تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819995092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنيا در صف ورود سرمايه‌گذاري به ايران است، براي تجار ايراني خط‌ و نشان الکي نکشيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۲۲ب.ظ)
پاسخ کنايه دار به کاردار اوکراين توسط معاون بين‌الملل اتاق بازرگاني ايران؛ دنيا در صف ورود سرمايه‌گذاري به ايران است، براي تجار ايراني خط‌ و نشان الکي نکشيد موج - زماني که کاردار اوکراين، تجار ايران را از برقراري ارتباط تجاري با شهرهايي نظير کريمه و دونسک منع کرد، معاون بين‌الملل اتاق ايران، تجار و اقتصاد ايران را آزاد دانست و هيچ محدوديتي را براي تجارت فعالان اقتصادي قائل نمي‌شويم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، ورود هياتي از اتاق بازرگاني اوکراين به ايران داراي حاشيه‌هاي بود که معاون بين‌الملل اتاق بازرگاني در اعتراض به اين حاشيه دو بار به‌ صورت قاطع با اين نوع رفتار برخورد کرد.
ابتداي اين هيات با تأخير يک‌ساعته براي جلسه با رئيس اتاق ايران حاضر شدند که فرازي معاون بين‌الملل با انتقاد از اين تأخير به‌ طرف اوکرايني گفت: مهمان‌نوازي ايراني اين ديدار با رئيس اتاق بازرگاني لغو نشد و نبايد با تأخير به اين ديدار مي‌آمديد و اگر به مقام مسوول‌تر از شما براي ديدار با مقامات بلندپايه ايراني وارد شود، قطعاً آن جلسه به خاطر اين بي‌احترامي کنسل مي‌شد.

کميسيون مشترک اقتصادي در آذر برگزار مي‌شود
محمد بهشتي منفرد، سفير ايران در اوکراين، نيز در اين ديدار اظهار کرد: ظرف چند ماه آينده، وزير توسعه اقتصادي اوکراين به ايران سفر مي‌کند و در آذر، بخش دولتي دو کشور زمينه لازم براي افزايش مراودات تجاري في‌مابين را بررسي و توافقنامه‌اي را در اين راستا به امضا مي‌رسانند.
بهشتي منفرد همچنين به برگزاري نشست مشترک اقتصادي مابين دو کشور نيز اشاره‌اي داشت و گفت: کميسيون مشترک اقتصادي بعد از سال‌ها وقفه در ماه نوامبر در تهران برگزاري مي‌شود که اين کميسيون به رياست وزير انرژي و زغال‌سنگ اوکراين با وزير جهاد کشاورزي ايران برپا خواهد شد.
سفير ايران در اوکراين با اشاره به نياز دو کشور براي برقراري خطوط پروازي نيز خاطرنشان کرد: اضافه شدن خطوط پروازي مستقيم بين تهران و کي‌يف جزو نيازهاي ابتدايي و زيرساختي تجار بين دو کشور است و در حال حاضر سعي شده است که اين 4خط پروازي فعلي را در مهر با همکاري شرکت ماهان، به 5خط پروازي گسترش دهيم.
وي همچنين با اشاره به آمادگي اوکراين براي سرمايه‌گذاري کشاورزي ايران در اين کشور تاکيد کرد: مجتمع کشت صنعتي اين کشور از ماه آينده در راستاي کشت فرا سرزميني در 8 هزار هکتار زمين کار خود را آغاز خواهد کرد که اين رقم در آينده به 20 هزار هکتار افزايش مي‌يابد که نکته قابل‌توجه اين است که بخش اعظمي از کشاورزي در اوکراين به‌صورت کاشت ديمي است و نيازي به آبياري ندارد.
سفير ايران در روسيه تصريح کرد: به تجار ايراني اطمينان لازم را درخصوص امنيت کافي براي ايرانيان مي‌دهيم زيرا ورود فعالان اقتصادي ما به اوکراين براي هر تبعه ديگر، به‌عنوان تهديد محسوب شود، براي ما يک فرصت است، اما مشکلات زيادي در بحث رواديد وجود داشته که فعلاً با پادرمياني حل‌شده است و اميدواريم در آينده‌اي نزديک برطرف شود.
در ادامه سرهي کراسنوشاپکا، کاردار سفارت اوکراين در ايران، نيز درخصوص رواديد دوطرفه اظهار کرد: رواديد بحث خريدوفروش يا چانه‌زني نيست، بلکه اجازه‌اي است که دولت هر کشور براي عبور و مرور و اجازه به خاک هر کشوري صادر مي‌کند.
وي با کنايه‌اي به‌طرف ايراني گفت: تعداد رواديدي که سفارت اوکراين در اين مدت صادر کرده نسبت به تعداد رواديد سفارت جمهوري اسلامي ايران در کي‌يف بيشتر است.
وي خطاب به بازرگانان ايراني گفت: از آنجايي‌ که جزيره کريمه، دونسک و... اشغال‌ شده است، دولت اوکراين يکسري قوانين را به تصويب رسانده و اجازه نمي‌دهد طرف ثالث با اين شهرها و متجاوزان آن، هرگونه ارتباطي را داشته باشد.
اما اين جمله کاردار سفارت اوکراين با واکنش فرازي معاون بين‌الملل اتاق بازرگاني ايران مواجه شد که او گفت، اقتصاد ايران، اقتصادي آزاد است و بازرگانان ايراني در شرايط کنوني دنيا آمادگي همکاري با تمامي دنيا را دارد و در اين خصوص منتظر اجازه از هيچ کشوري نمي‌ماند و براي تجارت با تمامي دنيا آزاد به تجارت با هر منطقه و هر کشوري هستيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن