تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816715979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پارس جنوبي محصول برنامه‌ريزي‌هاي جامع فني و پژوهشي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۴۳ب.ظ)
پارس جنوبي محصول برنامه‌ريزي‌هاي جامع فني و پژوهشي است موج - معاون وزير نفت در امور پژوهش و فناوري با بيان اين‌که پارس جنوبي الگوي دانش‌ بنيان و محصول برنامه‌ريزي‌هاي جامع فني و پژوهشي است، گفت: در شرايط تحريم مجموعه سازندگان داخلي با تکيه بر توان و تخصص نيروهاي خود، با تأمين کالا و تجهيزات روند توسعه را طرح‌هاي پارس جنوبي ادامه دادند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا مقدم، معاون وزير نفت در امور پژوهش و فناوري، در بازديد از پروژه‌هاي پارس جنوبي با اشاره به اين‌که حجم وسيعي از دانش فني، سرمايه انساني، منابع مالي، کالا و تجهيزات در فرايند توسعه طرح‌هاي پارس جنوبي به کار رفته است، توسعه دانش‌بنيان اين پروژه‌ها را با اهميت دانست و گفت: نظام فني و کيفيت اجراي اين طرح‌ها مثبت و براساس برنامه‌ريزي‌هاي جامع فني و پژوهشي انجام شده است.
وي با اشاره به پيشرفت‌هاي چشمگير بخش خشکي و فراساحل، طرح‌هاي اولويت‌دار پارس جنوبي، ساختار مديريتي کارآمد و تمرکز بر اجراي دقيق طرح‌ها را از عوامل تعيين‌ کننده در تنظيم برنامه‌ها و تعيين چارچوب اثربخش همکاري ميان مجريان و کارفرما دانست.
مقدم با بيان اين‌که نبض يک مگاپروژه را مي‌توان در مراحل پاياني اجراي آن سنجيد، حجم فعاليت‌هاي صورت گرفته در مراحل نهايي راه‌اندازي فازهاي ۱۵، ۱۶ پارس جنوبي را بي‌نظير توصيف کرد.
معاون وزير نفت در امور پژوهش و فناوري با اشاره به موانع دسترسي به تجهيزات در شرايط تحريم، افزود: امروزه با جهت‌دهي توسعه فناوري‌هاي مورد نياز پروژه‌ها در صنعت نفت و همکاري اثربخش مجموعه سازندگان ايراني، علاوه بر اين‌که سطح کمي و کيفي طراحي و ساخت تجهيزات ارتقا يافته، بلکه بسياري از اهداف ميان مدت داخلي سازي و توسعه محصولات ساخت داخل اين صنعت محقق شده است.
وي گفت: حمايت‌هاي ارکان بالادستي و تعدد اقدامات نوآورانه و مبتني بر توسعه تکنولوژي فعالان عرصه ساخت تجهيزات شرايطي را به وجود آورده است که اکنون بخش‌هاي کارفرمايي و پيمانکاران صنعت نفت؛ خصوصا در مگاپروژه‌ها، از اصلاح و توليد اين دست از تجهيزات رضايت دارند.
معاون وزير نفت در امور پژوهش و فناوري، همکاري و هماهنگي مجموعه سازندگان و توليدکنندگان ايراني در ساخت و تأمين تجهيزات را عامل بهبود و استمرار فرايندها و ارتقاي دانش اين مجموعه برشمرد و تصريح کرد: در شرايط تحريم و پس از خروج و انصراف شرکت‌هاي غيرايراني از طرح‌هاي پارس جنوبي، مجموعه سازندگان داخلي با تکيه بر توان و تخصص نيروهاي خود، با تأمين کالا و تجهيزات روند توسعه اين طرح‌ها را ادامه دادند.
وي با بيان اين موضوع که ارزش توسعه و خلق فناوري در حوزه پارس جنوبي بايستي به قدرت توليد و توسعه تکنولوژي مجهز شود، ضمن اشاره ‌به سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در برنامه ششم توسعه مبني بر دانش‌بنيان شدن اقتصاد مقاومتي، گفت: در برنامه ششم توسعه بر دانش‌بنيان کردن بخش بالا دست و پايين‌ دست صنعت نفت از طريق ايجاد و تقويت شرکت‌هاي دانش‌بنيان تأکيد شده است.
مقدم توسعه تکنولوژي را اصل غيرقابل تفکيک در ماهيت شرکت‌هاي دانش‌بنيان خواند و طراحي، مهندسي، ساخت، نصب و ساختمان، انتقال و توسعه فناوري به‌ منظور خودکفايي صنعت نفت را از اهداف اين شرکت‌ها برشمرد.
وي مستندسازي و مديريت دانش و تجربه شرکت‌هاي داخلي در اجراي طرح‌هاي پارس جنوبي را بسيار مهم و انکارناپذير توصيف کرد و افزود: دستيابي به خلاقيت‌ها و دانش بي‌نظيري که از سوي فعالان منطقه ويژه اقتصادي پارس ايجاد شده است تجارب ماندگار و ارزشمندي است که بايستي در اين شرايط حفظ و نگهداري شده و در اختيار طرح‌هاي آتي صنعت نفت قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن