تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805109870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعريف نرخ بيکاري با استفاده از استانداردهاي بين‌المللي انجام مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۵۸ق.ظ)
تعريف نرخ بيکاري با استفاده از استانداردهاي بين‌المللي انجام مي‌شود موج - مدير کل دفتر استانداردها و نظارت بر طرح هاي آماري مرکز آمار ايران گفت: وقتي در تعريف نرخ بيکاري از استانداردهاي بين‌المللي استفاده مي‌شود اين نرخ مي تواند با نرخ بيکاري ديگر کشورها مقايسه شود.
به گزارش خبرگزاري موج، اشکان شباک، مدير کل دفتر استانداردها و نظارت بر طرح هاي آماري مرکز آمار ايران، افزود: در تهيه و محاسبه نرخ بيکاري از تعاريف و مفاهيم استاندارد بين‌المللي؛ به ويژه توصيه‌هاي سازمان جهاني کار استفاده شده است.
وي توضيح داد: هم اکنون در جهان روش‌هاي متفاوت تعيين دستمزد داريم. با وجود اين در تهيه نرخ بيکاري، تعريف بيکار بر اساس تعريف سازمان جهاني کار استاندارد شده که هم اکنون در بيشتر کشورهاي جهان رعايت مي‌شود و اين منافاتي با چگونگي پرداخت دستمزد ندارد.
شباک گفت: براساس اين تعريف، شاغل فردي است 10 ساله و بيشتر که در هفته پيش از آمارگيري يا هفته مرجع، يک ساعت کار کرده باشد البته اگر به‌طور موقت در هفته مرجع فعاليتي نداشته نيز شاغل محسوب مي‌شود.
وي ادامه داد: اين پرسشگري در چهارفصل اتفاق مي‌افتد و افراد نمونه که براساس روش‌هاي علمي نمونه‌گيري احتمالي و به طور تصادفي انتخاب مي‌شوند، چهار بار طي سال مورد پرسشگري قرار مي‌گيرند.
به گفته عضو هيات علمي پژوهشکده آمار، هدف اصلي از اجراي طرح نيروي کار شناخت درست ساختار و وضعيت نيروي کار و تغييرات آن، براي برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري‌هاي مربوط به بازار کار و اشتغال است. در بسياري از مواقع، کارگر فصلي داريم و با آمارگيري فصلي و با تعريف ذکر شده در واقع از شرايط اشتغال در کشور عکس‌برداري مي‌کنيم.
وي با اشاره به اين که ممکن است برخي افراد اظهار کنند مبناي يک ساعت شاغل بودن در هفته مبناي درستي نيست، گفت: با توجه به تصادفي بودن نمونه‌گيري ممکن است کسي که در هفته گذشته بيکار شده و الان بيکار شناخته شده در طول سال پيش از هفته مرجع، شاغل بوده باشد.
شباک اضافه کرد: ضمن آن که روش نمونه‌گيري مذکور نيز الگوي پيشرفته نمونه‌گيري خوشه‌بندي چرخشي با استفاده از نمونه پايه است که باعث افزايش دقت و کاهش اريبي‌هاي ناشي از تعريف يک ساعت مي‌شود و با توجه به تکرار آمارگيري در چهار دوره در طول سال نيز اين اريبي تعديل‌يافته و براي سال بسيار ناچيز مي‌شود ضمن آنکه تغييرات فصلي را نيز داريم.
وي افزود: بر اساس موارد ياد شده، سازمان بين‌المللي کار پيشنهاد عکس‌برداري از فضاي کسب‌وکار را داده و به همين دليل در فصول مختلف وضعيت کار و اشتغال در کشور رصد مي‌شود و در مجموع در پايان سال وضعيت اشتغال در طول سال به طور متوسط برآورد شده و به‌کل کشور تعميم داده مي‌شود.
وي توضيح داد: بيکار غير شاغلي است که در يک ماه گذشته فعاليت‌هاي مشخصي براي انجام کار پيگيري نکرده باشد و در عين حال آماده براي کار باشد.
يادآور مي‌شود، براساس آخرين اطلاعات بازار کار که از سوي مرکز آمار ايران انجام شده است، نرخ بيکاري فصل بهار سال جاري 10.8 درصد است که اين نرخ براي مردان 9 و زنان 19.2 درصد است. همچنين نرخ بيکاري جوانان 25 درصد است که اين نرخ به تفکيک مردان و زنان جوان 20.9 و 43.1 درصد گزارش شده است.
همچنين تعداد بيکاران در فصل بهار سال جاري برابر با 2 ميليون و 647 هزار و 233 نفر گزارش شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن