلفيق کند و سازمان نوسازي شهر تهران نيز خود را موظف مي‌داند که ريل‌گذاري و اقدامات لازم را براي انجام اين هماهنگي‌ها به وجود آورد.
فتح اللهي افزود: موضع سازمان نوسازي در مواجهه با نوسازي بافت‌هاي فرسوده پايتخت، موضع ترميم، تلفيق، اعتلاف، همدلي و همراهي با کليه نهادها و دستگاه‌هاي متولي و مرتبط در نوسازي است.
واحدي، مديرکل راه و شهرسازي استان تهران نيز در اين جلسه اعلام کرد: مديريت شهري جايگاه بالايي در نوسازي بافت‌هاي فرسوده دارد و استانداري تهران نيز مي‌تواند به عنوان واحدهاي صف و اجرايي، مديريت شهري را در عملياتي کردن برنامه‌هاي اجرايي نوسازي ياري کند.
مديرکل راه و شهرسازي استان تهران با بيان ضرورت مشخص کردن برنامه‌هاي نوسازي، اظهار داشت: در حوزه استان تهران مي‌توانيم برنامه‌هايمان را با شما جلو ببريم و با ظرفيت‌هاي موجود در اين حوزه براي هم‌افزايي در پيشبرد فعاليت‌ها يکديگر را ياري رسانيم.
واحدي در بخش ديگري از سخنان خود، تصريح کرد: مديريت شهري بهترين متولي در زمينه نوسازي بافت‌هاي فرسوده است، چراکه؛ بيش از يک دهه با جنس مشکلات شهروندان به صورت چهره به چهره آشنا شده است، مي‌تواند کمک شاياني در اجرايي شدن برنامه‌هاي دولت در بحث سکونت‌گاه‌هاي غير رسمي داشته باشد.
مدير کل راه و شهرسازي استان تهران با بيان اين که اقدامات در زمينه نوسازي بافت‌هاي فرسوده به دليل مشکلات مختلف فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، کالبدي و... بسيار پيچيده است، بر ضرورت انجام کار تيمي و گروهي در اين خصوص و استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي موجود در جهت ايجاد همگرايي و هم سويي به منظور تحقق اهداف و برنامه‌هاي نوسازي تأکيد کرد.
وي يادآور شد: تاکنون دستگاه‌هاي ديگر در حوزه احيا و نوسازي بافت‌هاي فرسوده ورود جدي نداشته‌اند به همين خاطر پيشنهادي مبني بر شکل‌گيري دبيرخانه ستاد ملي احيا و نوسازي در شهرداري تهران مطرح شد که اميدواريم بر اين اساس ظرفيت‌هاي موجود سريع‌تر مورد استفاده قرار گرفته شوند تا کيفيت زندگي شهروندان ساکن در بافت‌هاي فرسوده ارتقا يابد.
در ادامه اين جلسه کريمي، معاون هماهنگي عمراني استانداري تهران يادآور شد: در گذشته فاصله زيادي ميان شهرداري و استانداري بود، اما؛ خوشبختانه اکنون فاصله‌اي ميان اين دو دستگاه وجود ندارد و تعاملات مثبت ميان استانداري و شهرداري موجب کاهش اين فاصله شده است.
معاون هماهنگي عمراني استانداري تهران با بيان اين‌که مشکلات نوسازي بافت‌هاي فرسوده، مشکلات پايتخت است، عنوان کرد: اگر اين امر دستورالعمل هم نبود، وظيفه داشتيم چاره‌اي براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده و رفع مشکلات و معضلات ناشي از آن در سطح شهر بينديشيم.
کريمي در ادامه با اشاره به عدم هماهنگي بين دستگاه‌هاي متولي در مواقع بروز بحران و ضرورت ايجاد وحدت و هماهنگي ميان دستگاه‌هاي اجرايي خاطرنشان کرد: استانداري تهران با تمام توان در اختيار نوسازي بافت‌هاي فرسوده است.
گفتني است؛ سند ملي راهبردي احيا، بهسازي، نوسازي و توانمندسازي بافت‌هاي فرسوده و ناکارآمد شهري سال گذشته از سوي عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي ابلاغ شد. در اين سند که مصوبه مشترک شوراي عالي شهرسازي و معماري و ستاد ملي توانمندسازي است، راه‌اندازي و فعال‌سازي جلسات مستمر ستادهاي استاني و شهرستاني بازآفريني پايدار محدوده‌ها و محلات هدف برنامه‌هاي احياء، بهسازي و نوسازي شهري مورد تأکيد قرار گرفته است.
در اين راستا ستادي با عنوان «ستاد مرکزي نوسازي» به جهت هم سويي با سند ملي نوسازي بافت‌هاي فرسوده با عضويت شهردار تهران تشکيل و دبيرخانه شهر تهران اين ستاد در سازمان نوسازي شهر تهران مستقر مي‌شود که در اين جلسه هماهنگي‌هاي لازم براي تشکيل اين ستاد و برنامه‌ها و تدابير مرتبط مورد بحث و بررسي مسوولان و کارشناسان قرار گرفت و مقرر شد اين جلسات به‌صورت مستمر ادامه يابد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن