تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819464754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بر اساس طرح جامع مسکن، 3 يا 4 دهک درآمدي جامعه بايد تحت حمايت دولت باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۴۹ب.ظ)
بر اساس طرح جامع مسکن، 3 يا 4 دهک درآمدي جامعه بايد تحت حمايت دولت باشند موج - معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌که بر اساس طرح جامع مسکن، 3 يا 4 دهک درآمدي اول جامعه بايد تحت حمايت دولت در خصوص مسکن باشند، گفت: در برخي کلانشهرها زمين در اختيار نداريم، ولي؛ تا پايان دولت يازدهم به 100 هزار هکتار زمين براي ساخت مسکن اجتماعي نياز داريم.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد محمد پژمان، معاون وزير راه و شهرسازي، در نشست خبري در سازمان ملي زمين و مسکن برگزار شد، گفت: امروز سازو کاري در اين سازمان ايجاد شد تا يگان حفاظت از اراضي سازمان ملي زمين و مسکن براي ممانعت از دست اندازي افراد سودجو تشکيل شود.
مدير عامل سازمان ملي زمين و مسکن با اشاره به استفاده از پاسگاه‌ها و کلانتري‌هاي محلي در گذشته براي حفاظت از اراضي تحت اختيار اين سازمان ادامه داد: به دليل ناآشنايي اين پاسگاه‌ها و مشغله نيروهاي ناجا موفقيت کمي در حفاظت از اراضي داشتيم ولي امروز اين يگان با در اختيار داشتن ضابطين قضايي اختيار تام در برخورد با متصرفان اراضي و تشکيل پرونده قضايي دارد.
وي در ادامه به مشکلات جذب نيروي وقت مزدي از سوي سازمان ملي زمين و مسکن براي حفاظت از اراضي اشاره کرد و گفت: در رويه جديد فرمانده يگان از محل ستاد، نيروهاي کار مزدي تحت اختيار شرکت‌هاي حفاظتي را به صورت آنلاين رصد مي‌کند.
معاون وزير راه و شهرسازي اعلام آمادگي کرد که سازمان زمين و مسکن آماده است تا نرم افزار حفاظتي خوبي که سرمايه‌گذاري بزرگي براي طراحي آن انجام شده را در اختيار ديگر سازمان‌ها و نهادها قرار دهد.
پژمان در خصوص آمار متصرفات و اراضي تحت تصرف ديگران گفت: ما فقط اراضي تصرف شده دولتي محدوده شهرها و زمين‌هاي در اختيار وزارت راه و شهرسازي را احصا کرده‌ايم که شامل ۱۷ هزار و ۸۶۱ هکتار هستند. ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار توسط دستگاه‌هاي دولتي، نظامي و انتظامي و هشت هزار هکتار نيز از سوي افراد حقيقي و حقوقي تصرف شده است.
وي درباره خدمات زيربنايي و روبنايي مسکن مهر و شهرهاي جديد اظهار کرد: در گذشته برخي از اراضي دولت براي استفاده از ساخت و ساز در مسکن مهر در نزديکي شهرها بوده‌اند در نتيجه هزينه خدمات زيربنايي و روبنايي کمتر بود. گروه ديگر اراضي از شهرها دور بود که در حين ساخت و ساز اهميت خدمات زيربنايي براي آنها مشخص شد بنابراين هزينه‌ها به نحو چشمگيري افزايش يافت که با پيش بيني قبلي انجام شده از سوي تعاوني‌ها و پيمانکار قابل اجرا نبود اما به رغم وجود اين هزينه‌ها وزير راه و شهرسازي دستور داد تا خدمات زيربنايي و روبنايي براي رفاه حال ساکنان مسکن مهر تکميل شود و امروز در حال آماده سازي اين خدمات هستيم.
معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: در حال حاضر ساخت پاسگاه، مسجد، مدرسه و ديگر ساختمان‌ها و خدمات روبنايي از سوي سازمان ملي زمين و مسکن انجام مي‌شود.
وي افزايش قيمت واحدهاي مسکن مهر را به دليل تورم پيش بيني نشده و شوک قيمتي در سال ۹۱ اعلام کرد و گفت: پيمانکار نمي‌تواند براي تکميل تعهدات خود ورشکسته شود البته دولت نيز توانست با افزايش وام آثار شوک قيمتي را تعديل کند.
پژمان در خصوص فروش کارخانجات خانه‌سازي متعلق به سازمان ملي زمين و مسکن توضيح داد: تکنولوژي اين کارخانه‌ها در حوزه ساختمان بي مصرف است و ديگر کسي از ديوارهاي بتوني پيش ساخته استفاده نمي‌کند. با اين حال ما قصد داريم همه اين کارخانه‌ها را به صورت مزايده‌اي بفروشيم.
وي در زمينه همکاري با شرکت عمران و بهسازي شهري ايران براي بهسازي بافت‌هاي ناکارامد شهري گفت: اين همکاري‌ها شامل تهيه اراضي مورد نياز براي ايجاد بافت‌هاي جديد، بازگشايي معابر و ارائه سند ملکي بافت‌هاي فرسوده است تا بانک‌ها ۳۰۰ هزار فقره وام بازسازي بافت فرسوده را که نياز به سند دارند پرداخت کنند.
معاون وزير راه و شهرسازي درباره مسکن جامع گفت: بر اساس طرح جامع مسکن ۳ يا ۴ دهک درآمدي اول جامعه بايد تحت حمايت دولت در خصوص مسکن باشند. سازمان ملي زمين و مسکن نيز در اکثر شهرها زمين مورد نياز را تأمين کرده است. البته در برخي کلانشهرها زمين در اختيار نداريم که در حال تهيه زمين در آن شهرها هستيم، ولي؛ به طور کل تا پايان دولت يازدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمين براي ساخت مسکن اجتماعي نياز داريم.
وي، درباره استفاده از يگان حفاظت اراضي در سازمان‌هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي گفت: وقتي قرار است ۱۲۰۰ شهر تحت پوشش اين يگان باشد مي‌توانيم ۲۰ شهر جديد را نيز تحت پوشش بياوريم البته اين امر بستگي به دستور وزير راه و شهرسازي دارد.
پژمان همچنين در زمينه اراضي زکريا و همکاري با شرکت عمران و بهسازي شهري ايران خاطرنشان کرد: در يک همکاري چهارجانبه سازمان ملي زمين و مسکن با شهرداري مشهد، استانداري خراسان رضوي و شرکت عمران و بهسازي شهري ايران ۵۰ هکتار زمين تحت عنوان اراضي زکريا در اختيار شرکت عمران و بهسازي شهري قرار داده‌ايم تا با استفاده از تفکيک و فروش قطعات اين زمين به روند بهسازي و ساماندهي سکونتگاه‌هاي غيررسمي مشهد کمک شود. همين کار را نيز در بندرعباس با تخصيص ۲۰۰ هکتار زمين به شرکت عمران و بهسازي در حال انجام هستيم.
وي درباره نقش سازمان ملي زمين و مسکن در عمران سواحل مکران گفت: اخيرا به دستور وزير راه و شهرسازي با همراهي تعدادي از معاونان وي بازديد هوايي از خليج فارس تا بندرعباس داشتيم. قرار است به دستور وزير راه و شهرسازي شرکت عمران شهرهاي جديد به ساخت چند شهر جديد در سواحل درياي عمان و همچنين سواحل خليج فارس مبادرت کند. البته تهيه زيرساخت‌ها در سواحل مکران از قبيل تأمين آب، برق و گاز و نيز راه و تاسيسات بنادر بدون ايجاد اشتغال فايده‌اي ندارد. ما تابع سياست کليدي دولت دراين سواحل هستيم و برنامه‌هاي خود را در حوزه راه و شهرسازي بر اساس آن سياست کليدي تهيه خواهيم کرد.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌که اراضي در اختيار سازمان ملي زمين و مسکن بين يک تا ۲ ميليون هکتار است به همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازي گفت: چند پروژه کلان مقياس براي معرفي در اين همايش تدارک ديده‌ايم که شامل ساخت شهرک ۵۰ هکتاري پرديسان قم و ساخت تمامي عناصر و اجزاي مورد نياز شهرک، ساخت نمايشگاه دائمي کالا و خدمات ساختماني در يک مجتمع تجاري در تهران، ساخت مجتمع ساختماني فعاليت‌هاي خودرو با دسترسي راحت و حمل‌ونقل عمومي در تهران و مجتمع چند کاربردي اعم از مسکوني، تجاري و اداري در مشهد است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن