تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803029912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخش خصوصي براي سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي عمراني سودده اختصاص دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۲۱:۰ب.ظ)
بخش خصوصي براي سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي عمراني سودده اختصاص دهد موج-استاندار خراسان رضوي در نشست مشترک با اعضاي ستاد ملي عمراني مشهد ۲۰۱۷ گفت: بخش خصوصي مي‌تواند براي سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي عمراني سودده، آورده‌هاي خود به همراه تسهيلات بانکي ارزان‌قيمت را به برنامه مشهد ۲۰۱۷ اختصاص دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا رشيديان، استاندار خراسان رضوي در نشست «ستاد ملي عمراني آماده‌سازي مشهد ۲۰۱۷؛ پايتخت فرهنگي جهان اسلام» و آغاز پايتختي فرهنگي جهان اسلام از سوي اين کلان‌شهر که به رياست عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي و با حضور پيروز حناچي، محمدسعيد ايزدي، سيد محسن پورسيدآقايي و رحمت‌الله مه‌آبادي معاونان وزير راه و شهرسازي برگزار شد، با اشاره به لزوم اجراي طرح‌هاي عمراني تا ۱۵ ماه آينده در مشهد که به گفته رئيس‌جمهور نه يک شهر ملي که شهري فراملي است، گفت: قرار است مشهد در سال ۲۰۱۷ پايتخت فرهنگي جهان اسلام شود و نوسازي ميراث معنوي در اين شهر به عنوان شاخص‌ترين نماد فرهنگي آن‌که پايتخت اهل‌بيت (ع)‌ و مرکز ترويج تفکر ولايي و شيعي، از اهميت بالايي برخوردار است.
استاندار خراسان رضوي با اشاره به اهميت برقراري ارتباط مشهد با ساير شهرهاي مهم اسلامي و ديگر پايتخت‌هاي فرهنگي جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ ادامه داد: در موضوع ابنيه و ساختمان‌هاي تاريخي و فرهنگي به عنوان ميراث معنوي خراسان و نيز احياي ديگر نمادهاي اسلامي اين منطقه به عنوان نمايش فراملي بودن خراسان بزرگ از جمله وجود مقابر ۳ تن از صحاح سته اهل سنت در خراسان (دو تن در نيشابور و يک تن در توس) و نيز مقبره محمد محروق رهبر معنوي علويون ترکيه در نيشابور، نياز به نوسازي، مرمت و بهينه‌سازي ساختمان‌هاي تاريخي مشهد و خراسان رضوي احساس مي‌شود.
وي با تأکيد بر توجه به روساخت‌هاي ارتباطي مشهد به نحوي که تا سال ۲۰۱۷ ظرفيت شکل‌گيري تعاملات اسلامي در آن ايجاد شود، اظهار کرد: حتي اگر درصدي از طرح‌هاي عمراني مذکور در برنامه جامع مشهد ۲۰۱۷ ايجاد شود، امکان اثرگذاري دولت در اين بازه زماني فراهم خواهد شد.
استاندار خراسان رضوي در خصوص فعاليت‌هاي فرهنگي مشهد ۲۰۱۷ نيز گفت: قرار است بخش سينماي ديني جشنواره فيلم فجر سال ۲۰۱۷ در مشهد برگزار شود.
در ادامه محمد مقدوري معاون هماهنگي امور عمراني استانداري خراسان رضوي نيز در اين نشست با معرفي برخي نيازهاي عمراني مشهد و خراسان رضوي تا سال ۲۰۱۷ گفت: اهميت رسيدگي به اين شهر از آنجاست که اول؛ در سال ۲۰۱۶ مکه مکرمه به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام انتخاب شده که مشهد دقيقا بعد از مکه مکرمه عنوان پايتختي فرهنگي جهان اسلام را کسب کرده است و دوم؛ مؤسسه آيسسکو (سازمان فرهنگي هنري کشورهاي اسلامي) اسامي شهرهاي اسلامي که قرار است تا سال ۲۰۲۴ پايتخت فرهنگي جهان اسلام شوند را اعلام کرده و بعد از مشهد هيچ شهر ديگري از ايران به اين سمت نخواهد رسيد.
معاون عمراني استاندار خراسان رضوي با اشاره به راه‌اندازي ستادها و کارگروه‌هاي مختلف استقبال از بزرگ‌ترين رويداد فرهنگي مشهد از جمله ستادهاي فرهنگي به رياست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، عمراني به رياست وزير راه و شهرسازي و مديريت شهري به رياست استاندار خراسان رضوي افزود: ستاد عمراني شامل کارگروه‌هاي حمل‌ونقل، معماري و شهرسازي، زيرساخت‌هاي عمومي و هوشمند سازي است که هر کدام برنامه‌ها و وظايف خاص خود را پيگيري مي‌کنند.
وي سپس به ارائه پيشنهاد‌هايي در زمينه دستيابي به منابع مالي مورد نياز پرداخت و تأکيد کرد: اعتبارات مورد نياز سال ۹۴ اين برنامه بزرگ فرهنگي مشهد، ۳ درصد اعتبارات استاني و ۱۰ درصد اعتبارات استانداري در سال ۹۵ خواهد بود؛ همچنين پيشنهاد مي‌شود وزارتخانه‌هاي مختلف نيز هر کدام ۱۰ درصد اعتبارات باقي مانده خود در سال ۹۴ را به اين موضوع اختصاص دهند و در قانون بودجه سال ۹۵ نيز دولت يک رديف بودجه اختصاصي براي رويداد مشهد ۲۰۱۷ تخصيص دهد. بخش خصوصي هم مي‌تواند براي سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي عمراني سودده، آورده‌هاي خود به همراه تسهيلات بانکي ارزان‌قيمت را به برنامه مشهد ۲۰۱۷ اختصاص دهد.
معاون استاندار خراسان رضوي با انتقاد از عدم پوشش خبري اين رويداد مهم در رسانه ملي، از وزير راه و شهرسازي درخواست کرد تا با همراهي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي موضوع مشهد ۲۰۱۷ را در هيأت دولت پيگيري کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن