تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804500936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه‌گذاري مشترک، مانند ميخ محکم در طوفان‌هاي سياسي است/ انتقاد از عدم افزايش حجم تجارت ايران و روسيه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۷:۵۴ب.ظ)
عسگراولادي: سرمايه‌گذاري مشترک، مانند ميخ محکم در طوفان‌هاي سياسي است/ انتقاد از عدم افزايش حجم تجارت ايران و روسيه موج - رئيس اتاق بازرگاني ايران و روسيه گفت: ايجاد فضاي سرمايه‌گذاري مشترک، همانند يک ميخ محکم در طوفان‌هاي سياسي است که مي‌تواند ضامن حفظ تجارت دو کشور باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، اسدالله عسگراولادي رئيس اتاق بازرگاني ايران و روسيه با اشاره به مشکلات تجارت دو کشور اظهار کرد: ايران همواره با روسيه به‌عنوان يک همسايه قديمي روابط بلندمدتي داشته است اما بايد هر از چند ماه يک‌بار، با رفع مشکلات پيش‌آمده مابين تجار دو کشور، حق همسايگي را ادا کنيم و فاصله تجار دو کشور را کاهش دهيم.
وي ادامه داد: روابط تجاري ايران با ساير همسايگان خود مانند افغانستان، عراق، ترکيه و ... اصولاً روابط تجاري بالاي 10ميليارد دلار را تجربه کرده‌ايم اما هيچ‌گاه رقم تجاري بين ايران و روسيه از مرز بيش از 3ميليارد دلار فراتر نرفته است.
رئيس اتاق بازرگاني مشترک ايران و روسيه با اشاره‌اي به چند مشکل تجار دو کشور، اذعان کرد: مشکلات مالي، بانکي، حمل‌ونقل، نبود خطوط پرواز منظم مسافربري، عدم ارائه رواديد ازجمله مشکلاتي است که همواره به‌عنوان يک سد پيرامون تجار ايراني، ايجاد مشکل کرده است.
عضو اتاق بازرگاني ايران گفت: در همين راستا اجلاسي در روز شنبه هفته آينده به‌منظور کارشناسي و رفع اين مشکلات در تهران برگزار مي‌شود تا با چگونگي برطرف ساختن مشکلات تجاري، درصدد بهبود روابط دو کشور باشيم.
وي افزود: با دعوت از 500 کارآفرين از اتحاديه‌ها و سنديکاهاي مختلف درصدد آن هستيم تا با بازنگري در روابط 5ساله اقتصادي دو کشور، مشکلات بر سر راه افزايش سطح تجاري را شناسايي و در پي رفع آن برآييم.
عسگراولادي همچنين خاطرنشان کرد: همچنين با دعوت از سفير روسيه و سفراي کشورهاي حوزه CIS در تلاش هستيم تا از سطح مشکلات روزانه تجار براي برطرف ساختن سدهاي تجارت بين دو کشور را برطرف سازيم.
وي درباره علاقه‌مندي روس‌ها به کالاهاي ايراني نيز گفت: روسيه بيشتر در بخش‌هاي کشاورزي، سبزيجات، صيفي‌جات، فرش، مواد و ماشين‌آلات کشاورزي، پودر رخت‌شويي و ... تمايل به تجارت با ايران هستند.
عضو اتاق بازرگاني تهران با تاکيد بر سرمايه‌گذاري مشترک بين دو کشور، تصريح کرد: بايد با دعوت روس‌ها به داخل کشور، سرمايه‌گذاري مشترک را پيش بکشيم تا در طوفان‌هاي سياسي حجم تجارت دو کشور صدمه نبيند، سرمايه‌گذاري‌هاي مشترک به‌عنوان يک ميخ محکم، حيات تجاري دو کشور را تضمين مي‌کند.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران بايد با 5استان جنوبي روسيه به فعاليت‌هاي بازرگاني بپردازد و از همين سو بايد خط پروازي به اين استان‌ها فراهم شود اما متأسفانه ترکيه گوي رقابت را از ايران ربوده است و حدود روزي 2 الي 3 پرواز مستقيم را برنامه‌ريزي کرده است.
عسگراولادي خاطرنشان کرد: متأسفانه ما اين امکان را براي تجار دو کشور فراهم نکرده‌ايم و به هر نقطه‌اي از روسيه که بخواهيم سفر کنيم بايد ابتدا به مسکو برويم و پس از تأخير 10ساعته، به شهرهاي ديگر اين کشور سفر کنيم ؛ البته براي کشورهاي حوزه CIS نيز چنين مشکلي وجود دارد که مسئولان بايد براي رفع اين مشکل چاره‌اي انديشه کنند.
در ادامه اين نشست، فاطمه مقيمي عضو هيات رئيسه اتاق بازرگاني تهران نيز در اين نشست با اشاره به اهداف اين همايش گفت: تعريف از وضعيت و شناختي که در دوران پس از تحريم، تصور مي‌کنيم که تجار ايراني در روسيه و همچنين تجار روس در ايران چه زيرساختي را از هم‌اکنون آماده کنند تا در چند ماه آينده به‌صورت موفق‌تر از قبل، تجارت بين دو کشور را پيش ببرند.
وي ادامه داد: يکي از مشکلاتي که دريکي دو دهه اخير به‌عنوان يک مشکل سخت بين تجار کشور مطرح‌شده است مسئله رواديد است.
عضو هيات رئيسه اتاق بازرگاني تهران، دريافت رواديد را بزرگ‌ترين مشکل تجار ناميد و تاکيد کرد: مسئله رواديد بزرگ‌ترين چالش تجار کشور برشمرده مي‌شود زيرا تجار ابزار يا کالاهاي خود رازماني که به کشور هدف مي‌فرستند بايد از رسيدن آن اطمينان خاطر پيدا کنند و زماني که با اين نوع مشکلات متنوع برخورد مي‌کنند، طبيعي است که تجار دلسرد از حضور در بازار روسيه شود.
وي افزود: مطمئناً در اين هم‌انديشي خواهان گفت‌وگوي يک‌طرفه نيستيم و مي‌خواهيم با دعوت از مسئولين تصميم‌ساز، درصدد برطرف ساختن چالش‌هاي تجاري دو کشور باشيم البته نسبت به گفتمان‌ها فراتر رفته‌ايم و گفت‌وگوهاي دوسويه را با شرکت‌کنندگان و افراد حاضر در پنل هاي تخصصي برگزار کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن